| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Inne formy zatrudnienia > Młodociani, niepełnosprawni > Jak wyrejestrować się z urzędu pracy

Jak wyrejestrować się z urzędu pracy

W przypadku podjęcia pracy przez osobę bezrobotną, wymagane jest wyrejestrowanie się z urzędu pracy. W jakiej formie tego dokonać - osobiście, pocztą czy e-mailem?

Zarejestrowana osoba bezrobotna ma swoje prawa i obowiązki względem urzędu pracy. Wszystkie zmiany jej sytuacji na rynku pracy powinna zgłaszać do urzędu pracy w ciągu 7 dni kalendarzowych. Podjęcie aktywności zawodowej w formie umowy o pracę, zlecenia czy dzieła lub rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej wymaga wyrejestrowania ze statusu bezrobotnego. Inne zmiany, które wpływają na status, typu zmiana miejsca zameldowania również wymagają zgłoszenia i wyrejestrowania. Jak dopełnić tej formalności?

Wizyta w urzędzie pracy

W celu wyrejestrowania z grona osób bezrobotnych można zgłosić się osobiście do urzędu pracy. Na miejscu należy napisać stosowne oświadczenie. Urząd może posiadać gotowy do wypełnienia druk. Jeśli wyrejestrowanie następuje z powodu podjęcia pracy, należy zabrać ze sobą umowę.

Przygotowane dokumenty może także złożyć za nas w urzędzie osoba trzecia.

Polecamy produkt: Umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2017 r.

Wysłanie pocztą

Prośbę o wyrejestrowanie wraz z kopią umowy - w przypadku podjęcia zatrudnienia, możemy również wysłać pocztą na adres korespondencyjny urzędu pracy.

Można także skorzystać z poczty elektronicznej. Na wskazany adres mailowy należy wysłać wiadomość z prośbą o wyrejestrowanie. W tym przypadku trzeba upewnić się, czy urząd dopuszcza możliwość wyrejestrowania na podstawie krótkiej informacji w treści maila, czy wymaga dołączenia zeskanowanej prośby o wyrejestrowanie – ze względu na odręczny podpis.

Należy dołączyć również skan umowy, jeśli wyrejestrowanie spowodowane jest podjęciem pracy.

Fax

Wyżej wymienione dokumenty można wysłać również faksem.

Niezbędne informacje na temat adresu mailowego, numeru faksu i samej procedury wyrejestrowania można znaleźć na stronie urzędu pracy.

Wyrejestrowanie nie musi być jedynie powodem podjęcia pracy lub zmiany sytuacji życiowej powodującej niespełnianie warunków utrzymania statusu. Wyrejestrować się można również bez powodu. Nie ma wymogu tłumaczenia się ze swojej decyzji, wystarczy wskazać powody osobiste.

Zobacz serwis: Sektor publiczny

reklama

Data publikacji:

Ekspert:

Zielona Linia

Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia

Autor:

Zielona Linia 19524, Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia

Zdjęcia

Jak wyrejestrować się z urzędu pracy
Jak wyrejestrować się z urzędu pracy

Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

PolishProperty.eu

PolishProperty.eu to portal zajmujący się kompleksowo rynkiem nieruchomości w Polsce i pozostałych krajach UE.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »