| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Dla ciała i duszy organizacji

Dla ciała i duszy organizacji

Jak efektywnie wspierać rozwój kompetencji pracowników firmy produkcyjnej? Projekt temu poświęcony i dofinansowany z funduszy Unii Europejskiej na początku roku zamknęła firma FagorMastercook. Obejmował on szkolenia z zakresu zarządzania przez cele, zarządzania projektami oraz przewodzenia zespołowi produkcyjnemu. Jednym z pierwszych efektów było zwiększenie zaangażowania oraz pojawienie się inicjatyw pracowników, które mogą być realizowane w organizacji.

Inicjatywy poszkoleniowe

Podczas follow-upu – uczestnicy mieli za zadanie przejście ścieżki sześciu narzędzi na swoim stanowisku pracy. – Zostaliśmy przyjemnie zaskoczeni. Wiele osób zorganizowało się w grupy i nie zawsze były to grupy szkoleniowe. Przygotowano inicjatywy, ujawniły się również postawy przywódcze. Projekty pokazały, że uczestnicy mieli chęć i umiejętności budowania zaangażowania. Część inicjatyw wzbudziła zainteresowanie ze strony dyrekcji. Oczywiście uczestnicy szkoleń i follow-upów mieli też trudności. Pojawiały się wyzwania związane z postawą i umiejętnościami liderskimi. Ale rolą trenera podczas follow-upów było wsparcie, wyjaśnianie wszelkich wątpliwości.

Wymagania i wyzwania

Wyzwaniem dla współpracującej z FagorMastercook firmy szkoleniowej Human Partner było – jak przyznaje Marcin Kowalski – przełożenie działań nie tylko na rezultaty biznesowe, lecz także na wskaźniki wymagane przez instytucję wdrażającą, zakładane we wniosku o dofinansowanie z EFS. Poprzeczka została zawieszona wysoko przez obu sponsorów projektu, zarówno Unię Europejską, jak i Zarząd FagorMastercook, który pełnił w projekcie również funkcję sterującą, nadzorującą i ambasadorską.

Innym wyzwaniem dla firmy, która liczy już ponad 60 lat, było zróżnicowanie wiekowe uczestników szkoleń. Trzeba było zadbać o wrażliwą na ten czynnik komunikację i odpowiednie narzędzia.

Dbano o uczestników szkoleń w wielu obszarach, kompleksowo. Znaczenie miały nie tylko same szkolenia, lecz także komunikacja, ewaluacja, narzędzia diagnostyczne, follow-upy (które dają firmie dodatkową możliwość wyłaniania talentów). Przy tak dużym programie szczególnie ważne jest, by pamiętać o wszystkich tych elementach i nie zapominać o szczegółach.

Wsparcie projektu: skuteczna komunikacja

Istotną rolę przypisano w projekcie komunikacji i działaniu PR. W komunikacji wewnętrznej korzystano z wielu dostępnych narzędzi, jak: gazetka firmowa, spotkania z dyrektorami oraz z uczestnikami (przed i po), mailing, intranet. Wykorzystano istniejące już w organizacji kanały, ale również stworzono na potrzeby projektu Wirtualną Akademię Rozwoju, gdzie systematycznie umieszczano wszystkie materiały szkoleniowe, publikowano informacje na temat przebiegu szkoleń i narzędzia. Była to wewnętrzna platforma, dzięki której po zalogowaniu uczestnicy mogli dowiedzieć się, czego będą się uczyć.

Platforma była dla przedstawicieli FagorMastercook vademecum, ponieważ szkolenia miały charakter warsztatowy. Wirtualna Akademia Rozwoju okazała się niskokosztowym, prostym, a zarazem skutecznym rozwiązaniem. Z kolei przygotowując mailing, zadbano zarówno o szatę graficzną, jak i samą klarowność informacji. W firmie wykorzystano również plakaty i inne materiały promocyjne.

Jeśli chodzi o komunikację na zewnątrz, przede wszystkim zadbano o dobrą współpracę z mediami, by pokazywać dobre praktyki firmy produkcyjnej. Informacje ukazały się w największych dziennikach regionalnych. Zamieszczano również bieżące informacje w serwisie FagorMastercook.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Lidia Bucka

Adwokat, doktor nauk prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »