| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Pokolenie „140 znaków” na rynku pracy - badanie Hay Group

Pokolenie „140 znaków” na rynku pracy - badanie Hay Group

Aktualnie na rynku pracy może brakować absolwentów, którzy mogą pochwalić się kompetencjami społecznymi i emocjonalnymi. Tego typu kompetencje przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu zawodowego. Tak wynika z badania Hay Group Pokolenie "140 znaków" na rynku pracy.

Jednocześnie analizy danych zebranych od 40.000 pracowników na całym świecie przez należącą do Hay Group, wyspecjalizowaną w ocenach psychometrycznych spółkę Talent Q International, wykazały, że absolwenci dorównują menedżerom wyższego szczebla potencjałem samoświadomości, samokontroli i umiejętności pracy zespołowej (a pod względem empatii nawet ich przewyższają). Pomimo istotnych różnic pomiędzy systemami oświaty, absolwenci z całego świata wykazują niezwykłe podobieństwo zarówno w zakresie inteligencji ogólnej, jak i potencjału dla kompetencji emocjonalnych i społecznych.

Pomimo to, aż 75% liderów biznesu i dyrektorów HR badanych przez Hay Group odniosło wrażenie, że absolwenci wkraczający na rynek nie są przygotowani do pracy. Około 80% pracodawców przyznało, że ma duże trudności ze znalezieniem absolwentów dysponujących poszukiwanymi przez nich umiejętnościami miękkimi a 86% ankietowanych wyraziło obawę, czy uda im się utrzymać absolwentów posiadających takie umiejętności w swojej organizacji.

– Niezależnie od tego, co myśli wielu pracodawców, badanie Hay Group dowodzi, że współcześni absolwenci mają taki sam potencjał do odniesienia sukcesu, jak pozostałe pokolenia – zarówno pod względem umiejętności poznawczych, jak i kompetencji społecznych. Rolą organizacji pozostaje urzeczywistnić ten potencjał poprzez odpowiednią rekrutację i rozwój. Oznacza to konieczność skoncentrowania się na pomiarze zarówno kompetencji twardych, jak i miękkich – interpersonalnych, a także na poszukiwaniu raczej potencjału niż doświadczenia. Postępując w ten sposób, organizacje mogą znaleźć absolwentów o cechach zapowiadających przyszłe sukcesy, oraz szybko i niewielkim kosztem rozwinąć ich w zakresie umiejętności emocjonalnych i społecznych już po zatrudnieniu – komentuje Mirosława Kowalczuk, dyrektor działu Productized Services w Hay Group Polska.

Zarządzanie wiekiem

Znaczenie rozwoju umiejętności miękkich u absolwentów

Organizacje muszą obiektywnie patrzeć na absolwentów w poszukiwaniu tych kandydatów, którzy dysponują najwyższym potencjałem. Po ich zatrudnieniu firmy powinny wspierać w szybkim rozwoju wymaganych kompetencji emocjonalnych i społecznych, w tym samoświadomości, samokontroli, wywierania wpływu, empatii i pracy zespołowej. Zagwarantuje to przygotowanie absolwentów do sprawnego funkcjonowania w środowisku pracy, co z kolei sprawi, że prędzej uwidoczni się wkład z ich strony. Pozwoli też uniknąć problemów tym osobom, które w przeciwnym wypadku mogliby mieć trudności z przystosowaniem. A jak wynika z badania Hay Group, ponad połowa absolwentów badanych na świecie i niemal 30% w Polsce, rozważa porzucenie swojej pracy z powodu poczucia niedopasowania.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Mariusz Jarosz

specjalista ds. controllingu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »