| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Od rekrutacji do kalkulacji

Od rekrutacji do kalkulacji

Rozmowa z Robertem Żelewskim, prezesem zarządu Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami, dyrektorem zarządzającym ds. HR w Animex Sp. z o.o., członkiem Rady Programowej „Personelu i Zarządzania”

Oprócz dbania o poziom menedżerów również świadczenia dla pracowników wpływają na zmniejszenie poziomu roszczeń. Płace mniej są istotne w firmach, które posiadają wizerunek dobrego pracodawcy.

• Już po raz drugi powraca między wierszami wątek budowania wizerunku dobrego pracodawcy. Jakie wiążą się z tym zadania?

Należy przewidywać wzrost znaczenia świadczeń dla pracowników. Dobre są pakiety medyczne dla pracowników, ale na zatrudnionych i kandydatach większe wrażenie robi objęcie nimi również ich rodzin. Także ubezpieczenia finansowe z częścią kapitałową są lepiej postrzegane aniżeli tylko od nieszczęśliwego wypadku, bo pozwalające na odkładanie oszczędności.

Firmy będą chciały się pokazać jako miejsca, gdzie oprócz wynagrodzenia jest opieka medyczna, wsparcie pracowników w pełnieniu roli rodziców poprzez dofinansowanie przedszkola czy wypoczynku, gdzie pracodawca chce zadbać o możliwość odkładania na dodatkową emeryturę czy inne potrzeby, gdzie finansuje się rozwój poprzez zapewnienie odpowiednich szkoleń. Imprezy integracyjne, w które w umiejętny sposób zostaną włączone rodziny pracowników, są lepsze aniżeli imprezy odrywające pracowników od najbliższych.

Nowością związaną z budowaniem wizerunku dobrego pracodawcy są w Polsce kampanie społeczne. Firmy będą chciały się przedstawić jako organizacje dbające nie tylko o sprzedaż własnych produktów czy usług, ale wrażliwe na potrzeby społeczne. Dużo się mówiło o ochronie środowiska, dbanie o ludzi, którym gorzej się powodzi, tworzenie dobrych warunków dla młodzieży, aby miała perspektywy rozwoju w kraju i chciała tu pracować. Zatrudnieni oraz kandydaci do pracy zwracają uwagę na to, czy firma wspiera wartości społeczne, z którymi mogliby się identyfikować.

• Czy to nie odrywa firm od ich podstawowej działalności?

Te kampanie społeczne mają bezpośredni związek z korzyściami pracodawców. Opieka medyczna, tworzenie przedszkoli to nie tylko działania wizerunkowe. Chcąc zatrudniać osoby z grupy 50+, łatwiej je zachęcić do aktywności zawodowej, zapewniając dodatkową opiekę medyczną. Chcąc, by firma była atrakcyjnym miejscem pracy dla kobiet z małymi dziećmi, warto pomyśleć o zapewnieniu opieki przedszkolnej lub jej dofinansowaniu oraz o organizacji umożliwiającej pracę na część etatu, wcześniejsze wychodzenie do domu czy wykonywanie jej w formie telepracy. W przyszłości bardzo dobry pracodawca to nie tylko pracodawca dobrze wynagradzający, ale też opiekuńczy.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Adwokacka Agata Klima - Nowak

Adwokat Agata Klima - Nowak

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »