| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Umiejętność pracy w zespole

Umiejętność pracy w zespole

Umiejętność pracy w zespole to jedna z najczęściej wpisywanych kompetencji w CV wysyłanych przez kandydatów do pracy. Dlaczego praca w zespole jest tak ważna dla pracodawców?

Bo to jest zespół, a nie grupa ludzi

Umiejętność pracy w zespole, to jedno z najczęściej wypisywanych wymagań w ofertach pracy. Każdy kij ma jednak dwa końce – praca zespołowa to nie tylko posiadana przez pracownika umiejętność, ale także wynik zdolności zarządczej szefa lub managera.

Nawet jeżeli nasza firma składa się z samych „najlepszych” fachowców i specjalistów, to bez odpowiedniej strategii zarządzenia zespołem, może ona stracić bardzo wiele zasobów – czasowych i finansowych. Dlaczego? Brak organizacji pracy zespołowej łączy się z wieloma negatywnymi skutkami: zły podział obowiązków, spowalnia wykonanie procesu i nie wykorzystuje wszystkich umiejętności pracowników.  Jeżeli nasze biuro składa się z grupy niewspółpracujących indywidualistów, łatwo o brak odpowiedniej atmosfery i motywacji do dbania o wspólne dobro firmy.

Zespół to proces

-Dobrze zbudowany zespół to efekt wielomiesięcznej pracy wszystkich jego członków z liderem na czele. Praca ta, musi być poparta odpowiednią wiedzą managera, inaczej może być mało skuteczna. Musimy bowiem wiedzieć, że tworzenie zespołu, nie jest jednorazową czynnością, ale wieloetapowym procesem. To twór, który ulega ciągłym zmianom. Zespół ma radzić sobie z powierzonymi mu zadaniami. Dodatkowo, sam składa się z grupy ludzi, którzy zmieniają się i mogą mieć różny (pozytywny lub negatywny) wpływ na działania całości. W związku z tym zarządzanie zespołem, to swoiste zarządzanie psychiką grupy ludzi.- mówi psychoterapeutka Renata Borysiak z Prywatnego Centrum Psychologiczno-Terapeutycznego „Tęcza”.

Rekomendowany produkt: Personel i Zarządzanie

Dojrzały i zgrany zespół powinien być wewnętrznym celem wszystkich firm. Co prawda, kwestia ta jest najważniejsza dla branży kreatywnej, ale również: korporacji, małych przedsiębiorstw i instytucji państwowych. - W rzeczywistości, każdy rodzaj firmy potrzebuje umiejętności porozumiewania, komunikacji i współpracy. Każda z tych umiejętności jest absolutną podstawą dla pracy zespołowej. Dlatego, nawet jeżeli nasza firma składa się z szefa - wykonawcy, księgowego i informatyka, to mimo tak wyraźnego podziału obowiązków, ciągle pozostaje nam praca nad motywacją i komunikacją między tymi osobami. – radzi organizatorka szkoleń biznesowych Renata Borysiak.

Zadaj pytanie na FORUM

Wiem, co robię, bo praca = płaca!

Każdy dojrzały zespół pracowników charakteryzują pewne cechy i umiejętności. Organizacja pracy i wyraźny podział obowiązków, to absolutna podstawa efektywności.  Podział ten musi być związany z umiejętnościami pracowników, adekwatnym do ich ilości wynagrodzeniem i ogólnie panującą w firmie zgodą i akceptacją takiego rozdziału pracy i płacy. – To bardzo proste. Ludzie muszą wiedzieć, jaka jest ich rola w pracy i muszą czuć, że jest ona odpowiednia. To oddala poczucie niezadowolenia i zagubienia, które znacznie wpływają na efektywność pracownika. Adekwatne co do wykonywanej pracy zarobki są z kolei głównym motywatorem. Pracodawca musi bowiem pamiętać, że jego pracowniczy rozmawiają ze sobą i wiedzą, co kto robi i ile zarabia. Jeżeli okaże się, że podział pracy i wynagrodzenia w firmie nie jest sprawiedliwy, to wpływa to destrukcyjnie na pracę pracownika i  całego zespołu. – tłumaczy Renata Borysiak z „Tęczy”.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Mandecki

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »