| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Jak efektywnie prowadzić proces rekrutacji w perspektywie działań z zakresu employer branding

Jak efektywnie prowadzić proces rekrutacji w perspektywie działań z zakresu employer branding

Sposobów na pozyskiwanie nowych pracowników jest prawdopodobnie tyle, ile bylibyśmy w stanie wyliczyć branż. Najpopularniejsze metody jednak jesteśmy w stanie wykorzystać w taki sposób, aby równocześnie zatrudnić najlepsze kadry i wypromować markę firmy na rynku pracy.

Najważniejszym założeniem przy prowadzeniu rekrutacji w firmie jest powiązanie jej ze strategią firmy i/lub planami operacyjnymi firmy oraz wpisanie jej w strategię HRM, w której jednym z najważniejszych elementów jest employer branding – twierdzi Dorota Skowrońska, dyrektor Działu Personalnego w Cushman & Wakefield Polska. Jej zdanie podziela Marek Kozłowski, szef employer brandingu w Grupie StepStone.pl, który podkreśla, że wszystkie osoby uczestniczące w prowadzonym procesie rekrutacji powinniśmy potraktować w perspektywie marketingowej. Chodzi tu o uwzględnienie w zakresie pozyskiwania nowych pracowników zarówno potrzeb pracodawców, jak i oczekiwań kandydatów. Powinniśmy sprawić, aby bez względu na ostateczny wynik procesu kandydat miał poczucie, że przebiegał on według jasnych zasad. W efekcie być może będzie aplikował po raz kolejny lub poleci firmę swoim znajomym. Podstawą jest dobrze opracowana strategia, a jej przykłady możemy czerpać z firm działających na polskim rynku. – Budowanie skutecznego wizerunku pracodawcy wg Cushman & Wakefield to kilka etapów: zdefiniowanie grupy docelowej kandydatów, zdefiniowanie odpowiednich kanałów komunikacji, projekt reklamy kształtującej świadomość marki i komunikacja z kandydatami – wylicza Dorota Skowrońska.

Zainwestuj w rekrutację

Aby skutecznie komunikować się z kandydatami, a jednocześnie kształtować ich pozytywne odczucia wobec firmy jako pracodawcy, lecz także świadczonych przez nią usług i oferowanych produktów, należy zadbać przede wszystkim o efektywną komunikację.

Każdego roku oferujemy łącznie 150 miejsc pracy i praktyk, sporym ułatwieniem jest więc stosowanie narzędzi informatycznych dopasowanych do naszych specyficznych potrzeb – zauważa Urszula Płosarek, samodzielny specjalista w Dziale HR firmy KPMG. Warto podkreślić, że technologia stosowana w tym zakresie nie jest bowiem już dziś szczególnie kosztowna, a pozwala za pomocą dosłownie kilku kliknięć myszki sprawnie zarządzać bazą aplikacji, wybierać kandydatów spełniających wymagania, a jednocześnie na bieżąco informować ich o kolejnych etapach rekrutacji. Firmy prowadzące dystrybucję tego typu systemów oferują także szkolenia z zakresu obsługi bez dodatkowych kosztów z tym związanych. W efekcie raz przeszkolony personel działu HR zyska na efektywności. Pamiętajmy, że w dziale tym z reguły jedna osoba odpowiada za kilkanaście lub kilkadziesiąt rekrutacji jednocześnie, a więc bez odpowiedniego oprogramowania trudno utrzymywać stały kontakt ze wszystkimi kandydatami. Odbija się to na reputacji firmy, ponieważ aplikujący wysyła swoje zgłoszenie niejako w próżnię i frustruje go brak jakiegokolwiek odzewu, bez względu na to, czy byłby on pozytywny, czy negatywny. Warto docenić ich starania, ponieważ bardzo często, jeszcze zanim złożą swoją ofertę, na własną rękę starają się dowiedzieć jak najwięcej o specyfice oraz misji firmy, a także piszą listy motywacyjne pod kątem poszczególnych stanowisk.

– Rekrutacja to nie konkurs, w którym o wygranej informujemy tylko laureatów. Brak jakiejkolwiek odpowiedzi sprawia, że kandydaci czują się oszukani – podkreśla ekspert StepStone.pl. Nietrudno domyślić się, że znacząco traci na tym wizerunek firmy, dlatego też tak istotne jest poświęcenie należytej uwagi samemu procesowi rekrutacji. Szczegółowe jego dopracowanie będzie procentowało latami na wielu płaszczyznach działalności firmy.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Dr Katarzyna Pawłowska

Doradca Podatkowy (nr wpisu 11638)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »