| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Ocena pracy > Kompetencje w małej firmie

Kompetencje w małej firmie

Małe i średnie przedsiębiorstwa odgrywają ogromną rolę we współczesnej gospodarce rynkowej krajów wysoko rozwiniętych. Wpływ rozwoju kompetencji na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw jest potwierdzany coraz częściej empirycznie, chociaż zagadnienie to badane jest przede wszystkim w dużych organizacjach. To właśnie tam generowane są głównie narzędzia zarządzania kompetencjami.

Kierownik biura zarządu

Do zadań kierownika biura zarządu należy m.in.:

  • przygotowywanie sprawozdań dla kierownictwa i wybranych instytucji zewnętrznych,
  • prowadzenie spraw związanych z BHP i ppoż.,
  • współpraca ze służbą ochrony zdrowia w zakresie profilaktyki zdrowotnej pracowników,
  • obsługa kadrowa organizacji,
  • prowadzenie rejestru zaświadczeń wydawanych klientom.

Wyniki badań oraz standard przedstawia poniższa analiza. Jest to kolejna opcja prezentacji wyników, jaką daje narzędzie M­Astra (zobacz wykres 3).

Czerwone prostokąty wskazują standard, a niebieskie to wynik samooceny. Zielone prostokąty pokazują średnie wyniki z kilku badań jednej osoby (np. samoocena plus oceny innych osób) i nie są wyliczane przy pojedynczej ocenie. Natomiast byłyby aktywne w przypadku użycia opcji oceny tzw. 360 stopni.

W przypadku kierownika biura zarządu poziom kompetencji jest niższy niż u dyrektorów. Na wykresie wyraźnie można zaobserwować luki w kompetencjach specyficznych. Biorąc pod uwagę realizowane zadania, a stąd wagę kompetencji, zbyt niskie są szczególnie kompetencje w zakresie Wiedzy dotyczącej prawa i regulacji prawnych, Wiedzy na temat rekrutacji i rozwoju zasobów ludzkich oraz Rozwiązywania problemów.

Kierownik ds. projektów

Przeanalizowano także kompetencje kierownika ds. projektów, którego zadania obejmują m.in.:

  • koordynację pracy podległych członków zespołu,
  • pisanie projektów i przygotowywanie dokumentacji projektowej,
  • odpowiedzialność za kompleksowe zarządzanie projektem i jego planową realizację, osiąganie zamierzonych celów i kontakty zewnętrzne,
  • zapewnienie odpowiednich zasobów do realizacji projektów,
  • ustalanie harmonogramów realizacji usług,
  • odpowiedzialność za monitoring, ewaluację projektu, sprawozdawczość,
  • przygotowanie zapytań ofertowych oraz zlecenie/zamówień na usługi i materiały.

W przypadku osoby pełniącej tę funkcję wyniki badań zostaną pokazane poprzez pryzmat niezbędnych szkoleń, jakie na podstawie luk kompetencyjnych wskazało narzędzie M-Astra (zobacz poniżej).

@RY1@i13/2011/007/i13.2011.007.000.0084.005.jpg@RY2@

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

AchieveGlobal

Firma szkoleniowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »