| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Jak motywować i zatrzymywać pracowników?

Jak motywować i zatrzymywać pracowników?

Praca pełna wyzwań, wyznaczanie celów, nagradzanie za ich osiąganie, planowanie ścieżek rozwoju, dobra komunikacja, konstruktywna dyskusja, podsumowanie pracy i jej wpływu na rozwój biznesu - wszystko to powinno zawierać się w długofalowej retencji pracowników. Duży w tym udział managerów, którym HR powinien dostarczyć narzędzi niezbędnych do tego, aby praca stała się dla nich możliwie najbardziej atrakcyjna.

W jaki sposób psychometria wspomaga retencję?

Opracowanie i wdrożenie skutecznego systemu retencji okazuje się nie lada wyzwaniem. Już samo pozyskanie prawdziwych talentów i kluczowych pracowników do organizacji wymaga dziś wielkiego wysiłku. Ich zatrzymanie w firmie okazuje się jednak zadaniem zdecydowanie trudniejszym. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej w obu przypadkach, zwłaszcza jeśli mowa o poszukiwaniu pracowników posiadających wyjątkowo rzadkie na rynku kwalifikacje.

Umiejętnie opracowany system retencyjny to nie tylko strategia wynagrodzeń i dodatkowych świadczeń. To przede wszystkim skuteczne zarządzanie w obszarze kariery. Należy to szczególnie podkreślić, tym bardziej, że jak wynika z przeprowadzonych badań, prawdziwym powodem odejścia zdecydowanej większości pracowników, wcale nie są pieniądze. Przyjęło się mówić, że to właśnie zbyt niskie zarobki stanowią przyczynę wysokiej rotacji w firmach. Tymczasem uwagę należałoby zwrócić na sposób zarządzania, w tym przede wszystkim na motywowanie pracowników. Nie bez powodu mówi się przecież, że “ludzie odchodzą od managerów, a nie od firm”. Zrozumienie najważniejszych motywatorów stanowi w tym przypadku podstawę do stworzenia skutecznego systemu retencji.

Jak motywować i zatrzymywać pracowników?

Praca pełna wyzwań, wyznaczanie celów, nagradzanie za ich osiąganie, planowanie ścieżek rozwoju, dobra komunikacja, konstruktywna dyskusja, podsumowanie pracy i jej wpływu na rozwój biznesu - wszystko to powinno zawierać się w długofalowej retencji pracowników. Duży w tym udział managerów, którym HR powinien dostarczyć narzędzi niezbędnych do tego, aby praca stała się dla nich możliwie najbardziej atrakcyjna. Pracownicy powinni wiedzieć, czego mogą oczekiwać od firmy, a działy HR powinny opracować narzędzia, dzięki którym managerowie będą mogli odpowiednio motywować pracowników. Konieczne jest zainicjowanie dialogu i znalezienie wspólnej płaszczyzny, na podstawie której pracownicy będą mogli spełniać się zawodowo, a firma będzie w stanie realizować swoje cele biznesowe. Aby pracownik mógł się rozwijać zawodowo w danej organizacji, powinien być na bieżąco informowany o tym, jakie są możliwości kształtowania jego kariery oraz jak firma określa jego potencjał. Jednym z narzędzi, które umożliwiają prowadzenie skutecznego dialogu na temat planowania ścieżki kariery i motywowania pracowników, jest psychometria.

Polecamy: Personel i Zarządzanie

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

mgr inż. Adam Górski

Ekspert ds. Elektroenergetyki oraz Systemów i sieci komputerowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »