Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Narzędzia cyfrowe, które skutecznie wspierają działy HR i pracowników

Subskrybuj nas na Youtube
  • Artykuł partnerski
Cyfryzacja, hr, kir
Narzędzia cyfrowe, które skutecznie wspierają działy HR i pracowników
Media

Współczesne firmy coraz częściej sięgają po innowacyjne rozwiązania technologiczne, aby usprawnić swoje procesy i zwiększyć efektywność pracy. Dotyczy to również obszaru zarządzania zasobami ludzkimi. Jak podkreśla Dorota Dublanka, Szefowa Działu HR w KIR, narzędzia cyfrowe odgrywają kluczową rolę w optymalizacji pracy zarówno działów HR, jak i pracowników.

Wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych do pracy w dziale HR ulepsza realizację wielu procesów. Natomiast pracownikowi pozwala lepiej organizować swoje zadania i obowiązki oraz ułatwia planowanie czasu niezbędnego na rozwój osobisty – mówi Dorota Dublanka, Dyrektorka zarządzająca, Dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR.

KIR to hub technologiczny, który od ponad trzech dekad pełni kluczową rolę w polskim systemie bankowym, dostarczając niezawodne i bezpieczne rozwiązania dla szeroko rozumianej gospodarki cyfrowej. Tworzy narzędzia służące bezpiecznej wymianie informacji i otwartej bankowości, takie jak np. zdalne potwierdzanie tożsamości – mojeID, kwalifikowany podpis elektroniczny – mSzafir oraz kwalifikowaną pieczęć elektroniczną. KIR aktywnie wdraża cyfrowe rozwiązania również wśród własnych pracowników.

Z narzędzi cyfrowych korzystamy w życiu prywatnym każdego dnia w ogóle o nich nie myśląc, bo po prostu nas otaczają. Patrząc z perspektywy firmy, ułatwiają i usprawniają procesy sprawiając, że wiele działań staje się bardziej efektywnych – mówi Dorota Dublanka.

W przeszłości komunikacja z pracownikami odbywała się głównie za pośrednictwem statycznych intranetów. Obecnie narzędzia HR są znacznie bardziej dynamiczne i przyjazne użytkownikowi.

W wielu współczesnych firmach intranety  dalej funkcjonują, ale inaczej wyglądają. W naszej organizacji narzędzia, które widzi pracownik czy kandydat do pracy muszą być przyjazne, łatwe w obsłudze. Również proces aplikowania do firmy nie może być skomplikowany – podkreśla przedstawicielka KIR.

Codzienny obieg dokumentów w firmie warto projektować w sposób prosty i bezpieczny – a możliwość elektronicznego podpisywania dokumentów powinna być standardem dostępnym dla każdego pracownika. Przełomem, który w tym zakresie nastąpił był mobilny e-podpis mSzafir, który wprowadziliśmy na rynek na początku pandemii. Jest to bardzo nowoczesna usługa, która umożliwia podpisywanie dokumentów elektronicznych z wykorzystaniem telefonu. W naszej firmie to benefit, ale też codzienne narzędzie pracy, z którego korzystamy do celów prywatnych i służbowych. Chętnie udostępniamy go także osobom, które do nas aplikują – mówi Dorota Dublanka.

Rozwiązanie budziło pewne obawy

– Kiedy wdrażaliśmy elektroniczny podpis mSzafir, pracownicy podchodzili do niego z pewną ostrożnością i obawami, że stosowanie będzie trudne i skomplikowane. Jednak w wielu przypadkach, już po pierwszym użyciu, dostawaliśmy informacje: mSzafir jest super! Takie rozwiązania ułatwiają życie wszystkim. Dorota Dublanka przewiduje, że przyszłość narzędzi HR będzie wiązała się z jeszcze większą intuicyjnością i personalizacją. Rozwiązania będą coraz trafniej dopasowane do potrzeb użytkowników, a także będą sprawnie integrowane z innymi systemami. Ważnym aspektem będzie również zbieranie i analiza danych, które pozwolą na podejmowanie lepszych decyzji dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi.

Narzędzia cyfrowe funkcjonują na każdym poziomie zarządzania firmą. Jak zauważa Dorota Dublanka, z perspektywy działu HR jest ważne, by te wszystkie rozwiązania pozwalały zbierać dane w sposób etyczny. Mowa tu o np. cyfrowych teczkach pracowniczych, które zawierają umowy, regulaminy czy inne istotne dokumenty. Jeśli są one opatrzone elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub pieczęcią elektroniczną, szybko można je zweryfikować pod względem bezpieczeństwa i integralności.

W jakim zatem kierunku będą się rozwijać narzędzia przydatne w zarządzaniu firmą? Dorota Dublanka uważa, że powinny być one jak najbardziej przyjazne użytkownikowi.

Dla mnie jako HR-owca ważne jest to, aby narzędzie, które wybieramy synchronizowało się z innymi systemami, miało otwarte API (interfejs programistyczny umożliwiający łączenie danych z różnych źródeł), abyśmy mogli je dobrze wkomponować w nasz ekosystem. Ważne, by było dodatkiem, a nie kolejnym narzędziem, które implementujemy – mówi Dorota Dublanka.

Mówiąc o przyszłości rozwiązań cyfrowych wykorzystywanych w zarządzaniu zasobami ludzkimi przedstawicielka KIR jest optymistką.

Będziemy szli w kierunku większej intuicyjności. Narzędzia będą nas wspierały. Dostanę takiego „asystenta-współpracownika”, który będzie mi podpowiadał w wielu kwestiach. Z drugiej strony, te narzędzia będą też pozwalały na zbieranie dużych ilości danych, które po odpowiednim zagregowaniu i przetworzeniu będą podpowiadać, jak działać skuteczniej – tłumaczy Dorota Dublanka.

Technologia pozwoli na lepszy work-life balance

Na rynku trwa dyskusja o tym, że technologia, a szczególnie AI zabierze nam pracę. - Ale mnie się wydaje, że zabierze ona pracę tym osobom, które nie będą starały się zrozumieć tej technologii i nie nauczą się jak ją wykorzystywać w życiu prywatnym i zawodowym – podsumowuje przedstawicielka KIR.

Cyfrowe narzędzia HR przestały być jedynie dodatkiem, a stały się nieodłącznym elementem nowoczesnego zarządzania personelem. Dzięki nim zarówno pracownicy, jak i działy HR zyskują na czasie, efektywności i wygodzie.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja
QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
PPK: 10 dni i 3 miesiące to ważne terminy przy zawieraniu umowy o zarządzanie i prowadzenie PPK

Wdrożenie PPK to przede wszystkim wybór instytucji finansowej i zawarcie umowy o zarządzanie oraz umowy o prowadzenie PPK. Podmiot zatrudniający musi pamiętać o ważnych terminach: 10 dni i 3 miesiące. Jakie obowiązki ma pracodawca? Co z mikroprzedsiębiorcą?

O 339,50 zł więcej dorobi emeryt i rencista od czerwca 2025 roku

Rosną limity dorabiania dla rencistów i wcześniejszych emerytów. Chodzi o kwoty, po przekroczeniu których ZUS obniża lub zawiesza pobierane świadczenie emerytalne lub rentowe. To dobra wiadomość.

Zautomatyzuj HR z SyKOF HR i przygotuj organizację na erę AI

Automatyzacja to nie tylko wygoda – to fundament dla wdrażania sztucznej inteligencji w HR. System SyKOF HR wspiera organizacje w cyfrowej transformacji procesów kadrowo-płacowych, integrując się z ekosystemem ERP i tworząc fundament pod przyszłościowe zastosowania AI.

14 emerytura 2025 - kiedy wypłata? [Rozporządzenie]

14 emerytura będzie także w 2025 roku. Kiedy można spodziewać się wypłaty dodatkowego świadczenia dla emerytów i rencistów? Ile wynosi czternastka? Jst rozporządzenie Rady Ministrów. Oto najważniejsze informacje.

Jazda na rowerze: dla pracownika benefit z karty sportowej i korzyść dla zdrowia

Coraz cieplejsze dni zachęcają do aktywności fizycznej, takiej jak jazda rowerem. Z roku na rok przybywa osób, które decydują się na mniej lub bardziej regularne dojeżdżanie takim jednośladem do pracy.

Jawność wynagrodzeń: większość jest za, ale pod warunkiem, że dotyczy ona wyłącznie cudzych płac a nie własnych zarobków

Najnowsze badanie przynosi wiedzę o aktualnych poglądach polskich pracowników. Polacy o jawności wynagrodzeń: chcemy znać zarobki innych, ale swoich nie chcemy ujawniać. Czy zmiana prawa, którą sprawi wdrożenie dyrektywy o jawności płac to zmieni?

Zatrudnianie cudzoziemców w 2025 roku [Przewodnik i zmiany krok po kroku]

W dobie globalizacji coraz więcej polskich firm sięga po talenty spoza kraju. Od 1 czerwca 2025 r. proces zatrudniania cudzoziemców zostanie zmodernizowany i w pełni zdigitalizowany dzięki nowej ustawie z 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom. Choć formalności nadal wymagają precyzji, są prostsze, szybsze i dostępne online.

Pracownicy teraz: praca bez poczucia sensu nie daje satysfakcji

Według 91 proc. polskich „zetek” i millenialsów praca bez poczucia sensu nie daje satysfakcji. Wśród priorytetów młodych pracowników są także niezależność finansowa i work-life balance. Jeśli te warunki nie są spełniane, potrafią oni zrezygnować z pracy i szukać nowego pracodawcy.

Dobre samopoczucie w miejscu pracy, to kluczowe oczekiwanie najmłodszych pracowników czyli Zetek

Dla Zetek pracowników w pracy ważna jest równowaga między życiem zawodowym i prywatnym. Otwarta komunikacja z przełożonym, równowaga między życiem zawodowym i prywatnym oraz stabilność zawodowa - to wartości, którymi najczęściej kierują się przedstawiciele pokolenia Z przy wyborze pracodawcy.

Samotni wśród ludzi

Rozmowa z dr Sylwią Hałas-Dej, dziekanem Kozminski Executive Business School w Akademii Leona Koźmińskiego, o tym, jak radzić sobie z izolacją na wysokim stanowisku.