REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Malkontenci i plotkarze – to oni najczęściej irytują nas w pracy. Co jeszcze pokazują badania?

Malkontenci obniżają nasz nastrój i produktywność
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Niemal 80% Polaków przyznaje, że spotyka się z narzekaniem w miejscu pracy, a 3/4 z nas przynajmniej od czasu do czasu słyszy biurowe plotki. Badanie ujawnia, jakie cechy współpracowników nas zniechęcają, a za które ich cenimy.

Większość Polaków przyjaźni się z osobami z pracy

Badanie „Polacy w pracy – w kontekście przejawianych zachowań” przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia dla Preply rzuca nowe światło na relacje, jakie Polacy mają ze swoimi kolegami z pracy. Wyniki są dość optymistyczne. Okazuje się, że 67% ankietowanych lubi ludzi, z którymi pracuje, a 58% czuje, że może liczyć na ich wsparcie w trudnych sytuacjach. Ponad połowa buduje z nimi bliskie relacje także w życiu prywatnym. W tworzenie więzi po godzinach bardziej angażują się kobiety. Do takich przyjaźni przyznaje się 59% z nich.

REKLAMA

Autopromocja

Malkontenci obniżają nasz nastrój i produktywność

Choć z ankiety wynika, że tylko 5% respondentów podpisuje się pod stwierdzeniem, że zdecydowanie nie lubi osób, które mija w biurze, to większość Polaków przynajmniej raz spotkała się z uciążliwym zachowaniem swoich współpracowników. Otwarcie mówimy, że niektóre cechy kolegów z pracy wpływają na nasze samopoczucie i skutecznie zniechęcają do angażowania się w zawodowe obowiązki. Co dziesiąta osoba biorąca udział w badaniu stwierdziła, że zachowaniami powszechnie uznawanymi za negatywne spotyka się bardzo często.  

Preply spytało też, który typ uciążliwych osób jest najczęściej spotykany w polskich firmach. Na podium stanęli malkontenci, którzy są zmorą aż 78% respondentów. Na drugim miejscu są plotkarze (75%), a na trzecim leniuchy (66%). Tuż za pierwszą trójką znalazły się osoby unikające wykonywania obowiązków (59%) oraz zawistne (54%). Za zachowanie, które najbardziej psuje atmosferę i pogarsza nastrój całego otoczenia, uznano donoszenie na współpracowników.

Cechy idealnego współpracownika

Jakie są według Polaków cechy idealnego kolegi z pracy? Ranking najbardziej pożądanych cech wygrywa uczciwość. Wskazało ją zgodnie 37% ankietowanych, ale jednocześnie tylko 29% przyznało, że rzeczywiście dostrzega tę cechę wśród swoich aktualnych współpracowników. Od naszego zawodowego otoczenia oczekujemy też rzetelności (32%), zaangażowania (31%) i pozytywnego nastawienia (29%).

REKLAMA

Są też takie cechy współpracowników, które „otrzymujemy” od nich z nawiązką. Jak pokazują wyniki badania, nasi koledzy z pracy są średnio dużo bardziej komunikatywni, zabawni, punktualni oraz wspierający, niż byśmy się tego spodziewali.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Metodologia: Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu 2023 roku na grupie 1000 Polaków w przedziale wiekowym 18–65. Respondenci, którzy wzięli udział w ankiecie, to osoby z różnych grup zawodowych – głównie z firm zatrudniających do 50 oraz do 250 pracowników.

Źródło: Preply

 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kiedy 36 dni urlopu dla pracownika?

Standardem jest, że pracownicy mają 20 lub 26 dni urlopu wypoczynkowego w roku. Niektórzy pracownicy są uprawnieni do nawet 36 dni urlopu. Kto i kiedy może liczyć na tak długi urlop?

Utrata przez uczestnika PPK statusu osoby zatrudnionej to nie koniec oszczędzania w PPK [Przykłady]

Zmiana przez uczestnika PPK tytułu do ubezpieczeń społecznych nie zwalnia podmiotu zatrudniającego z obowiązku dokonywania wpłat do PPK za tę osobę. Oznacza to, że utrata statusu osoby zatrudnionej nie wpływa na status uczestnika PPK. Nadal należy odprowadzać wpłaty do PPK.

Ważny wyrok dla osób z niepełnosprawnościami. Spory w MOPS trwają bo nie uzasadnia swoich decyzji

Wiele osób z niepełnosprawnościami nie jest świadomych co do tego, że często organ postępuje wadliwie w ich sprawie. Organ zamiast wydać decyzję administracyjną o prawie lub braku prawa do świadczenia, wydaje informację o sposobie rozpatrzenia wniosku bez uzasadnienia. To nie jest to samo co decyzja administracyjna, która zawiera ściśle określone elementy. Jednostka powinna mieć gwarancję rozpoznania jej wniosku w formie decyzji, wydawanej w odpowiedniej procedurze, która następnie podlega kontroli. Odnosi się to zwłaszcza do rozstrzygnięć opartych na uznaniu, czy na ocenie nieostrych przesłanek - w stosunku do osób z niepełnosprawnościami.

ZUS wypłaci wyższe odszkodowanie. Już obowiązują nowe kwoty odszkodowań z tytułu wypadków przy pracy

Od 1 kwietnia 2025 r. obowiązują nowe, wyższe kwoty odszkodowań z tytułu wypadków przy pracy lub choroby zawodowej. Za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu przysługuje 1636 zł.

REKLAMA

Umowa o pracę bez formy pisemnej, uproszczone zatrudnianie cudzoziemców – jaką deregulację postulują przedsiębiorcy?

Konfederacja Lewiatan od lat przedstawia propozycje zmian, które mają zmniejszyć liczbę skomplikowanych regulacji. Odejście od obowiązku stosowania umowy pisemnej w przepisach prawa pracy czy też skrócenie czasu trwania procedur legalizujących pobyt i pracę cudzoziemców oraz uproszczenie wymogów przy zmianie warunków ich zatrudnienia – to tylko niektóre z postulatów deregulacyjnych.

Komunikat ZUS: Wysokość stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe 2025/2026

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że wysłał płatnikom zawiadomienia o wysokości stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe na rok składkowy 2025/2026.

Wolne 2 maja i 10 listopada 2025 r. dla wybranych pracowników. Jest zarządzenie premiera

Prezes Rady Ministrów wydał zarządzenie w sprawie czasu pracy i dni wolnych. Wiadomo już kto zgodnie z nowymi przepisami ma wolne 2 maja i 10 listopada 2025 r. Dwa dodatkowe dni wolne są jednak tylko dla niektórych pracowników.

Pierwsze trzynaste emerytury ZUS wypłaci 1 kwietnia. Jaka będzie wysokość dodatkowej emerytury?

1 kwietnia pierwsze trzynastki wpłyną na konta emerytów i rencistów. Nie każdy dostanie dodatkową trzynastą emeryturę w takiej samej kwocie. Kwota, która wpłynie na konta seniorów jest uzależniona od tego jak wysoka jest ich comiesięczna wypłata z ZUS, ponieważ trzynastka będzie opodatkowana i oskładkowana.

REKLAMA

BHP: Komu przysługuje obuwie ochronne?

Obuwie ochronne BHP – kto powinien je stosować i dlaczego jest niezbędne? Odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa w miejscu pracy. W wielu branżach stanowi podstawowy środek ochrony indywidualnej, zabezpieczając pracowników przed poważnymi urazami. Dobrze dobrane buty nie tylko chronią stopy przed uderzeniami, przecięciami czy przebiciami, ale także zapewniają stabilność, wygodę i odporność na czynniki środowiskowe. W jakich zawodach obuwie ochronne jest konieczne i jakie zagrożenia może ograniczyć?

Czy dodatek motywacyjny będzie dla wszystkich pracowników? Obecne rozwiązania są krzywdzące

Związek Miast Polskich przyjął stanowisko w sprawie dofinansowania wynagrodzeń pracowników pomocy społecznej. Zdaniem samorządowców włączenie wszystkich pracowników realizujących zadania z zakresu szeroko rozumianej pomocy społecznej do programu dodatku motywacyjnego przełoży się na jakość świadczonych usług.

REKLAMA