REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Malkontenci i plotkarze – to oni najczęściej irytują nas w pracy. Co jeszcze pokazują badania?

Malkontenci obniżają nasz nastrój i produktywność
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Niemal 80% Polaków przyznaje, że spotyka się z narzekaniem w miejscu pracy, a 3/4 z nas przynajmniej od czasu do czasu słyszy biurowe plotki. Badanie ujawnia, jakie cechy współpracowników nas zniechęcają, a za które ich cenimy.

Większość Polaków przyjaźni się z osobami z pracy

Badanie „Polacy w pracy – w kontekście przejawianych zachowań” przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia dla Preply rzuca nowe światło na relacje, jakie Polacy mają ze swoimi kolegami z pracy. Wyniki są dość optymistyczne. Okazuje się, że 67% ankietowanych lubi ludzi, z którymi pracuje, a 58% czuje, że może liczyć na ich wsparcie w trudnych sytuacjach. Ponad połowa buduje z nimi bliskie relacje także w życiu prywatnym. W tworzenie więzi po godzinach bardziej angażują się kobiety. Do takich przyjaźni przyznaje się 59% z nich.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Malkontenci obniżają nasz nastrój i produktywność

Choć z ankiety wynika, że tylko 5% respondentów podpisuje się pod stwierdzeniem, że zdecydowanie nie lubi osób, które mija w biurze, to większość Polaków przynajmniej raz spotkała się z uciążliwym zachowaniem swoich współpracowników. Otwarcie mówimy, że niektóre cechy kolegów z pracy wpływają na nasze samopoczucie i skutecznie zniechęcają do angażowania się w zawodowe obowiązki. Co dziesiąta osoba biorąca udział w badaniu stwierdziła, że zachowaniami powszechnie uznawanymi za negatywne spotyka się bardzo często.  

Preply spytało też, który typ uciążliwych osób jest najczęściej spotykany w polskich firmach. Na podium stanęli malkontenci, którzy są zmorą aż 78% respondentów. Na drugim miejscu są plotkarze (75%), a na trzecim leniuchy (66%). Tuż za pierwszą trójką znalazły się osoby unikające wykonywania obowiązków (59%) oraz zawistne (54%). Za zachowanie, które najbardziej psuje atmosferę i pogarsza nastrój całego otoczenia, uznano donoszenie na współpracowników.

Cechy idealnego współpracownika

Jakie są według Polaków cechy idealnego kolegi z pracy? Ranking najbardziej pożądanych cech wygrywa uczciwość. Wskazało ją zgodnie 37% ankietowanych, ale jednocześnie tylko 29% przyznało, że rzeczywiście dostrzega tę cechę wśród swoich aktualnych współpracowników. Od naszego zawodowego otoczenia oczekujemy też rzetelności (32%), zaangażowania (31%) i pozytywnego nastawienia (29%).

REKLAMA

Są też takie cechy współpracowników, które „otrzymujemy” od nich z nawiązką. Jak pokazują wyniki badania, nasi koledzy z pracy są średnio dużo bardziej komunikatywni, zabawni, punktualni oraz wspierający, niż byśmy się tego spodziewali.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Metodologia: Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu 2023 roku na grupie 1000 Polaków w przedziale wiekowym 18–65. Respondenci, którzy wzięli udział w ankiecie, to osoby z różnych grup zawodowych – głównie z firm zatrudniających do 50 oraz do 250 pracowników.

Źródło: Preply

 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Kolory, wykresy i kontekst – psychologia odbioru danych w controllingu. Jak kolory i forma wpływają na decyzje menedżerów?

Kolory, wykresy i kontekst – psychologia odbioru danych w controllingu. Jak kolory i forma wpływają na decyzje menedżerów? Okazuje się, że organizacje cierpią dziś na paradoks „nadmiaru danych i braku wiedzy”, co w połączeniu ze spadkiem czasu skupienia uwagi do zaledwie 47 sekund paraliżuje proces decyzyjny. Rozwiązaniem niekoniecznie jest nowa technologia (w tym AI), lecz wykorzystanie w raportowaniu wiedzy o psychologii percepcji oraz data storytellingu. Współczesny raport musi być intuicyjny, by menedżer mógł go zrozumieć w niecałą minutę. Niniejszy artykuł wyjaśnia, jak diagnoza kontekstu, dobór wykresów i kolorów zmniejsza obciążenie poznawcze i poprawia jakość decyzji biznesowych.

Pracodawca wtedy musi zapłacić, choć pracownik nie pracuje, a nie jest to urlop - te dni wolne a płatne należą się

Pracujesz na etacie i myślisz, że znasz wszystkie swoje prawa? Okazuje się, że polskie prawo pracy przewiduje specjalne dni wolne z zachowaniem pełnego wynagrodzenia, o których wielu pracowników nawet nie słyszało. Nie chodzi wcale o urlop wypoczynkowy ani zwolnienie lekarskie - to zbyt proste. Sprawdź, w jakich sytuacjach możesz legalnie nie przyjść do pracy, a pracodawca i tak musi Ci zapłacić.

Kontrowersyjna reforma PIP: czy jej potrzebujemy? Stały Komitet Rady Ministrów przyjął projekt. Oto najważniejsze zmiany

Kontrowersyjna reforma PIP to m.in. nowe uprawnienie inspektorów pracy do przekształcania umów cywilnoprawnych jak umowa o dzieło czy zlecenie w umowy o prace. Czy potrzebujemy tak dużych zmian? Stały Komitet Rady Ministrów przyjął projekt. Oto najważniejsze punkty projektu ustawy o zmianie ustawy o PIP.

Alarmujące dane GUS: albo bezpiecznie, albo szybko. Dramatycznie rośnie liczba poważnych wypadków przy pracy

Alarmujące dane GUS z 2024 r. i pierwszego półrocza 2025 r.: dramatycznie rośnie liczba poważnych wypadków przy pracy. Trzeba wybrać: albo bezpiecznie, albo szybko. Jak zahamować niebezpieczny kierunek?

REKLAMA

Emerytury czerwcowe 2026 - kiedy przeliczenie przez ZUS?

Emerytury czerwcowe - nowe przepisy wchodzą w życie w styczniu 2026 r. Komu ZUS przeliczy emeryturę? Kiedy nastąpi przeliczenie? Czy trzeba składać wnioski do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych?

PPK: nie każdy o tym wie, że uczestnik PPK może przenosić środki między swoimi rachunkami PPK

Podmiot zatrudniający dokonuje wpłat do PPK na rachunek uczestnika utworzony w związku z zatrudnieniem w tym podmiocie. Uczestnik PPK, który ma kilka rachunków PPK, może jednak w każdym czasie złożyć wniosek o wypłatę transferową środków między tymi rachunkami. Oznacza to, że osoba mająca kilka rachunków PPK ma możliwość przenoszenia środków pomiędzy tymi rachunkami.

Migracja pracownicza po polsku: Nie żądaj podwyżki, bo zastąpi Cię cudzoziemiec. Excel rośnie, państwo znika

W polskich fabrykach trwa cichy eksperyment: jeśli pracownicy chcą podwyżki, zawsze można ich zastąpić tańszymi pracownikami z Azji czy Afryki. W Excelu wszystko się zgadza. Problem w tym, że coraz mniej zgadza się w państwie, wspólnocie i relacjach społecznych.

Zero PIT, zero ZUS i pełny koszt podatkowy: tak rozlicza się benefity żywieniowe, np. kanapki, owoce, przekąski

Jak rozliczać benefity żywieniowe dla pracowników? Pora jednoznacznie rozstrzygnąć tę kwestię. Zero PIT, zero ZUS i pełny koszt podatkowy: tak rozlicza się benefity żywieniowe, np. kanapki, owoce, przekąski.

REKLAMA

Wynagrodzenia w Polsce wzrosły o 8,2%, ale dysproporcje międzybranżowe pogłębiają się

Wynagrodzenia w Polsce wzrosły o 8,2%, ale dysproporcje międzybranżowe pogłębiają się. Jak się okazuje przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw w Polsce wzrosło o 8,2% rok do roku, osiągając we wrześniu poziom 8750 zł. Firmy technologiczne, produkcyjne i spożywcze przyciągają wykwalifikowanych specjalistów rosnącymi wynagrodzeniami, podczas gdy branże usługowe, mimo większej liczby ofert, wykazują stabilizację płac.

Do wypalenia zawodowego dochodzi cyfrowe przesycenie. Jak im przeciwdziałać? [WYWIAD]

We współczesnym świecie do niebezpieczeństwa wypalenia zawodowego dochodzi wypalenie cyfrowe. Czy to odpowiednia nazwa? Jak im skutecznie przeciwdziałać? Na pytania infor.pl odpowiada dr hab. Andrzej Silczuk.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA