REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Optymalizacja czasu pracy. Skompresowany tydzień pracy w Deloitte

Deloitte testuje skompresowany tydzień pracy, 4-godzinny dzień pracy w piątek, co drugi piątek wolny czy dodatkowe dni urlopu w roku
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Dział Doradztwa Podatkowego firmy doradczej Deloitte został objęty rocznym programem pilotażowym w zakresie optymalizacji czasu pracy. Ma on sprawdzić gotowość firmy na wprowadzenie optymalizacji czasu pracy. Pracownicy testują m.in. skompresowany tydzień pracy.

Od sześciu miesięcy pracownicy Działu Doradztwa Podatkowego Deloitte testują różne warianty optymalizacji czasu pracy, począwszy od skompresowanego 40-godzinnego tygodnia pracy, dodatkowych dni wolnych, po 36-godzinny tydzień pracy. Pierwszą spółką w ramach sieci Deloitte, która testuje model zoptymalizowanego czasu pracy jest Doradztwo Podatkowe, zatrudniające obecnie tysiąc pracowników w dziewięciu biurach w Polsce. Pilotaż rozwiązań powstał we współpracy z brytyjską firmą badawczo-konsultingową Autonomy, która jest liderem w zakresie rozwiązań w obszarze future of work.

Autopromocja

Work–life balance łączy się z podejściem klientocentrycznym

Celem pilotażu jest wyłonienie takiego rozwiązania, które najlepiej odpowie na oczekiwania pracowników Doradztwa Podatkowego dążących do osiągnięcia równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym, a jednocześnie pozwoli zachować firmie jej tradycyjne klientocentryczne podejście. Przy tym projekcie, Deloitte, który od ponad dwóch lat funkcjonuje w hybrydowym modelu pracy, zdecydował się na współpracę z brytyjską firmą badawczo-konsultingową Autonomy – pionierem w modelowaniu nowatorskich procesów w zakresie „future of work”. 

„Inwestycje wspierają sukces firmy, przy czym bardzo istotne jest inwestowanie w rozwój i dobrostan pracowników. Chcemy zapewnić osobom zatrudnionym w Doradztwie Podatkowym jak najlepsze warunki pracy i właściwie zadbać o zachowanie work–life balance. Wierzymy, że wprowadzone przez nas innowacje mogą przyczynić się do znacznego wzrostu produktywności wśród naszych pracowników, która wpłynie pozytywnie również na jakość świadczonych przez nas usług. Zadowolenie klientów niezmiennie pozostaje naszym priorytetem” – mówi Łukasz Madej, partner zarządzający działem Doradztwa Podatkowego Deloitte w Polsce.

Różne modele zoptymalizowanego tygodnia pracy

Program pilotażowy został poprzedzony wieloma warsztatami i ankietami wśród pracowników, z których wynika, że większość z nich uważa jakąś formę skrócenia tygodnia roboczego, przy jednoczesnym utrzymaniu efektywności biznesowej, za działanie pomagające utrzymać ogólny dobrostan. W związku z tym firma, w ramach pilotażu, zdecydowała się na wprowadzenie kilku rozwiązań odpowiadających potrzebom pracowników i uwzględniających specyfikę ich pracy, m.in. skompresowany tydzień pracy, 4-godzinny dzień pracy w piątek, co drugi piątek wolny czy dodatkowe dni urlopu w roku. Co ważne, żadne z tych rozwiązań nie wiąże się dla pracowników z obniżeniem ich wynagrodzenia.

„Sukces całej inicjatywy zależy przede wszystkim od zaangażowania zespołu i współpracy. Z przeprowadzanych przez nas na bieżąco analiz wynika, że niemal wszyscy pracownicy Doradztwa Podatkowego popierają ten projekt, mimo iż uważają, że krótszy lub wolny piątek nie musi być benefitem dla każdego. Wierzymy, że poszukiwanie optymalnych rozwiązań w tym obszarze, przy obecnym rynku, staje się powoli koniecznością i że ten krok może mieć pozytywny wpływ na naszą działalność, także w kontekście naszej efektywności i jakości pracy dla klientów. W przyszłym roku finansowym podejmiemy decyzję, który model lub modele warto testować dalej” – mówi Łukasz Madej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zadowolenie z pracy najważniejszym trendem w 2023 roku

Z najnowszego raportu Deloitte „Global Human Capital Trends” wynika, że aż 80 proc. respondentów uważa dobre samopoczucie pracowników za czynnik mający duży wpływ na sukces rynkowy firmy. Z tego powodu dobrostan został uznany za najważniejszy tegoroczny trend. Z kolei 95 proc. szefów pionów HR jest zgodnych, że wypalenie zawodowe negatywnie wpływa na poziom retencji pracowników. Osoby mające lepsze samopoczucie są bardziej zaangażowane w swoje obowiązki. Dzięki temu, że praca sprawia im przyjemność, chętniej polecają innym swojego pracodawcę.

„Przejęcie odpowiedzialności za dobre samopoczucie pracowników poprzez wprowadzanie podobnych rozwiązań to wielka szansa dla szefów firm na zwiększenie produktywności całego zespołu. Elastyczny tydzień pracy może okazać się niezwykle przyszłościową wizją, która zyska większą popularność u przedsiębiorców w Polsce i na świecie” – mówi Joanna Świerzyńska, liderka zespołu ds. rozwiązań dla pracodawców, Talent Partnerka, Deloitte. (PAP)

Autopromocja
Oprac. Piotr T. Szymański

REKLAMA

Źródło: PAP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    ZUS: Od 1 kwietnia 2024 r. wyższe kwoty odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej

    1 kwietnia 2024 r. zwiększą się kwoty jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej. Za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu ubezpieczony otrzyma 1431 zł. W razie śmierci ubezpieczonego kwota jednorazowego odszkodowania dla małżonka lub dziecka wzrośnie do 128799 zł.

    Najbardziej poszukiwany zawód w Polsce! Sprawdź, kogo poszukują pracodawcy.

    Jaki zawód jest najbardziej poszukiwany w Polsce? Kogo na polskim rynku pracy brakuje nawet bardziej niż kierowców i informatyków? Kompetencje tych pracowników są niezbędne do uruchamiania nowych, dużych inwestycji.

    Pracownicy urzędów państwowych. Będą nowe przepisy o czasie pracy w urzędach

    Prezes Rady Ministrów określi w rozporządzeniu zasady ustalania przez kierowników urzędów czasu pracy urzędów, w których są zatrudnieni urzędnicy państwowi oraz inni pracownicy. Nowe przepisy mają m.in. na celu umożliwienie zastosowania bardziej elastycznych rozwiązań w zakresie organizacji pracy urzędów.

    Decyzja o potrzebie wsparcia – kto wydaje i ile się czeka?

    Decyzja ustalająca poziom potrzeby wsparcia jest niezbędna dla osoby niepełnosprawnej do uzyskania świadczenia wspierającego. Kto wydaje decyzję o potrzebie wsparcia i ile się czeka? Gdzie złożyć wniosek?

    REKLAMA

    Pracownicy domowi i globalny kryzys opiekuńczy nad osobami niepełnosprawnymi i starszymi

    Rośnie globalne zapotrzebowanie na płatną opiekę, czy to nad osobami starszymi czy nad osobami niepełnosprawnymi. Coraz więcej państw na całym świecie, w tym szczególnie w UE boryka się z kryzysem opiekuńczym. Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP) szacuje, że kobiety stanowią trzy czwarte z 75,6 miliona pracowników domowych na całym świecie. Konieczne jest zapewnienie im ochrony w zatrudnieniu, w tym ochrony ubezpieczeniowej. MOP alarmuje o implementację przepisów. Praca domowa jest w dalszym ciągu niedoceniana i niedostrzegana oraz że w znacznej części jest wykonywana przez kobiety i dziewczęta, z których wiele jest migrantkami lub członkami społeczności znajdujących się w trudnej sytuacji i które są w szczególny sposób narażone na łamanie praw człowieka i pracownika, molestowanie seksualne czy dyskryminację. Czas to zmienić!

    Kolejne podwyżki w budżetówce. Jakie będą wynagrodzenia pracowników podmiotów leczniczych?

    Wzrosną wynagrodzenia pracowników podmiotów leczniczych. Minimalne kwoty wynagrodzenia zasadniczego tych pracowników będą wynosiły od 4190 zł do 4640 zł. Natomiast maksymalne kwoty wynagrodzenia zasadniczego będą wynosiły od 6000 zł do 12720 zł.

    Wysoko wrażliwi w pracy i biznesie - przepis na sukces z 6 składników

    Wysoko wrażliwi w pracy i biznesie nie mają łatwo. Mogą jednak przekuć swoją ponadprzeciętną wrażliwość w atut. Oto przepis na sukces dla osób wysoko wrażliwych od psycholog Aleksandry Kolińskiej. Potrzebujesz tylko 6 składników.

    Podwyżki w budżetówce. Nowelizacja przepisów o wynagradzaniu pracowników administracji rządowej i innych jednostek

    Szykują się podwyżki dla kolejnych grup pracowników budżetówki. Do wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów trafił zapis o kolejnym projekcie rozporządzenia. Chodzi o rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek.

    REKLAMA

    Zmotywowani do działania pracownicy to jeden z kluczowych sposobów budowania konkurencyjności na rynku
    Rozliczanie freelancera – praktyczne przykłady

    Rozliczanie freelancera przy umowie zlecenie i umowie o dzieło - jak to zrobić? Na co zwrócić uwagę przy corocznym rozliczeniu podatkowym? Jak rozliczać podatkowo freelancera z zagranicy?

    REKLAMA