REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szukasz pracownika? Samo ogłoszenie to nie wszystko!

rekrutacja fot. shutterstock
rekrutacja fot. shutterstock
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Rynek pracy staje się coraz bardziej konkurencyjny, firmy rywalizują ze sobą o najlepsze talenty, ale aż 75% z nich spodziewa się w tym roku trudności w znalezieniu pracownika . Poszukujący mają za to do dyspozycji kilka różnych portali pracy, na których co chwila pojawiają się nowe oferty. Ale czy rola dobrego jobboardu ogranicza się tylko do publikowania ogłoszeń? Zadbanie o atrakcyjność oferty to jedno, sztuką jest także dotarcie do właściwego odbiorcy. Co wpływa na efektywność procesu rekrutacyjnego i jak zwiększyć szansę na trafienie do najbardziej wartościowych kandydatów?

Bieżący rok pokazuje kilka kluczowych zmian w samym podejściu potencjalnych pracowników do pracy. Sytuacja związana z pandemią pokazała, że w niektórych zawodach można pracować z każdego miejsca na świecie, niekoniecznie z biura, równie efektywnie i w dodatku nie za polską walutę. Stąd też większa śmiałość do sięgania po oferty zagraniczne, które często są bardziej konkurencyjne finansowo jak i benefitowo. To oczywiście wpływa na pogłębiający się deficyt talentów na polskim rynku. Kandydaci bardziej świadomie podchodzą do tego co tak naprawdę ich interesuje i co chcą robić przez zakładane 8 godzin pracy, oraz jakie dodatkowe profity mogą z tego mieć. Praca “dla samej pracy” nie jest już dla nich wartością. Są świadomi sytuacji jaka panuje w państwie i tego, że powróciliśmy do stanu sprzed pandemii, tzn. rynku pracownika - mówi Karolina Kołosowska - Head of People w Just Join IT i RocketJobs.pl.

Autopromocja

Jak więc skutecznie zrekrutować utalentowanego pracownika?

Pierwszym czynnikiem, który wpływa na skuteczność rekrutacji jest odpowiednio skonstruowane ogłoszenie. Dla pracowników w cenie są oferty z jasno podanymi widełkami płacowymi. Według statystyk portalu RocketJobs.pl, ich pokazanie zwiększa liczbę przesłanych CV aż czterokrotnie![1] Publikowanie informacji o wysokości wynagrodzenia, które w krajach zachodnich od lat jest już standardem, staje się coraz częściej wymagane również przez polskich pracowników. Jeśli potencjalny kandydat widzi, na jakie wynagrodzenie może liczyć, szybciej podejmuje decyzję o aplikowaniu. Rekruter nie musi za to marnować czasu na umawianie spotkań z osobami o rozbieżnych oczekiwaniach finansowych. Efekt jest taki, że mamy więcej wartościowych aplikacji, co znacznie poprawia efektywność całego procesu. Ponadto wyraźne określenie wynagrodzenia w ofercie pracy stanowi też mechanizm równościowy. Pokazuje, że każdy pracownik, niezależnie od płci, wyznania czy orientacji seksualnej może zarabiać tyle samo. Kształtuje to pozytywny wizerunek firmy jako transparentnej organizacji, która daje równe szanse każdemu. Mniej doświadczonych pracowników podawanie widełek motywuje zaś do pogłębiania swojej wiedzy i kompetencji w celu otrzymywania wynagrodzenia z górnej granicy.

Podanie widełek finansowych w ofercie pracy jest przejawem szacunku wobec rekrutujących i bardziej motywuje do aplikowania. Transparentna komunikacja pomiędzy pracodawcą i kandydatem to podstawa udanej rekrutacji - mówi Łukasz Żuk, Head of RocketJobs.pl.

W RocketJobs.pl mamy szczególną misję łączenia pracodawców i pracowników. Chcemy budować między nimi pomost, wzajemne porozumienie, sprawiać by dla obydwu stron ten proces był jak najbardziej satysfakcjonujący. Na naszym portalu oferty z widełkami stanowią już 30% całkowitej liczby ogłoszeń, co jest naszym wyróżnikiem względem konkurencji. Staramy się propagować to rozwiązanie wśród naszych klientów i polepszać standardy na rynku - dodaje.

Co jeszcze oprócz widełek finansowych powinno się znaleźć w atrakcyjnym ogłoszeniu?

Precyzyjnie określone wymagane umiejętności i dokładny zakres obowiązków. Rzetelne i konkretne określenie oczekiwań pomoże przyciągnąć kandydatów, którzy rzeczywiście takie umiejętności posiadają. Jak twierdzi Marcin Nowosad, HR Business Partner w Rocketjobs.pl: Im więcej przysłowiowego „mięsa” dla odbiorcy komunikatu, tym lepiej! Oprócz danych dotyczących wynagrodzenia nie zapominajmy o realnym określeniu zadań (a nie tylko wymagań), za które odpowiedzialny będzie przyszły pracownik. Co Kandydaci docenią równie mocno? Rozpisanie przebiegu procesu rekrutacyjnego: z kim i na jakim etapie będą się oni spotykać (bezpośrednie linki do zawodowych social mediów będą tutaj mile widziane, nie zaszkodzi również kilka słów o samym teamie). Warto wskazywać również ramy czasowe. Jeżeli osoba aplikująca widzi, że przejście przez wszystkie etapy zajmie potencjalnie około miesiąca, to już na etapie podejmowania decyzji o przesłaniu aplikacji zadecyduje, czy chce wysłać zgłoszenie do danego pracodawcy. Przyda się też wskazanie wyróżników benefitowych - pozwoli to na szybsze przeanalizowanie oraz ocenienie przez czytelnika atrakcyjności nas jako potencjalnego pracodawcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W jaki sposób zapewnić sobie ciągły i zróżnicowany dostęp do talentów?

Na równi z atrakcyjnością oferty liczą się relacje z odbiorcami, do których jest skierowana. A w te warto inwestować na przykład poprzez media społecznościowe. Rolą portalu pracy powinno być nie tylko publikowanie ogłoszeń, ale też angażowanie społeczności wokół tematu pracy. Na przykład na swoich profilach społecznościowych czy na grupach dedykowanych poszczególnym branżom, które są prawdziwą kopalnią utalentowanych pracowników! Można za ich pośrednictwem precyzyjnie docierać do osób zainteresowanych określonym stanowiskiem lub branżą. W dodatku swoim zasięgiem obejmują nie tylko poszukujących pracy aktywnie, ale również pasywnych kandydatów.

Dostrzegamy ogromną wartość w budowaniu społeczności za pośrednictwem mediów społecznościowych. Fanpage RocketJobs.pl na Facebooku wg. rankingu Sotrendera ma najbardziej zaangażowaną społeczność spośród serwisów branżowych[2]. A dzięki temu, że mamy aż 16 grup tematycznych (zrzeszających już niemal 180 000 członków) związanych z pracą m.in. w finansach, marketingu czy inżynierii, o wiele łatwiej jest nam docierać z ofertami pracy do docelowej grupy odbiorców, ponieważ kierujemy komunikat wyłącznie do osób, które same zadeklarowały że są zainteresowani daną kategorią. - mówi Łukasz Żuk, Head of RocketJobs.pl.

Grupy profesjonalistów dają możliwość promowania najciekawszych ofert wśród najbardziej zainteresowanych kandydatów bez efektu spamowania. Na grupach RJ dla finansistów, inżynierów czy marketingowców cyklicznie, kilka razy w tygodniu publikowane są wyselekcjonowane, najbardziej atrakcyjne ogłoszenia z danych kategorii, które dzięki temu generują znacznie więcej przesyłanych CV.

Co przyciągnie talenty do Twojej oferty?

Ciekawy content! Dostarczanie im fachowej wiedzy, ciekawostek branżowych, nowości z rynku. Największe serwisy pracy w Polsce posiadają swoje blogi, własne magazyny z treściami. W RocketJobs.pl funkcję tę pełni RocketSpace - platforma contentowa z artykułami eksperckimi, poradnikowymi i newsowymi. To właśnie w tym miejscu firmy poszukujące pracowników, za pomocą tekstów eksperckich, czy wywiadów z ich przedstawicielami mogą pokazać kandydatom, jak wygląda praca i kariera w danym miejscu. Z badań wynika, że 93% aplikujących przed wysłaniem cv szuka pogłębionych informacji o firmie. W ten sposób podajemy im je na tacy jeszcze przed odwiedzeniem witryny www.

Jak marketing wspiera rekrutację?

Na dzisiejszym konkurencyjnym rynku oferta pracy jest niczym produkt, który trzeba odpowiednio zareklamować. Szanse na dotarcie do odpowiednich kandydatów zwiększają też niestandardowe formy promocji, jak na przykład współpraca z influencerami. To część procesu zwanego Recruitment Marketing, którego celem jest przeniesienie kandydatów w ciekawe dla nich miejsce i zdobycie całej ich uwagi.

Działania z influencerami, do których zapraszamy naszych klientów pomagają budować świadomość marki i zainteresować potencjalnych kandydatów. Jako portal prężnie działamy na Instagramie, Tik Toku czy YouTube - realizowaliśmy m.in. cykl video na temat zawodów przyszłości z dziennikarzem, przedsiębiorcą i youtuberem Radkiem Kotarskim oraz twórcą internetowym i popularyzatorem nauki Dawidem Myśliwcem. mówi Artur Leśniak, Marketing Manager RocketJobs.pl. Wszystkie nasze działania mediowe przekładają się również na wzrost zainteresowania ofertą naszych klientów. Contentowe formy współpracy jakie im oferujemy pozwalają na jeszcze lepsze dotarcie do potencjalnych kandydatów - dodaje.

Walka o pracownika jest teraz bardziej zacięta niż kiedykolwiek wcześniej. Aby ją wygrać należy działać niestandardowo, zwiększać możliwości dotarcia do potencjalnych pracowników i maksymalizować punkty styczności z nimi. Portale pracy mają bez wątpienia ogromny potencjał w docieraniu do szerokiej, wyspecjalizowanej społeczności, która jest źródłem najlepszych kandydatów dla firm.

[1] Dane własne RocketJobs.pl

[2] https://www.sotrender.com/trends/facebook/poland/202205/hr_rekrutacja

Źródło: RocketJobs

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • dssdf
    2022-10-07 03:09:49
    ddsfdsd
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Młodzieżowe Słowo Roku 2023. Jest zwycięzca i Nagroda Jury! Czy wiesz co oznaczają wszystkie słowa z finałowej dwudziestki?

Zakończono już głosowanie na 20 finałowych słów w plebiscycie PWN – Młodzieżowe Słowo Roku 2023. Ale może wygrać tylko jedno. Wyniki zostały ogłoszone 7 grudnia 2023 r. Znamy słowo nr 1. Jury wskazało także, które słowa znalazły się na podium, przyznano także wyróżnienie. Czy wiesz co oznaczają wszystkie te słowa?

Okulary lub szkła kontaktowe dla pracownika. Jak często pracownik może otrzymać dofinansowanie od pracodawcy?

Pracodawca zobowiązany jest do zapewnienia okularów lub szkieł kontaktowych korygujących wzrok pracownikom zatrudnionym przy obsłudze monitora ekranowego. Dofinansowanie do okularów lub soczewek kontaktowych przysługuje, jeżeli wyniki badań okulistycznych przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej wykażą potrzebę ich stosowania.

Jaka jest dopuszczalna minimalna temperatura w pomieszczeniach pracy? Z powodu chłodu pracownik może odmówić wykonywania pracy!

Zimą pracodawcy powinni zapewnić odpowiednie temperatury w pomieszczeniach pracy. Z powodu zimna pracownik może odmówić wykonywania pracy. Natomiast pracodawca może ponieść karę, jeśli nie utrzyma prawidłowej temperatury w pomieszczeniach pracy.

Sztuczna Inteligencja w analizie wynagrodzeń: Nowe wyzwania i możliwości dla specjalistów HR

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, specjaliści ds. zasobów ludzkich stają w obliczu rosnącej roli sztucznej inteligencji (SI) w analizie wynagrodzeń. Postęp technologiczny otwiera nowe horyzonty, umożliwiając bardziej precyzyjną analizę danych dotyczących wynagrodzeń, identyfikację trendów rynkowych oraz dostosowywanie strategii wynagrodzeń do zmieniających się warunków. 

REKLAMA

Uczenie maszynowe: Rewolucja w analizie danych dla profesjonalistów biznesowych

Uczenie maszynowe to dziedzina sztucznej inteligencji, która rewolucjonizuje sposób, w jaki analizujemy i wykorzystujemy dane w biznesie. Dla profesjonalistów z obszarów prawa, zarządzania zasobami ludzkimi i finansów, zrozumienie podstaw uczenia maszynowego staje się kluczowym elementem skutecznego działania w dynamicznym środowisku biznesowym.

Składki ZUS przedsiębiorcy 2024. Duży ZUS i mały ZUS

Składki ZUS przedsiębiorcy w 2024 roku. W związku z zapowiadanym wzrostem przeciętnego wynagrodzenia o 12,8 proc., zwiększą się również składki płacone przez przedsiębiorców. Duży ZUS w 2024 roku wzrośnie o ponad 180 zł, a mały ZUS o blisko 70 zł miesięcznie.

Szczyt paczkowy w e-commerce i branży kurierskiej. Bezpieczna praca ma priorytet

Wraz ze zbliżającym się okresem świątecznym, branże e-Commerce i kurierska przechodzą przez jeden z najbardziej pracowitych okresów roku. Kiedy klienci zamawiają przesyłki przed świętami, branże te odnotowują odczuwalny wzrost wolumenu – zwany szczytem paczkowym. To czas zwiększonej aktywności dla wszystkich zespołów zaangażowanych w proces. Z kolei dla kadry zarządzającej i pracowników biurowych niesie ze sobą szereg wyzwań związanych np. z zapewnieniem wydajności i jakości operacyjnej, jednocześnie dbając o dobre samopoczucie i bezpieczeństwo pracowników.

Wynagrodzenia nauczycieli 2024. Co najmniej 30 proc. podwyżki, nie mniej niż 1500 zł. ZNP czeka na realizację obietnic wyborczych

Od nowego rządu wyłonionego przez większość sejmową oczekujemy w 2024 roku jak najszybszego przystąpienia do realizacji deklaracji z kampanii wyborczej - powiedział prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego Sławomir Broniarz. Wskazał na zapowiedzianą 30 proc. podwyżkę wynagrodzeń nauczycieli.

REKLAMA

Ekwiwalent za urlop wypoczynkowy w 2024

Ekwiwalent pieniężny za urlop wypoczynkowy to świadczenie należne pracownikowi w przypadku niewykorzystania przysługującego urlopu wypoczynkowego w całości lub w części z powodu rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy. Jak należy liczyć ekwiwalent za urlop wypoczynkowy w 2024 r.? Wyjaśniamy.

Bezrobocie. Stopa bezrobocia rejestrowanego wyniosła w listopadzie 5 proc. Bez pracy było prawie 775 tys. osób

Stopa bezrobocia rejestrowanego w końcu listopada 2023 r. wyniosła 5 proc. Takie wstępne szacunki podało Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej. Wskaźnik ten utrzymuje się na tym samym poziomie od lipca 2023 r.

REKLAMA