REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Przepisy ordynacji podatkowej, kodeksu cywilnego oraz ustaw ubezpieczeniowych określają zasady odpowiedzialności za długi w ZUS. Kto odpowiada w 2025 r.?
Poszkodowani w wyniku powodzi mogą starać się o umorzenie składek ZUS. Wnioski można składać już od 6 stycznia 2025 roku. Kto jest uprawniony do skorzystania z umorzenia składek ZUS? Jakie warunki trzeba spełniać?
Już od 6 stycznia 2025 roku płatnicy składek poszkodowani w wyniku powodzi z września 2024 r. będą mogli złożyć wniosek o umorzenie składek. Jednym z warunków umorzenia jest spadek przychodu o minimum 40 proc.
ZUS przypomina o możliwości umorzenia składek niektórym płatnikom. Umorzeniu będą podlegały należności z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Solidarnościowy, FGŚP lub na FEP.
REKLAMA
Na terenach objętych powodzią przedsiębiorcy wnieśli do ZUS około 700 wniosków. Większość z nich dotyczy nowego terminu płatności składek. Pozostałe odnoszą się do umorzenia należności z tytułu składek lub rozłożenia ich na raty.
Od 18 września do 4 października ZUS uruchamia specjalną infolinię w zakresie ulg i umorzeń dla poszkodowanych przedsiębiorców. Przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku powodzi mogą składać wnioski do ZUS nie tylko o odroczenie terminu płatności składek na ubezpieczenia społeczne lub rozłożenie ich na raty, ale także o umorzenie.
Wolna od podatku jest wartość otrzymanych przez pracownika w związku z finansowaniem działalności socjalnej, o której mowa w przepisach o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, rzeczowych świadczeń oraz otrzymanych przez niego w tym zakresie świadczeń pieniężnych. Do jakiej kwoty?
REKLAMA
REKLAMA