Rada pracowników - partner czy podmiot kontrolujący
REKLAMA
Rady pracowników uprawnione na mocy przepisów do uzyskiwania od pracodawcy określonych informacji czują się niekiedy jak podmiot kontrolujący pracodawcę. Niestety w większości zakładów pracodawcy również traktują rady bardziej jak podmiot kontrolujący niż partnera społecznego. Przy odrobinie dobrej woli współpraca stron nie musi być „trudna”, ważne, aby zasady współpracy były jasno określone.
Obowiązujące przepisy ustawy z 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (DzU nr 79, poz. 550) określają dość ogólnie zakres informacji, jakie pracodawca obowiązany jest dostarczać radzie pracowników. W praktyce stosowania ustawy pomocne będzie porozumienie, które określi szczegóły tej współpracy.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat