reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Ubezpieczenia > Pracownicze Plany Kapitałowe > Roczna informacja o stanie środków w PPK

Roczna informacja o stanie środków w PPK

Roczna informacja o wysokości środków, to jedna z trzech informacji, którą instytucja finansowa ma obowiązek przekazać uczestnikowi. Co zawiera?

Roczna informacja o stanie środków w PPK do końca lutego

Do końca lutego każdego roku uczestnik PPK powinien otrzymać od instytucji finansowej roczną informację o stanie swoich oszczędności na rachunku PPK. To jeden z ustawowych obowiązków instytucji zarządzającej środkami w PPK.

Warto przy tym pamiętać, że stan swojego rachunku PPK uczestnik programu może sprawdzić - w każdym momencie - bezpośrednio w danej instytucji.

Co zawiera roczna informacja o stanie środków w PPK?

Instytucja finansowa, która prowadzi rachunek PPK (fundusz inwestycyjny, fundusz emerytalny lub zakład ubezpieczeń), ma obowiązek przekazania uczestnikowi PPK, do ostatniego dnia lutego każdego roku, rocznej informacji o wysokości środków zgromadzonych na jego rachunku PPK. Informacja ta powinna zawierać również dane dotyczące wysokości wpłat dokonanych na rachunek uczestnika PPK i innych transakcji zrealizowanych na jego rachunku w poprzednim roku kalendarzowym. Taką informację można porównać do rocznej informacji o stanie konta jaką ubezpieczony otrzymuje z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Stan środków na rachunku i historię transakcji uczestnik PPK może oczywiście sprawdzić w dowolnym momencie logując się do serwisów poszczególnych instytucji finansowych. Każda z 19 instytucji prowadzących PPK oferuje taką możliwość.

Roczna informacja o wysokości środków, to jedna z trzech informacji, którą zgodnie z ustawą o PPK instytucja finansowa ma obowiązek przekazać uczestnikowi. Po przystąpieniu do programu, uczestnik dostaje informację o zawarciu dla niego umowy o prowadzenie PPK, a w pierwszym kwartale roku kalendarzowego, w którym osiągnie 60. rok życia - informację o warunkach, na jakich może wypłacić środki z PPK.

Informacje standardowo w formie elektronicznej

Standardowo, wszystkie trzy informacje powinny być przekazane w postaci elektronicznej, pozwalającej na utrwalenie jej treści na trwałym nośniku. Jednak - na wniosek uczestnika PPK - instytucja finansowa może przekazać je w postaci papierowej, czyli tradycyjnym listem. Pewnym wyjątkiem jest informacja o zawarciu umowy o prowadzenie PPK, instytucja finansowa może udostępnić ją uczestnikowi na jego indywidualnym koncie w serwisie danej instytucji finansowej.

Ważne zmiany od początku 2022 r.

Co ważne, już od początku przyszłego roku na oficjalnym portalu Pracowniczych Planów Kapitałowych (www.mojeppk.pl) pojawi się nowa funkcjonalność, dzięki której uczestnicy PPK będą mogli sprawdzić wartość środków zgromadzonych na wszystkich utworzonych dla nich rachunkach PPK. Będzie to zdecydowane ułatwienie dla oszczędzających - w jednym miejscu będą mogli sprawdzić jaki kapitał uzbierali w PPK.

Więcej na temat PPK na mojeppk.pl i pod nr telefonu 800 775 775. Zachęcamy również do korzystania z bezpłatnych szkoleń prowadzonych przez ekspertów PFR Portal PPK. Na szkolenia można zapisać się tutaj: https://www.mojeppk.pl/szkolenia.html .

Anna Maciocha, ekspert PFR Portal PPK

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Roczna informacja o stanie środków w PPK/Fot. Shutterstock
Roczna informacja o stanie środków w PPK/Fot. Shutterstock

PIT 2021. Komentarz174.30 zł
reklama

Narzędzia kadrowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Eksperci portalu infor.pl

BG TAX & LEGAL

Spółka BG TAX & LEGAL od 2015 r. świadczy usługi profesjonalnego doradztwa podatkowego na rzecz średnich i dużych przedsiębiorstw, specjalizując się w bieżącym doradztwie podatkowym, jak i transakcyjnym.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama