Społeczna odpowiedzialność pracownika
REKLAMA
Z definicji w CSR chodzi o budowanie trwałych, pozytywnych relacji ze wszystkimi zainteresowanymi stronami (interesariuszami), tak więc przede wszystkim klientami, ale zaraz za nimi są pracownicy, dalej społeczność lokalna, organizacje pozarządowe itd.
Kilka lat temu ktoś głośno powiedział, że chciałby zobaczyć ruch społecznie odpowiedzialnych dziennikarzy i społecznie odpowiedzialnych urzędników. Sporo się w tym zakresie dzieje, w szczególności w obszarze odpowiedzialności mediów. Chciałabym jednak wrócić do najbliższych firmie interesariuszy. Zaraz po klientach są nimi współpracownicy. Statystyczny pracownik na pytanie „Co powinna robić firma, by można ją było uznać za odpowiedzialną społecznie”, wskazuje na relacje pracodawca – pracownik: firma powinna być uczciwa, zapewniać miejsca pracy, oferować wyższe wynagrodzenie, nie wykorzystywać pracowników. To prawda. Jako pracodawcy mamy wiele do zrobienia. Słusznie w swoim kazaniu na początku lat dziewięćdziesiątych papież Jan Paweł II mówił o tym, że odzyskaliśmy wolność działania, ale teraz musimy nauczyć się posiadać. W dążeniu do wypracowania zysku musimy dostrzec drugiego człowieka. Wielu z nas uczy się tego do dzisiaj.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat