Jak ja wyglądam, czyli o wizerunku osobistym menedżera
REKLAMA
Nie ma już chyba nowoczesnej firmy czy instytucji, która nie zdawałaby sobie sprawy ze znaczenia dobrego wizerunku. Specjaliści PR tworzą kreatywne programy, szukają najskuteczniejszych narzędzi komunikacji, często wykorzystują pokaźne budżety. Wszystko po to, aby przedsiębiorstwo miało dobrą prasę, reputację, opinię. Jednak największą wizytówką każdej firmy pozostają pracownicy, a w szczególności menedżerowie, którzy dodatkowo pełnią funkcje reprezentacyjne. Ich wizerunek osobisty wpływa bezpośrednio na image firmy. Menedżer, z którym mamy kontakt, albo przekonuje nas i świadczy o wiarygodności, solidności, czy przyjaznej atmosferze w firmie, albo, przeciwnie, może skutecznie zniechęcić nas do przedsiębiorstwa.
Na wizerunek indywidualny składają się zarówno cechy charakterystyczne wyglądu, ubiór, gesty, sposób mówienia i tonacja głosu, jak i pewne umiejętności przypisane do wykonywanej profesji. Już Marcel Proust w dziele „W poszukiwaniu straconego czasu” pisał, że nasza społeczna osobowość zależy od cudzych myśli. To, jak inni nas postrzegają, powinno być dla nas ważne, także w sferze zawodowej. Dlatego świadoma praca menedżera nad wizerunkiem to istotna część osobistego planu zawodowego.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat