REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Umowa SLA - usługi w chmurze

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
iPersonel
eksperci w zakresie oprogramowania zarządzającego kadrami i płacami
Umowa SLA na usługi w chmurze - co to, elementy, korzyści
Umowa SLA na usługi w chmurze - co to, elementy, korzyści
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Umowa SLA na usługi w chmurze może być sposobem na zapewnienie nieprzerwanej pracy programu kadrowo-płacowego. Service Level Agreement określa bowiem poziom oraz warunki świadczenia usług IT.

Umowa SLA dla usług w chmurze

Jak zapewnić sobie nieprzerwaną pracę programu kadrowo-płacowego? Coraz więcej firm decyduje się na programy kadrowo-płacowe w chmurze. SLA to umowa o gwarantowanym poziomie świadczenia takich usług. W czasie wyboru konkretnego oprogramowania, warto zwrócić uwagę, jakie parametry jakościowe usług zapewnia dostawca rozwiązania informatycznego. Na czym polega umowa SLA? Jakie elementy powinna zawierać? Jakie przynosi korzyści? Wyjaśniamy poniżej.

REKLAMA

REKLAMA

Umowa SLA - na czym polega?

SLA, czyli Service Level Agreement, to umowa, która określa poziom oraz warunki świadczenia usług IT. Zapisy zawarte w umowie mają zagwarantować utrzymanie określonych standardów jakości usługi. Najczęściej zawierane są w przypadku usług związanych z zarządzaniem infrastrukturą informatyczną: usług hostingowych lub chmurowych.

Umowa SLA może być również zabezpieczeniem i gwarancją dla firm, które decydują się na program kadrowo-płacowy w chmurze. Wówczas dostawca rozwiązania IT zobowiązuje się do zapewnienia nieprzerwanej pracy systemu, a w razie problemów do podjęcia działań naprawczych w określonym czasie.

 Umowa SLA - jakie elementy?

1. Czas reakcji i rozwiązania problemu

REKLAMA

Jeśli zawierasz umowę SLA, czas reakcji i rozwiązania problemu będzie jednym z jej najważniejszych punktów. To określenie, w jakim czasie dostawca IT jest zobowiązany zająć się zgłoszonym problemem, a także ile ma czasu na jego rozwiązanie i przywrócenie ciągłości funkcjonowania systemu kadrowo-płacowego w chmurze. Każdy niepożądany przestój, niezależnie od branży, to opóźnienia w realizacji poszczególnych zadań i potencjalne straty finansowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Zakres świadczonych usług

Umowa SLA powinna zawierać zakres usług oferowanych przez dostawcę IT. Minimalizuje to ryzyko ewentualnych nieporozumień w razie wystąpienia problemów i jest zabezpieczeniem dla każdej ze stron.

3. Procedura zgłaszania problemów

Warto określić sposób zgłaszanych problemów osoby kontaktowe oraz dni i godziny przyjmowania zgłoszeń serwisowych. Większość firm posiada specjalne portale, za których pośrednictwem klienci mogą przekazywać informacje o błędach. To efektywne rozwiązanie, ponieważ mając wszystkie zgłoszenia w jednym miejscu, łatwiej nimi zarządzać i przekazać do realizacji odpowiednim osobom. Można też w ten sposób automatycznie rejestrować daty i godziny realizacji poszczególnych działań mając w ten sposób obiektywne wskaźniki realizacji warunków umowy.

4. Zasady monitorowania i raportowania świadczonych usług

Jako odbiorca usług powinieneś mieć nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem usług i przeprowadzaniem wszelkich prac serwisowych. Statystyki i raporty są niezbędne do optymalizacji działań i potwierdzenia, że Twój dostawca wypełnia swoje obowiązki tak, jak powinien. Warto ustalić częstotliwość i formę raportowania efektywności świadczonych usług.

5. Kary za niedotrzymanie warunków umowy SLA

Jeśli dostawca oprogramowania kadrowo-płacowego, jak i każdego innego systemu, nie wywiąże się z warunków umownych, poniesie konsekwencje. Są one ustalane indywidualnie. Najczęściej przyjmuje się kary finansowe lub możliwość wcześniejszego zerwania umowy przez odbiorcę usług w chmurze.

Umowa SLA usług kadrowo-płacowych w chmurze – korzyści

Terminy wykonania zadań w kadrach i płacach często są określane przez przepisy prawne lub odrębne umowy. Obowiązków jest mnóstwo, a za opóźnienie w ich realizacji grożą pracodawcy konsekwencje. Specjaliści HR muszą na czas naliczyć i wypłacić pracownikom wynagrodzenie, opłacić i rozliczyć składki ZUS czy przekazać deklaracje rozliczeniowe. Program kadrowo-płacowy skutecznie wspiera pracowników kadr i płac w realizacji tych zadań.

Umowa SLA to gwarancja zachowania ciągłości działania systemu kadrowo-płacowego w chmurze. W razie awarii masz pewność, że dostawca priorytetowo podejdzie do rozwiązania problemów. Czas jest niezwykle ważny, ponieważ każda przerwa w działaniu oprogramowania to straty dla przedsiębiorstwa i zakłócenie poprawności funkcjonowania procesów kadrowo-płacowych.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Październik 2025: godziny pracy, dni wolne

Październik w 2025 r. - godziny pracy i dni wolne od pracy czyli jaki jest wymiar czasu pracy. Czy kalendarz października przewiduje święto w innym dniu niż niedziela?

Jakie kierunek studiów wybrać, żeby dobrze zarabiać?

Jakie kierunki studiów gwarantują dobry start na rynku pracy? Jakie studia wybrać, żeby dobrze zarabiać już na początku kariery zawodowej? Oto kilka pomysłów najbardziej opłacalnych wyborów.

Nowe benefity: coraz więcej pracodawców dopłaca do dojazdów do pracy. 137 zł to przeciętny koszt dojazdu Polaka do pracy

Nowe benefity pracownicze w postaci dopłat do dojazdów do pracy są coraz częściej oferowane przez pracodawców. Średnio przeciętny Polak wydaje 137 zł na dojazd do pracy. Okazuje się, że benefity mobilnościowe to jedne z najbardziej atrakcyjnych dodatków dla pracowników. Zachęcają do powrotów do biur z pracy zdalnej i budują lojalność zatrudnionych.

Korzystanie przez kandydatów do pracy ze sztucznej inteligencji podczas udziału w rekrutacji - jak oceniają to rekruterzy?

Okazuje się, że aż 36 proc. rekruterów miało do czynienia z kandydatami używającymi sztucznej inteligencji podczas procesu zatrudniania. Teraz polski portal No Fluff Jobs wprowadza unikalne na rynku narzędzie AI, które usprawnia pracę zespołów rekrutacji.

REKLAMA

Co złości pracowników w firmie i co z tym zrobić powinien pracodawca

W świecie pracy złość często bywa traktowana jako coś niewłaściwego, niewygodnego, a nawet groźnego. Tymczasem ignorowanie złości lub jej tłumienie prowadzi do destrukcji – wypalenia zawodowego, obniżenia zaangażowania i pogorszenia relacji w zespołach. Stwarza to potrzebę odpowiedniej refleksji u pracodawców, ale i pracowników.

Zastrzeżenia do projektu ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy. Co dalej z przekształceniem zlecenia w umowę o pracę?

Budzący szerokie poruszenie wśród przedsiębiorców projekt ustawy poszerzającej kompetencje inspektorów pracy stał się przedmiotem wystąpienia Rzecznika MŚP do Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Agnieszki Dziemianowicz-Bąk. Poniżej zastrzeżenia do projektu ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy.

Emerycie, sprawdź swoje konto. ZUS zakończył wpłaty dla 6,5 mln osób

Emerycie, sprawdź swoje konto. ZUS informuje, że wszystkie czternastki zostały już wypłacone. Ile wynosi czternasta emerytura w 2025 roku? Nie zawsze jest wypłacana. Sprawdź, kiedy może się okazać, że nie otrzymasz świadczenia.

Minimalne wynagrodzenie 2026: wszystkim należy się podwyżka inflacyjna czy tylko najmniej zarabiającym? [Wywiad]

Minimalne wynagrodzenie w 2026 r. wyniesie 4806 zł brutto. Czy to w porządku, że corocznie podnosi się płace tylko pracowników najmniej zarabiających? Czy wszystkim należy się podwyżka inflacyjna? Na pytania odpowiada Małgorzata Gawryszewska, dyrektorka HR w Seris Konsalnet.

REKLAMA

Październik 2025: kalendarz do druku [PDF]

Pobierz kalendarz września 2025 do druku z miejscem na notatki w formacie PDF. Wrzesień 2025 roku ma 8 dni wolnych od pracy. Jakie ważne dni występują we wrześniu? Wydrukuj i zrób notatki na nowy miesiąc.

Zatrudnianie cudzoziemców w Polsce – kwestie prawne i praktyczne. Bariery językowe i kulturowe – jak je przezwyciężać

Z roku na rok rośnie liczba cudzoziemców podejmujących pracę w Polsce, a krajowy rynek coraz częściej opiera się na pracownikach z zagranicy, próbując odpowiedzieć m.in. na wyzwania związane z rosnącymi niedoborami kadrowymi. Pomimo uproszczenia procedur, zatrudnianie obcokrajowców to wciąż szereg wyzwań formalno-prawnych oraz społecznych, które jeśli nie zostaną dobrze zaadresowane, mogą prowadzić do konfliktów interpersonalnych, mniejszej efektywności, wyższej rotacji czy obniżenia satysfakcji pracowników.

REKLAMA