REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Umowa SLA - usługi w chmurze

iPersonel
eksperci w zakresie oprogramowania zarządzającego kadrami i płacami
Umowa SLA na usługi w chmurze - co to, elementy, korzyści
Umowa SLA na usługi w chmurze - co to, elementy, korzyści
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Umowa SLA na usługi w chmurze może być sposobem na zapewnienie nieprzerwanej pracy programu kadrowo-płacowego. Service Level Agreement określa bowiem poziom oraz warunki świadczenia usług IT.

Umowa SLA dla usług w chmurze

Jak zapewnić sobie nieprzerwaną pracę programu kadrowo-płacowego? Coraz więcej firm decyduje się na programy kadrowo-płacowe w chmurze. SLA to umowa o gwarantowanym poziomie świadczenia takich usług. W czasie wyboru konkretnego oprogramowania, warto zwrócić uwagę, jakie parametry jakościowe usług zapewnia dostawca rozwiązania informatycznego. Na czym polega umowa SLA? Jakie elementy powinna zawierać? Jakie przynosi korzyści? Wyjaśniamy poniżej.

REKLAMA

Autopromocja

Umowa SLA - na czym polega?

SLA, czyli Service Level Agreement, to umowa, która określa poziom oraz warunki świadczenia usług IT. Zapisy zawarte w umowie mają zagwarantować utrzymanie określonych standardów jakości usługi. Najczęściej zawierane są w przypadku usług związanych z zarządzaniem infrastrukturą informatyczną: usług hostingowych lub chmurowych.

Umowa SLA może być również zabezpieczeniem i gwarancją dla firm, które decydują się na program kadrowo-płacowy w chmurze. Wówczas dostawca rozwiązania IT zobowiązuje się do zapewnienia nieprzerwanej pracy systemu, a w razie problemów do podjęcia działań naprawczych w określonym czasie.

 Umowa SLA - jakie elementy?

1. Czas reakcji i rozwiązania problemu

Jeśli zawierasz umowę SLA, czas reakcji i rozwiązania problemu będzie jednym z jej najważniejszych punktów. To określenie, w jakim czasie dostawca IT jest zobowiązany zająć się zgłoszonym problemem, a także ile ma czasu na jego rozwiązanie i przywrócenie ciągłości funkcjonowania systemu kadrowo-płacowego w chmurze. Każdy niepożądany przestój, niezależnie od branży, to opóźnienia w realizacji poszczególnych zadań i potencjalne straty finansowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Zakres świadczonych usług

Umowa SLA powinna zawierać zakres usług oferowanych przez dostawcę IT. Minimalizuje to ryzyko ewentualnych nieporozumień w razie wystąpienia problemów i jest zabezpieczeniem dla każdej ze stron.

3. Procedura zgłaszania problemów

Warto określić sposób zgłaszanych problemów osoby kontaktowe oraz dni i godziny przyjmowania zgłoszeń serwisowych. Większość firm posiada specjalne portale, za których pośrednictwem klienci mogą przekazywać informacje o błędach. To efektywne rozwiązanie, ponieważ mając wszystkie zgłoszenia w jednym miejscu, łatwiej nimi zarządzać i przekazać do realizacji odpowiednim osobom. Można też w ten sposób automatycznie rejestrować daty i godziny realizacji poszczególnych działań mając w ten sposób obiektywne wskaźniki realizacji warunków umowy.

4. Zasady monitorowania i raportowania świadczonych usług

Jako odbiorca usług powinieneś mieć nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem usług i przeprowadzaniem wszelkich prac serwisowych. Statystyki i raporty są niezbędne do optymalizacji działań i potwierdzenia, że Twój dostawca wypełnia swoje obowiązki tak, jak powinien. Warto ustalić częstotliwość i formę raportowania efektywności świadczonych usług.

5. Kary za niedotrzymanie warunków umowy SLA

Jeśli dostawca oprogramowania kadrowo-płacowego, jak i każdego innego systemu, nie wywiąże się z warunków umownych, poniesie konsekwencje. Są one ustalane indywidualnie. Najczęściej przyjmuje się kary finansowe lub możliwość wcześniejszego zerwania umowy przez odbiorcę usług w chmurze.

Umowa SLA usług kadrowo-płacowych w chmurze – korzyści

REKLAMA

Terminy wykonania zadań w kadrach i płacach często są określane przez przepisy prawne lub odrębne umowy. Obowiązków jest mnóstwo, a za opóźnienie w ich realizacji grożą pracodawcy konsekwencje. Specjaliści HR muszą na czas naliczyć i wypłacić pracownikom wynagrodzenie, opłacić i rozliczyć składki ZUS czy przekazać deklaracje rozliczeniowe. Program kadrowo-płacowy skutecznie wspiera pracowników kadr i płac w realizacji tych zadań.

Umowa SLA to gwarancja zachowania ciągłości działania systemu kadrowo-płacowego w chmurze. W razie awarii masz pewność, że dostawca priorytetowo podejdzie do rozwiązania problemów. Czas jest niezwykle ważny, ponieważ każda przerwa w działaniu oprogramowania to straty dla przedsiębiorstwa i zakłócenie poprawności funkcjonowania procesów kadrowo-płacowych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dodatek za pracę w porze nocnej po 1 lipca 2024

1 lipca 2024 r. zmianie uległa wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej. Od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4300 zł brutto. W związku z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, zmianie uległa także wysokość dodatku za pracę w porze nocnej.

Świadectwo pracy [treść świadectwa pracy, załączane informacje, termin wydania]

Świadectwo pracy potwierdza zakończone zatrudnienie. Dokument ten pracodawca wydaje pracownikowi w dniu zakończenia stosunku pracy. Razem ze świadectwem pracy pracodawca przekazuje też informacje dotyczące dokumentacji pracowniczej.

Kto jest chroniony przed zwolnieniem? 5 przypadków

Kto jest chroniony przed zwolnieniem w formie wypowiedzenia umowy o pracę? Oto 5 szczególnych przypadków przewidzianych w Kodeksie pracy. Przepisy te zapewniają stabilność zatrudnienia i ochronę przed niesprawiedliwym traktowaniem.

Co najbardziej motywuje pracowników? Czego pracownik wymaga od szefa?

Oczywiste jest, że najbardziej motywują pracowników pieniądze. Co jest drugim w kolejności najlepszym motywatorem? Wyniki różnią się w zależności od pokolenia pracowników i stanowiska. Na czym zależy młodszym, a na czym starszym pracownikom? Czego pracownik wymaga od szefa? Okazuje się, że ważne jest, aby przełożony potrafił przyznać się do błędu i by stosował wobec wszystkich równe zasady. 

REKLAMA

Konfederacja Lewiatan: Trzeba zmienić sposób ustalania minimalnego wynagrodzenia za pracę

Konieczne jest większe powiązanie wynagrodzenia minimalnego z aktualną lub prognozowaną sytuacją gospodarczą. Mogłoby się to odbywać poprzez zmniejszenie roli rządu w tym procesie.

Czterodniowy tydzień pracy: Kodeks pracy już umożliwia pracę na cały etat przez 4 dni w tygodniu

W przestrzeni medialnej trwa debata nad skróceniem tygodnia pracy do czterech dni w tygodniu. Resort rodziny analizuje możliwość skrócenia czasu pracy do 4 dni, bądź 35 godzin. Przy tej okazji warto przypomnieć, że kodeks pracy umożliwia taką pracę.

Główny Inspektor Pracy: Praca zdalna może wpływać na wydajność pracowników

Do Państwowej Inspekcji Pracy nie wpływa wiele skarg w związku z pracą zdalną. Zdaniem Głównego Inspektora Pracy, w praktyce najlepiej sprawdza się praca zdalna okazjonalna. Praca zdalna może wpływać na wzrost wydajności pracowników.

ZUS: ponad 1,1 mln cudzoziemców (w tym 771 tys. obywateli Ukrainy) płaci polskie składki na ubezpieczenia społeczne

Na koniec czerwca 2024 roku do ubezpieczeń społecznych w ZUS było zgłoszonych 1 mln 160 tys. cudzoziemców. W ciągu miesiąca przybyło ich blisko 10 tys. a od 2008 roku ponad 1 mln 140 tys. Takie dane podał 24 lipca 2024 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

REKLAMA

Awaria uniemożliwiająca wykonywanie pracy, a wynagrodzenie pracownika

Awaria w miejscu pracy może skutecznie uniemożliwić wykonywanie obowiązków zawodowych, stając się poważnym problemem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niespodziewane problemy techniczne, takie jak przerwy w dostawie prądu, awarie sprzętu komputerowego, czy problemy z infrastrukturą, mogą prowadzić do przestojów i zakłóceń w normalnym funkcjonowaniu firmy. W artykule omówimy, jakie prawa przysługują pracownikom w przypadku wystąpienia awarii i jakie obowiązki mają pracodawcy w takich sytuacjach.

Jakie prawa ma pracownik niepełnosprawny?

Pracownikom niepełnosprawnym przysługują dodatkowe uprawnienia w miejscu pracy. Uprawnienia te przysługują od dnia złożenia pracodawcy orzeczenia o niepełnosprawności.

REKLAMA