REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Umowa SLA - usługi w chmurze

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
iPersonel
eksperci w zakresie oprogramowania zarządzającego kadrami i płacami
Umowa SLA na usługi w chmurze - co to, elementy, korzyści
Umowa SLA na usługi w chmurze - co to, elementy, korzyści
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Umowa SLA na usługi w chmurze może być sposobem na zapewnienie nieprzerwanej pracy programu kadrowo-płacowego. Service Level Agreement określa bowiem poziom oraz warunki świadczenia usług IT.

Umowa SLA dla usług w chmurze

Jak zapewnić sobie nieprzerwaną pracę programu kadrowo-płacowego? Coraz więcej firm decyduje się na programy kadrowo-płacowe w chmurze. SLA to umowa o gwarantowanym poziomie świadczenia takich usług. W czasie wyboru konkretnego oprogramowania, warto zwrócić uwagę, jakie parametry jakościowe usług zapewnia dostawca rozwiązania informatycznego. Na czym polega umowa SLA? Jakie elementy powinna zawierać? Jakie przynosi korzyści? Wyjaśniamy poniżej.

REKLAMA

Umowa SLA - na czym polega?

REKLAMA

SLA, czyli Service Level Agreement, to umowa, która określa poziom oraz warunki świadczenia usług IT. Zapisy zawarte w umowie mają zagwarantować utrzymanie określonych standardów jakości usługi. Najczęściej zawierane są w przypadku usług związanych z zarządzaniem infrastrukturą informatyczną: usług hostingowych lub chmurowych.

Umowa SLA może być również zabezpieczeniem i gwarancją dla firm, które decydują się na program kadrowo-płacowy w chmurze. Wówczas dostawca rozwiązania IT zobowiązuje się do zapewnienia nieprzerwanej pracy systemu, a w razie problemów do podjęcia działań naprawczych w określonym czasie.

 Umowa SLA - jakie elementy?

1. Czas reakcji i rozwiązania problemu

Jeśli zawierasz umowę SLA, czas reakcji i rozwiązania problemu będzie jednym z jej najważniejszych punktów. To określenie, w jakim czasie dostawca IT jest zobowiązany zająć się zgłoszonym problemem, a także ile ma czasu na jego rozwiązanie i przywrócenie ciągłości funkcjonowania systemu kadrowo-płacowego w chmurze. Każdy niepożądany przestój, niezależnie od branży, to opóźnienia w realizacji poszczególnych zadań i potencjalne straty finansowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Zakres świadczonych usług

Umowa SLA powinna zawierać zakres usług oferowanych przez dostawcę IT. Minimalizuje to ryzyko ewentualnych nieporozumień w razie wystąpienia problemów i jest zabezpieczeniem dla każdej ze stron.

3. Procedura zgłaszania problemów

Warto określić sposób zgłaszanych problemów osoby kontaktowe oraz dni i godziny przyjmowania zgłoszeń serwisowych. Większość firm posiada specjalne portale, za których pośrednictwem klienci mogą przekazywać informacje o błędach. To efektywne rozwiązanie, ponieważ mając wszystkie zgłoszenia w jednym miejscu, łatwiej nimi zarządzać i przekazać do realizacji odpowiednim osobom. Można też w ten sposób automatycznie rejestrować daty i godziny realizacji poszczególnych działań mając w ten sposób obiektywne wskaźniki realizacji warunków umowy.

4. Zasady monitorowania i raportowania świadczonych usług

Jako odbiorca usług powinieneś mieć nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem usług i przeprowadzaniem wszelkich prac serwisowych. Statystyki i raporty są niezbędne do optymalizacji działań i potwierdzenia, że Twój dostawca wypełnia swoje obowiązki tak, jak powinien. Warto ustalić częstotliwość i formę raportowania efektywności świadczonych usług.

5. Kary za niedotrzymanie warunków umowy SLA

Jeśli dostawca oprogramowania kadrowo-płacowego, jak i każdego innego systemu, nie wywiąże się z warunków umownych, poniesie konsekwencje. Są one ustalane indywidualnie. Najczęściej przyjmuje się kary finansowe lub możliwość wcześniejszego zerwania umowy przez odbiorcę usług w chmurze.

Umowa SLA usług kadrowo-płacowych w chmurze – korzyści

REKLAMA

Terminy wykonania zadań w kadrach i płacach często są określane przez przepisy prawne lub odrębne umowy. Obowiązków jest mnóstwo, a za opóźnienie w ich realizacji grożą pracodawcy konsekwencje. Specjaliści HR muszą na czas naliczyć i wypłacić pracownikom wynagrodzenie, opłacić i rozliczyć składki ZUS czy przekazać deklaracje rozliczeniowe. Program kadrowo-płacowy skutecznie wspiera pracowników kadr i płac w realizacji tych zadań.

Umowa SLA to gwarancja zachowania ciągłości działania systemu kadrowo-płacowego w chmurze. W razie awarii masz pewność, że dostawca priorytetowo podejdzie do rozwiązania problemów. Czas jest niezwykle ważny, ponieważ każda przerwa w działaniu oprogramowania to straty dla przedsiębiorstwa i zakłócenie poprawności funkcjonowania procesów kadrowo-płacowych.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe przepisy o rynku pracy i zatrudnianiu cudzoziemców od 1 czerwca 2025. Co się zmienia?

Od 1 czerwca 2025 r. wchodzą w życie dwie kluczowe ustawy reformujące polski rynek pracy i zasady zatrudniania cudzoziemców. Nowe przepisy zmienią sposób rejestracji bezrobotnych, zniosą ograniczenia wiekowe i wprowadzą nowoczesne narzędzia informatyczne. Co dokładnie się zmienia i kogo dotyczą nowe regulacje?

Debata. Syndrom oszustki - między sukcesem a wątpliwościami

To będzie jedno z najważniejszych spotkań w naszym studio, transmitowane w czasie rzeczywistym na stronie infor.pl.

Ile godzin tygodniowo pracuje się w UE? Najmniej w Holandii, najwięcej w Grecji, Bułgarii i Polsce

Według danych Eurostatu pracownicy w Unii Europejskiej pracowali średnio 36 godzin w tygodniu. Okazuje się, że w Polsce było to znacznie więcej. Gdzie odnotowano najdłuższe, a gdzie najkrótsze tygodnie pracy?

Jakie kody uprawniają do wyższego dofinansowania PFRON? [KWOTY 2025]

Kwota dofinansowania, jaką może uzyskać pracodawca, zależy nie tylko od stopnia niepełnosprawności, ale również od rodzaju schorzenia. Czy pojawią się kolejne kody uprawniające do wyższego dofinansowania? Jakie kwoty obowiązują w 2025 r.?

REKLAMA

Kapitał początkowy można przeliczyć. To klucz do wyższej emerytury!

Kapitał początkowy to odtworzona wartość składek emerytalnych z okresu przed 1 stycznia 1999 roku, kiedy składki nie były przypisane do indywidualnych kont. Bez kapitału początkowego Twoja emerytura może być znacznie niższa. Sprawdź, jak go wyliczyć i jakie dokumenty są potrzebne, by nie stracić pieniędzy.

Menadżerowie wysokiego szczebla chcą się dogadywać mimo barier budowanych przez przywódców świata

Menadżerowie i światowy biznes stoi w obliczu rosnącej niestabilności – od napięć geopolitycznych i przesunięcia wpływów globalnych, po coraz bardziej spolaryzowaną scenę międzynarodową. Mimo to, wielu menedżerów najwyższego szczebla wciąż wykazuje wiarę w trwałość dotychczasowych struktur i scenariuszy współpracy.

Pracodawco! Nie zawsze możesz zlecić dodatkowe zadania pracownikowi

Podpisując umowę o pracę, strony zawierają dwustronne zobowiązanie - pracownik obliguje się do świadczenia określonej w umowie pracy, a pracodawca do wypłacania pracownikowi uzgodnionego wynagrodzenia. W praktyce jednak wielu pracodawców wychodzi z założenia, że skoro to oni płacą, to mogą zlecać swoim podopiecznym różnorodne zadania, również te wykraczające poza ustalony zakres obowiązków.

Jawność wynagrodzeń w Polsce: Sejm uchwalił nowelizację Kodeksu pracy. Co się zmieni dla pracodawców i kandydatów do pracy?

Nowelizacja Kodeksu pracy uchwalona przez Sejm wprowadza obowiązek informowania kandydatów do pracy o wynagrodzeniu w procesie rekrutacji. Eksperci podkreślają jednak, że to dopiero początek drogi do pełnej jawności płac w Polsce.

REKLAMA

Aplikacja mZUS zyskuje popularność – już ponad 700 tys. użytkowników w całej Polsce

Aplikacja mobilna mZUS, dostępna na smartfony z systemem Android i iOS, przekroczyła próg 700 tysięcy użytkowników. Umożliwia szybki i wygodny dostęp do usług Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, takich jak składanie wniosków o 800+, „Dobry Start” czy rezerwacja e-wizyt.

Coraz więcej seniorów wybiera przelew zamiast gotówki. Już 80% świadczeń ZUS trafia na konta bankowe

W marcu 2025 roku aż 80 proc. emerytów i rencistów otrzymywało świadczenia ZUS przelewem na konto bankowe. Choć coraz więcej osób rezygnuje z gotówki, część seniorów nadal wybiera wizytę listonosza – z powodów praktycznych i społecznych.

REKLAMA