REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Umowa SLA - usługi w chmurze

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
iPersonel
eksperci w zakresie oprogramowania zarządzającego kadrami i płacami
Umowa SLA na usługi w chmurze - co to, elementy, korzyści
Umowa SLA na usługi w chmurze - co to, elementy, korzyści
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Umowa SLA na usługi w chmurze może być sposobem na zapewnienie nieprzerwanej pracy programu kadrowo-płacowego. Service Level Agreement określa bowiem poziom oraz warunki świadczenia usług IT.

Umowa SLA dla usług w chmurze

Jak zapewnić sobie nieprzerwaną pracę programu kadrowo-płacowego? Coraz więcej firm decyduje się na programy kadrowo-płacowe w chmurze. SLA to umowa o gwarantowanym poziomie świadczenia takich usług. W czasie wyboru konkretnego oprogramowania, warto zwrócić uwagę, jakie parametry jakościowe usług zapewnia dostawca rozwiązania informatycznego. Na czym polega umowa SLA? Jakie elementy powinna zawierać? Jakie przynosi korzyści? Wyjaśniamy poniżej.

REKLAMA

Umowa SLA - na czym polega?

REKLAMA

SLA, czyli Service Level Agreement, to umowa, która określa poziom oraz warunki świadczenia usług IT. Zapisy zawarte w umowie mają zagwarantować utrzymanie określonych standardów jakości usługi. Najczęściej zawierane są w przypadku usług związanych z zarządzaniem infrastrukturą informatyczną: usług hostingowych lub chmurowych.

Umowa SLA może być również zabezpieczeniem i gwarancją dla firm, które decydują się na program kadrowo-płacowy w chmurze. Wówczas dostawca rozwiązania IT zobowiązuje się do zapewnienia nieprzerwanej pracy systemu, a w razie problemów do podjęcia działań naprawczych w określonym czasie.

 Umowa SLA - jakie elementy?

1. Czas reakcji i rozwiązania problemu

Jeśli zawierasz umowę SLA, czas reakcji i rozwiązania problemu będzie jednym z jej najważniejszych punktów. To określenie, w jakim czasie dostawca IT jest zobowiązany zająć się zgłoszonym problemem, a także ile ma czasu na jego rozwiązanie i przywrócenie ciągłości funkcjonowania systemu kadrowo-płacowego w chmurze. Każdy niepożądany przestój, niezależnie od branży, to opóźnienia w realizacji poszczególnych zadań i potencjalne straty finansowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Zakres świadczonych usług

Umowa SLA powinna zawierać zakres usług oferowanych przez dostawcę IT. Minimalizuje to ryzyko ewentualnych nieporozumień w razie wystąpienia problemów i jest zabezpieczeniem dla każdej ze stron.

3. Procedura zgłaszania problemów

Warto określić sposób zgłaszanych problemów osoby kontaktowe oraz dni i godziny przyjmowania zgłoszeń serwisowych. Większość firm posiada specjalne portale, za których pośrednictwem klienci mogą przekazywać informacje o błędach. To efektywne rozwiązanie, ponieważ mając wszystkie zgłoszenia w jednym miejscu, łatwiej nimi zarządzać i przekazać do realizacji odpowiednim osobom. Można też w ten sposób automatycznie rejestrować daty i godziny realizacji poszczególnych działań mając w ten sposób obiektywne wskaźniki realizacji warunków umowy.

4. Zasady monitorowania i raportowania świadczonych usług

Jako odbiorca usług powinieneś mieć nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem usług i przeprowadzaniem wszelkich prac serwisowych. Statystyki i raporty są niezbędne do optymalizacji działań i potwierdzenia, że Twój dostawca wypełnia swoje obowiązki tak, jak powinien. Warto ustalić częstotliwość i formę raportowania efektywności świadczonych usług.

5. Kary za niedotrzymanie warunków umowy SLA

Jeśli dostawca oprogramowania kadrowo-płacowego, jak i każdego innego systemu, nie wywiąże się z warunków umownych, poniesie konsekwencje. Są one ustalane indywidualnie. Najczęściej przyjmuje się kary finansowe lub możliwość wcześniejszego zerwania umowy przez odbiorcę usług w chmurze.

Umowa SLA usług kadrowo-płacowych w chmurze – korzyści

REKLAMA

Terminy wykonania zadań w kadrach i płacach często są określane przez przepisy prawne lub odrębne umowy. Obowiązków jest mnóstwo, a za opóźnienie w ich realizacji grożą pracodawcy konsekwencje. Specjaliści HR muszą na czas naliczyć i wypłacić pracownikom wynagrodzenie, opłacić i rozliczyć składki ZUS czy przekazać deklaracje rozliczeniowe. Program kadrowo-płacowy skutecznie wspiera pracowników kadr i płac w realizacji tych zadań.

Umowa SLA to gwarancja zachowania ciągłości działania systemu kadrowo-płacowego w chmurze. W razie awarii masz pewność, że dostawca priorytetowo podejdzie do rozwiązania problemów. Czas jest niezwykle ważny, ponieważ każda przerwa w działaniu oprogramowania to straty dla przedsiębiorstwa i zakłócenie poprawności funkcjonowania procesów kadrowo-płacowych.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Microlearning dla pracowników: przyszłość efektywnych szkoleń i nauki czy krótkotrwała moda?

Microlearning przestaje być ciekawostką w edukacji, a staje się realną pomocą w rozwoju pracowników – szczególnie tam, gdzie liczy się czas, efektywność i elastyczność operacyjna. Według danych International Journal of Advanced Research in Science, Communication and Technology (IJARSCT) aż 85% pracowników uznaje krótkie formy nauki za bardziej angażujące, a 75% deklaruje lepsze zapamiętywanie przekazywanych w ten sposób informacji.

NIK: orzekanie i ustalanie poziomu wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami – więcej trudności niż realnej pomocy. Gdzie i dlaczego?

NIK: Orzekanie i ustalanie poziomu wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami – więcej trudności niż realnej pomocy. Gdzie i dlaczego? Jak pokazuje kontrola przeprowadzona przez Delegaturę Najwyższej Izby Kontroli w jednym z dużych miast w Polsce - system jest pełen luk, niedociągnięć i proceduralnych pułapek, które zamiast wspierać, często zniechęcają i utrudniają życie najbardziej potrzebującym. Systemy działania komisji orzeczniczych są wręcz momentami niezgodne z prawem i niesprawiedliwe.

Dodatkowe 6589,67 zł miesięcznie dla najstarszych Polaków z ZUS

Dodatkowe 6589,67 zł miesięcznie dla najstarszych Polaków z ZUS. Należy się każdemu seniorowi, nawet temu, który nie pobiera żadnego świadczenia z ZUS. Taka osoba musi jednak złożyć wniosek. Ile lat trzeba ukończyć, aby móc je otrzymać?

Rekordowy dług w ZUS wynosi prawie 819 mln złotych. Pogarsza się sytuacja finansowa płatników

Rekordowy dług w ZUS w 2025 roku wynosi prawie 819 mln złotych. Dlaczego zadłużenie w ZUS jest tak wysokie? Zdaniem ekspertów dane wskazują m.in. na pogarszającą się sytuację finansową płatników.

REKLAMA

Jedni z milionami, drudzy z groszami. Rekordzista jest zadłużony w ZUS na blisko 819 mln złotych [DANE]

Na koniec czerwca 2025 roku 625 755 aktywnych płatników miało zadłużenie powyżej 0,01 zł względem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). To o 0,6% więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie kwota zadłużenia na wszystkie fundusze na aktywnych kontach płatników wyniosła 21,069 mld zł. To o 7,6% więcej niż rok wcześniej. Tak więc: jedni z milionami, drudzy z groszami. Okazuje się, że rekordzista jest zadłużony w ZUS na blisko 819 mln złotych.

Od 1 września 2025 r. spada wynagrodzenie pracowników młodocianych. Znamy nowe stawki

Od września 2025 r. zmienią się minimalne stawki dla pracowników młodocianych zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego. Obniżka wynika z niższego przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w II kwartale 2025 r. Sprawdź, ile wyniesie płaca w poszczególnych latach nauki zawodu i przyuczenia do wykonywania określonej pracy.

MRPiPS wyjaśnia nowe przepisy o zatrudnianiu cudzoziemców [Odpowiedź na pytania Rzecznika MŚP]

W lipcu 2025 r. Rzecznik MŚP skierowała do ministerstwa szereg pytań i wątpliwości dotyczących nowych przepisów o zatrudnianiu cudzoziemców. Oto obszerne wyjaśnienia MRPiPS.

Praca: 10 potknięć, które zamykają drzwi już na starcie

Praca: 10 potknięć, które zamykają drzwi już na starcie - dlaczego to takie ważne? Bo to odpowiedź na niepokojące obserwacje – w wielu branżach coraz częściej zanika kultura rozmów kwalifikacyjnych. Proste zasady dobrego wychowania ustępują pośpiechowi, brakowi przygotowania i nieprofesjonalnym zachowaniom. Czego zatem unikać? Przygotowaliśmy zestawienie najczęściej spotykanych potknięć, które potrafią przekreślić szanse kandydata już na starcie.

REKLAMA

Nowe przepisy dotyczące benefitów pozapłacowych od 2026 r. Jawność wynagrodzeń je obejmie

Nowe przepisy dotyczące jawności wynagrodzeń, które wchodzą w życie z początkiem 2026 roku, obejmują również benefity pozapłacowe. Co to w praktyce oznacza?

Od czerwca 2025 r. miały być ułatwienia dla pracowników na rynku pracy a jest chaos

W dniu 1 czerwca 2025 r. weszła w życie ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium RP. Wprowadzone zmiany miały zrewolucjonizować procedury związane z uzyskiwaniem zezwoleń na pracę i oświadczeń o powierzeniu pracy obcokrajowcom. W teorii nowe regulacje miały uprościć i przyspieszyć procesy. W praktyce – wiele firm, urzędów i cudzoziemców wpadło w wir organizacyjnego chaosu.

REKLAMA