REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Nie ma jednej recepty na zakup oprogramowania, które sprawdzi się w dziale HR. Nie zawsze też konieczne jest wdrożenie specjalistycznego systemu – często dla osiągnięcia dobrych efektów wystarczy umiejętnie zastosować już funkcjonujący w firmie program ogólnego przeznaczenia. Jakimi kryteriami należy się kierować przy wyborze narzędzi informatycznych usprawniających pracę haerowców? W jakich działaniach osób zarządzających personelem przyniosą one najwięcej korzyści?
Proces wyboru odpowiednich narzędzi warto rozpocząć od zdefiniowania problemów, jakie występują w zarządzaniu zasobami ludzkimi konkretnej organizacji. Następnie należy odpowiedzieć na pytanie, czy trudności te wynikają z braku odpowiedniego wsparcia informatycznego, czy też z błędnych koncepcji osoby odpowiedzialnej za działania personalne.

Dopiero wtedy można podjąć decyzję dotyczącą zakupu konkretnych narzędzi. Dobrze jest wówczas zapoznać się z wersją demonstracyjną programu, symulacją działania w określonych sytuacjach itd.

W bardzo wielu przypadkach, zwłaszcza w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, wystarczy dopasowanie do potrzeb użytkowników ogólnego oprogramowania biurowego. Nie zawsze bowiem udaną inwestycją będzie wdrożenie drogiego, specjalistycznego oprogramowania.

Pamiętajmy, że im większą liczbą pracowników zarządzamy, tym większe będą korzyści z zastosowania takiego programu. W procesie rekrutacji i w szkoleniach pracowników warto szczególnie sięgać – z racji skuteczności i dostępu do dużej liczby odbiorców – po narzędzia internetowe.

Na problemy – informatyka!

Rozwój przedsiębiorstw, nowe koncepcje funkcjonowania firm i presja konkurencyjności wpływają na to, że działy kadr rozrastają się w coraz szybszym tempie. Problemów z zarządzaniem personelem jednak nie ubywa. Toczy się walka z uciekającym czasem, w której atutem haerowców są nowoczesne metody i techniki działania.

Najważniejsze korzyści z zastosowania odpowiednio dobranych narzędzi informatycznych, to przede wszystkim:
•  automatyzacja czynności, często tych podstawowych, pracochłonnych;
•  monitoring procesów w firmie i dostęp do informacji o zmianach w momencie ich zdiagnozowania;
•  możliwość szybkiej analizy – całościowej i szczegółowej – wielu informacji, zależnie od potrzeb;
•  błyskawiczna obróbka danych dotyczących spraw pracowników, tworzenie efektywnej, dwukierunkowej komunikacji pomiędzy podwładnymi i przełożonymi, kadrą zarządzającą a pracownikami;
•  zapewnienie kompleksowych rozwiązań pozwalających realizować cele operacyjne i strategiczne w firmie.

Narzędzie, jak każde inne

Oprogramowanie, nawet najnowsze i najbardziej kompleksowe należy traktować jak kolejne narzędzie, takie jak kalkulator, segregator, telefon, czy telefon komórkowy. Żadne z nich nie wykona za nas pracy, pozwala natomiast oszczędzać czas i zasoby firmy.

Warto zatem przeanalizować, czy składniki oprogramowania, jakim obecnie dysponujemy są efektywnie wykorzystywane. Popatrzmy, jak to codziennie wygląda np. w przypadku programu pocztowego i organizera. Okaże się, że drobne i niezajmujące wiele czasu działania – przeprowadzone samodzielne lub wspólne z pracownikami działu IT – przyniosą znaczący wzrost komfortu pracy.

Dobrze jest też poznać niektóre szczegółowe funkcje posiadanych programów, gdyż w wielu sytuacjach – aby rozwiązać problem – zamiast kolejnych zakupów wystarczy przewertować kilka stron podręcznika użytkownika lub wysłać jeden list elektroniczny do osób odpowiedzialnych w przedsiębiorstwie za infrastrukturę informatyczną.

Gotowe czy na zamówienie

Systemy dedykowane dla wielkich korporacji zwykle nie mają zastosowania w średniej firmie, chociażby z powodu ograniczeń budżetowych. Najlepsi producenci mają jednak w swojej ofercie rozwiązania, które sprawdzają się w różnych segmentach rynku, co pozwala przedsiębiorcom wybrać produkty informatyczne z najwyższej półki bez dokonywania zbędnych kompromisów. Jakimi względami należy kierować się przy ich zakupie?

Wyróżniamy trzy podstawowe rodzaje programów informatycznych dotyczących zarządzania personelem:
•  gotowe do użytkowania,
•  oprogramowanie, które można profilować i dopasować do określonych potrzeb danej firmy,
•  opracowywane na zamówienie.

Należy wziąć pod uwagę czas realizacji prac związanych zarówno z przygotowaniem, jak i wdrożeniem oprogramowania. Niekiedy pewien kompromis z producentem odnośnie do definiowania funkcjonalności systemu pozwala znacząco przyspieszyć czas wprowadzenia programu, jak też ograniczyć koszty związane z brakiem rozwiązań adekwatnych do oczekiwań odbiorcy.

UWAGA!
Wybór oprogramowania na zamówienie wiąże się z pewnymi zagrożeniami.

Należy w takim przypadku dokładniej poznać potencjalnego partnera przedsięwzięcia – dowiedzieć się, jak były realizowane poprzednie programy producenta, jak duża była to liczba wdrożeń, jak długo działa on na rynku i czy ma doświadczenie w tworzeniu aplikacji związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.

Na osobach, które wybierają wariant tworzenia oprogramowania od podstaw spoczywa także odpowiedzialność, którą w przypadku profilowanych lub gotowych rozwiązań z reguły biorą na siebie dostawcy. Chodzi o zdiagnozowanie kierunków rozwoju i zmian oprogramowania wywołanych zarówno czynnikami wewnętrznymi, takimi jak wzrost potrzeb, rozwój organizacji, jak i zewnętrznymi w rodzaju regulacji prawnych. Czołowi producenci rozwiązań z zakresu HRM automatycznie przejmują te obowiązki.

Często minimalnie wyższa cena oprogramowania zawiera swego rodzaju ubezpieczenie przed poniesieniem dodatkowych kosztów, których wysokości nie znamy w dniu podejmowania decyzji o nabyciu systemu. Jest to szczególnie istotne w przypadku większych i średnich projektów.

Warto też o tym pamiętać przy zakupie gotowego oprogramowania lub profilowanego w procesie wprowadzania do użytkowania. Producent lub firma wdrożeniowa powinni udzielić informacji o warunkach aktualizacji i późniejszych modyfikacjach systemu.

Obsługa programu

Oferty producentów w dużej mierze zależą od tego, czy decydujemy się na zakup oprogramowania związanego z poszczególnymi procesami w firmie, dedykowanego specjalnie dla działu HR, czy też wybieramy zintegrowane rozwiązania dla całego przedsiębiorstwa. W wielu przypadkach taką decyzję podejmuje najwyższe kierownictwo firmy.

Wiadomo, że jedno narzędzie mające spójny interfejs użytkownika ułatwiałoby i upraszczało zarządzanie wieloma procesami. Jednak wraz z dodatkowymi funkcjami i rozszerzaniem istniejących komplikuje się proces stosowania oprogramowania.

Prosta w obsłudze dedykowana aplikacja jest niejednokrotnie skuteczniejsza niż rozbudowany system, który może mieć jawne bądź ukryte ograniczenia pojawiające się w specyficznych okolicznościach. Przykładowo, generowanie skomplikowanych raportów może uniemożliwić pracę operacyjną.

Oczywiście, jeden system oznacza niższe koszty działalności, długoterminowego użytkowania i większą kontrolę jego funkcjonowania. Nie wolno jednak w takim przypadku zapomnieć o zapewnieniu wymiany danych z innymi programami.

Renoma dostawcy

Decydując się na zakup systemu w największych firmach dostarczających oprogramowanie, z reguły otrzymujemy produkt dopracowany, z planem szkoleń i dobrą dokumentacją. Jest on wynikiem pracy interdyscyplinarnego zespołu specjalistów; wiadomo też, że duża, szanowana firma nie zmieni z dnia na dzień rodzaju swojej działalności i nie pozostawi nas z problemami dotyczącymi doskonalenia systemu i jego eksploatacji.

Z drugiej jednak strony mniejsze firmy są bardziej elastyczne – mogą zaproponować nietypowe rozwiązania, bliską współpracę, a poziom obsługi sprzedażowej i posprzedażowej nie będzie odbiegał od liderów oprogramowania. Okazuje się bowiem, że współpracując z mniejszymi graczami na rynku, często jesteśmy dla nich najważniejszym klientem.

W przypadku oprogramowania firm zagranicznych ważną rolę odgrywa dostosowanie funkcjonalności danego systemu do specyfiki polskich przedsiębiorstw. Dotyczy to m.in. przyzwyczajeń odbiorców programu, używania podstawowych funkcji i zgodności systemu z obowiązującymi w naszym kraju normami prawnymi.

Producent zagraniczny oferując ciekawe oprogramowanie w atrakcyjnej cenie może nie mieć doświadczenia na polskim rynku bądź też będzie miał kłopoty z dostarczeniem uaktualnień do proponowanych rozwiązań. Dlatego też część zagranicznych dostawców oprogramowania – aby uniknąć tego typu problemów – współpracuje na stałe z polskimi partnerami.

Gdzie i kiedy stosować narzędzia informatyczne

Wybór narzędzi informatycznych to jedno, a wykorzystanie ich w codziennym zarządzaniu personelem – to drugie. Należy zdawać sobie sprawę z faktu, iż nawet najlepsze z nich nie zastąpią pracy koncepcyjnej. Przykładowo, złe kryteria w wyszukiwaniu informacji w bazie danych z pewnością nie zwiększą potencjału zasobów ludzkich w firmie.

Narzędzia informatyczne są przede wszystkim pomocne w poniższych obszarach:

1. Rekrutacja i selekcja

W naborze pracowników wsparcie informatyczne okaże się istotne już na etapie planowania. Można zatem skorzystać z oprogramowania statystycznego – takiego jak np. Statistica, Statgraph, Mathlab – aby prognozować popyt na nowych ludzi w firmie, narzędzi ogólnego zastosowania (przykładowo arkuszy kalkulacyjnych) – w celu oszacowania rzeczywistego zatrudnienia w przedsiębiorstwie lub z całościowych systemów wspomagających zarządzanie, choćby takich producentów jak SAP, QAD czy TETA.

W przypadku rekrutacji, co naturalne, ważne będą narzędzia efektywne w zewnętrznym otoczeniu firmy. Ujawniają się tu zalety internetu – do dyspozycji mamy m.in. ogólne serwisy ogłoszeniowe (np. gazet ogólnopolskich), specjalistyczne serwisy pośredniczące na rynku pracy (np. www.szybkopraca.pl), wortale pracy, a także fora, grupy dyskusyjne i korporacyjne serwisy www. Zalety użycia właściwego oprogramowania ujawniają się w procesie selekcji kandydatów do pracy.

Przykład:
W sytuacji, gdy liczba kandydatów na jedno stanowisko jest wysoka, a mamy pozyskać wielu pracowników, powinniśmy dokonać digitalizacji wszystkich istotnych informacji o kandydatach i umieścić je w bazie danych. Wówczas możemy zadecydować, jakie kryteria zastosować, aby wyselekcjonować osoby do kolejnej fazy rekrutacji.
Mogą to być zarówno kryteria pozytywne – „dalej kwalifikuje się każdy, kto zna co najmniej dwa języki obce”, jak i negatywne – „w następnym etapie nie bierze udziału nikt, kto nie zna języka angielskiego w stopniu co najmniej średnim”. Można także przeliczać poszczególne umiejętności, czy poprawność wypełnienia testu kwalifikacyjnego kandydata na punkty, a warunkiem znalezienia się danej osoby w następnej rundzie naboru będzie zdobycie ich określonej liczby.
Wystarczające będzie w takim przypadku skorzystanie z baz danych typu MS Access lub nawet darmowego MySql, a wstępna selekcja zostanie przeprowadzona w ciągu kilku sekund, co znacznie obniży koszty i czasochłonność samego procesu.

2. Wprowadzenie do pracy i szkolenia

Coraz więcej wiedzy w przedsiębiorstwach jest gromadzonej w korporacyjnych systemach informatycznych. Instrukcje, regulaminy, przepisy wewnętrzne – ze względu na turbulentność otoczenia – zmieniają się szybko.

Przekazywanie pracownikom odpowiednich informacji w formie elektronicznej ma zatem ważną zaletę – łatwość dokonywania zmian i możliwość prezentowania zawsze aktualnej wersji firmowych dokumentów. Wpływa to więc na skrócenie okresu adaptacji pracownika w przedsiębiorstwie i poznanie kultury organizacyjnej. Ma też inne plusy.

Przykład:
Pracownik, który ma przesłać dokumenty na kolejne stanowisko w elektronicznym systemie obiegu pism, nie musi szukać adresu odbiorcy – w systemie jest już zaprogramowana ścieżka załatwiania takich spraw. Dana osoba nie ma zatem możliwości popełnienia błędu i wysłania dokumentów w niewłaściwe miejsce.

Narzędzia informatyczne są skuteczne w podnoszenia kwalifikacji pracowników – w szkoleniu menedżerów ważną rolę odgrywają gry strategiczne i ekonomiczne, w nauce języków obcych popularna jest metoda typu „pytanie – odpowiedź” (Super – Memo), w doskonaleniu personelu lekarskiego – teletransmisja obrazów (np. ze skomplikowanej operacji).

Coraz więcej osób na całym świecie szkoli się – od mechaników po finansistów – za pomocą e-learningu, który umożliwia błyskawiczną i systematyczną kontrolę postępów w nauce.

3. Sprawy kadrowo-płacowe

W zasadzie każde dostępne na rynku oprogramowanie nadaje się do obsługi kadrowo-płacowej i trudno byłoby wskazać jedno, najlepsze rozwiązanie. W przypadku małych przedsiębiorstw wystarczy zainstalować dodatkowy moduł programu księgowego, w większych zapewne będą wykorzystywane wszelkie zalety systemów takich gigantów, jak np. SAP. Nie ma też żadnych problemów, aby dostosować program do oczekiwań konkretnej firmy oraz ustalić jego sposób serwisowania i aktualizowania.

4. Organizowanie pracy personelu

Szczególnie duże organizacje docenią oprogramowanie wspomagające zarządzanie projektami (np. MS Project) oraz wszelkie narzędzia usprawniające pracę grupową, czy choćby planowanie spotkań lub zadań wielu osób w firmie. Stosując odpowiednie systemy łatwiej jest kontrolować pracochłonne przedsięwzięcia, wprowadzać komentarze, zaznaczać zmiany, sprawdzać efektywność kolejnych wersji.

Odpowiednie funkcje typowego oprogramowania biurowego (np. z pakietu MS Office) pozwolą z kolei na efektywną pracę wielu osób nad tym samym dokumentem. Planując natomiast trasę przejazdu przedstawiciela handlowego albo kierowcy ciężarówki z towarem, z pewnością dostrzeżemy, jak wiele czasu i pieniędzy można zaoszczędzić używając w tym celu elektronicznej mapy, najlepiej w połączeniu z odbiornikiem systemu nawigacji satelitarnej (ang. global positioning system – GPS).

5. Motywowanie pracowników

Zwłaszcza w większych przedsiębiorstwach, w których działają duże zespoły handlowców, oprogramowanie będzie pomocne w budowaniu systemów rozliczeń prowizyjnych polegających na tym, że przyznana prowizja – wyrażona w procentach – jest tym wyższa, im większy obrót zanotuje na swoim koncie pracownik działu sprzedaży w danym miesiącu. W pośredni sposób informatyka wpływa więc na sprawne funkcjonowanie w firmach systemów wynagrodzeń.

6.
Kontrolowanie i ocenianie personelu

Dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu można szybko i bez przeszkód sprawdzać realizację zadań przez członków załogi. Jeśli pracownik tworzy – zgodnie z naszymi wymogami – raporty o wynikach swojej pracy w określonym systemie, to błyskawicznie zwrócimy uwagę na to, że w danym okresie sprzedał on o 20 proc. więcej towarów i usług od innych przedstawicieli handlowych.

Istnieje też możliwość sprawdzania, z jakiego oprogramowania dana osoba korzysta na stanowisku pracy, czy np. nie wykorzystuje pobytu w firmie do przeglądania stron internetowych w celach niezwiązanych z wykonywanymi obowiązkami. Wreszcie w prosty sposób można badać reakcje pracownika w konkretnych sytuacjach zawodowych, jak np. po przesłaniu nietypowego zamówienia od domniemanego klienta.

Narzędzia informatyczne doskonale nadają się także do sporządzania wszelkiego rodzaju ocen pracowników.

Przykład:
Stosując aplikacje z wykorzystaniem bazy danych, można błyskawicznie dokonać operacji arytmetycznych, sumując np. wartość sprzedanych towarów w poszczególnych miesiącach, liczbę reklamacji, skarg itp., a następnie przypisać pracownikowi odpowiednią ocenę. Warto jednak pamiętać o tym, że osiągnięcia pracowników i rezultaty ich pracy nie zawsze można przekształcić w postać poddającą się łatwej obróbce za pomocą matematycznych formuł.
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Dwa dni wolnego ponad ustawowy urlop. Kto otrzyma bonusowe 2 dni wolne w 2026 roku?

W 2026 roku, zgodnie z Kodeksem pracy, pracownicy zyskają dwa dodatkowe dni wolne, ponieważ dwa święta państwowe wypadną w sobotę. Otrzymanie tych rekompensat nastąpi jednak dopiero w drugiej połowie tego roku kalendarzowego.

Czy 1 sierpnia stanie się dniem wolnym od pracy? Sejmowa komisja zabiera głos

Powstanie Warszawskie to jedno z najważniejszych wydarzeń w historii Polski XX wieku. Choć od jego wybuchu minęło już ponad osiem dekad, pamięć o walczących i ofiarach nadal żyje, a coroczne obchody 1 sierpnia mają szczególny i uroczysty charakter. Teraz pojawiła się szansa, by ta data została uznana za dzień ustawowo wolny od pracy. Sejmowa Komisja do Spraw Petycji skierowała w tej sprawie oficjalny dezyderat do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Usuną to święto z dni wolnych od pracy??? Do rządu trafił zaskakujący dezyderat na skutek petycji o wykreślenie tego dnia wolnego - co to oznacza?

Dyskusja o dniach wolnych od pracy w Polsce zazwyczaj dotyczy dodawania nowych dat do kalendarza – dość wspomnieć niedawne debaty o wolnej Wigilii (z sukcesem) czy Wielkim Piątku. Tym razem jednak na biurko minister trafił dokument idący w zupełnie innym kierunku. Chodzi o "porządkowanie" prawa, które w teorii nie powinno nic zmienić w życiu przeciętnego Kowalskiego, ale w praktyce budzi szereg wątpliwości prawnych, od Kodeksu pracy po relacje z Kościołem Katolickim. Autorzy petycji domagają się bowiem usunięcia jednego święta z katalogu dni wolnych od pracy. Jakie będą tego skutki?

Kiedy zachodzi wyłączenie ochrony przedemerytalnej? Jeden ważny przepis - czy go znasz?

Kiedy zachodzi wyłączenie ochrony przedemerytalnej? Jeden ważny przepis - czy go znasz? Przepis znosi szczególną ochronę przed wypowiedzeniem w przypadku pracowników w wieku przedemerytalnym. Pracodawca może więc wypowiedzieć umowę o pracę pracownikowi nawet jeżeli brakuje dosłownie kilku lat czy nawet kilku miesięcy lub dni do emerytury.

REKLAMA

Outsourcing pracowniczy i outsourcing procesowy w Kodeksie pracy? Sejmowa Komisja apeluje o wprowadzenie legalnych definicji, a outsourcing ma być uregulowany jak praca tymczasowa. Czy to bat na korporacje?

W polskim prawie pracy brakuje legalnych definicji outsourcingu pracowniczego i procesowego, co rodzi poważne problemy interpretacyjne i otwiera pole do obchodzenia przepisów chroniących pracowników. Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła dezyderat nr 167, w którym apeluje do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o ocenę propozycji legislacyjnych z petycji, mających uregulować to zjawisko w Kodeksie pracy.

100% płatny, dodatkowy urlop wypoczynkowy za staż w wymiarze do 13 dni rocznie (również w 2026 r.). Kto ma do niego prawo?

Zapewne wielu pracowników, tak jak ma to miejsce w poszczególnych pragmatykach pracowniczych (i specyficznie uregulowanych zawodach odrębnymi ustawami), chciałoby mieć 100% płatny, dodatkowy urlop wypoczynkowy za staż w wymiarze do 13 dni rocznie. Kto ma zatem do niego prawo i w jakich okolicznościach może korzystać z dodatkowych urlopów?

Demografia Polski nie pozostawia złudzeń. Trzeba aktywować zawodowo osoby w wieku 18-24 lat, 50-64 lat i kobiety w wieku produkcyjnym

Demografia Polski nie pozostawia złudzeń. Negatywnie wpływa na rynek pracy. Trzeba aktywować zawodowo dostępne rezerwy czyli najmłodsze osoby w wieku 18-24 lat, starszych pracowników w wieku 50-64 lat i kobiety w wieku produkcyjnym. Jakie są na to sposoby?

Pijany pracownik w pracy: co robić? Kto odpowiada? 5 działań kok po kroku, które musi podjąć pracodawca. Kiedy bada alkomatem Policja

Pijany pracownik w pracy to sytuacja niebezpieczna i zabroniona. Kto odpowiada za pracownika będącego pod wpływem alkoholu? Oto 5 działań kok po kroku, które musi podjąć pracodawca w przypadku podejrzenia, że pracownik jest pod wpływem. Kiedy bada alkomatem pracodawca, a kiedy Policja?

REKLAMA

Pracownicy 55+ oraz seniorzy silversi: niedoceniany potencjał czy wykluczeni z rynku pracy? Tak można pomóc seniorom i polskiemu rynkowi pracy

Silversi wyróżniają się tym, czego coraz częściej brakuje na rynku pracy – lojalnością, stabilnością i zaangażowaniem. Wśród pracowników po 55. roku życia obserwujemy dużą odpowiedzialność i przywiązanie do miejsca pracy. Często wynika to z trudności w znalezieniu nowego zatrudnienia, ale w praktyce przekłada się na wyjątkową rzetelność i chęć utrzymania dobrej pozycji w firmie. To właśnie ta grupa może skutecznie wypełnić luki w zawodach wymagających dojrzałości, cierpliwości i doświadczenia życiowego – cech, których nie da się zastąpić szkoleniem czy technologią. Jeśli nie zaczniemy aktywnie włączać ich do rynku pracy, wkrótce zabraknie nam osób do zastąpienia odchodzących pracowników. Starzejące się społeczeństwo to nie tylko wyzwanie, to również szansa na redefinicję tego, co naprawdę znaczy „pracownik wartościowy” – takie wnioski i komentarze można wysnuć w ważnych badań i raportu SS HR. Szczegóły poniżej.

Raz w roku przysługuje gratyfikacja urlopowa, nie mniej niż 12,6% z wypłaty na jedną osobę z rodziny. Ustawa w mocy od 14 października 2025 r. Jednak grupa docelowa jest wąska – za wąska – pomstują pracownicy

Raz w roku przysługuje gratyfikacja urlopowa, nie mniej niż 12,6% z wypłaty na jedną osobę z rodziny, nie chodzi jednak o typowe świadczenie urlopowe. Ustawa wprowadzająca tę instytucję prawną, która jest w mocy od 14 października 2025 r. i ma ogromne znaczenie dla zatrudnionych. Jednak grupa docelowa jest wąska – za wąska – pomstują pracownicy.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA