Służba bezpieczeństwa i higieny pracy
REKLAMA
Na służbę składają się wyodrębnione komórki organizacyjne jednoosobowe lub wieloosobowe. Pracodawca ustala liczbę pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy. Pracodawca zatrudniający:
REKLAMA
- od 100 do 600 pracowników tworzy wieloosobową lub jednoosobową komórkę albo zatrudnia w tej komórce pracownika służby bhp w niepełnym wymiarze czasu pracy,
- ponad 600 pracowników zatrudnia w pełnym wymiarze czasu pracy co najmniej jednego pracownika służby bhp na każdych 600 pracowników.
Pracowników tej służby zatrudnia się na stanowiskach inspektorów, starszych inspektorów, specjalistów oraz głównych i starszych specjalistów do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy.
Do zakresu działania służby bhp należy przede wszystkim:
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp,
- informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych,
- sporządzanie i przedstawianie analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
- prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych,
- współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a także ze społeczną inspekcją pracy oraz z zakładowymi organizacjami związkowymi,
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat