| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Nowe zasady odpowiedzialności urzędników

Nowe zasady odpowiedzialności urzędników

W sobotę 11 lutego 2012 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Nowe przepisy ułatwią karanie niekompetentnych urzędników. Pracodawcy RP uważają, że faktyczna odpowiedzialność pracowników administracji wpłynie korzystnie na efektywność dysponowania środkami publicznymi.

Nowelizacja rozszerza i precyzuje zasady odpowiedzialności urzędników oraz osób, którym powierzono zadania związane z wydatkowaniem środków publicznych. Uzupełniono katalog czynów, które stanowią naruszenie dyscypliny finansów publicznych, oraz wprowadzono precyzyjne przepisy w kwestii naruszeń związanych z zamówieniami publicznymi.

Zmieni się także wysokość kary finansowej, która grozi urzędnikom. Obniżono jej wysokość minimalną – zamiast miesięcznego wynagrodzenia osoby odpowiedzialnej za naruszenie dyscypliny finansowej będzie to 1/4 wynagrodzenia. Winny może być ukarany również zakazem pełnienia funkcji związanej z dysponowaniem środkami publicznymi, upomnieniem lub naganą.

Wypłata zaliczki na poczet wynagrodzenia >>

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCYJNE ZMIANY W UMOWACH ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Jan Majczyk

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »