| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wynagrodzenia > Składniki wynagrodzenia > Dodatek funkcyjny dla pracowników administracji rządowej

Dodatek funkcyjny dla pracowników administracji rządowej

Pracuję na stanowisku radcy prawnego w urzędzie administracji rządowej, a moja koleżanka kieruje również w tej samej instytucji zespołem ds. zamówień publicznych, w którym pracuje 3 pracowników. Pracodawca nie wypłaca nam dodatku funkcyjnego. Nasi koledzy pracujący w innym urzędzie administracji rządowej otrzymują takie dodatki. Czy taki dodatek ma charakter uznaniowy?

Nie. Pracownik zatrudniony w urzędzie na stanowisku radcy prawnego lub kierujący zespołem pracowników ma zagwarantowane przez przepisy prawo do dodatku funkcyjnego. Pracodawca ustala jedynie wysokość tego dodatku, nie może jednak pozbawić pracownika prawa do niego.

Prawo do dodatku funkcyjnego wynika z § 5 rozporządzenia Rady Ministrów z 6 marca 2007 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (DzU nr 45, poz. 290 ze zm.). Ustawodawca przyznał taki dodatek pracownikom zatrudnionym na stanowiskach związanych z kierowaniem zespołem oraz radcy prawnemu.

Z treści ww. przepisu jednoznacznie wynika, że dodatek powinien być wypłacany zarówno Czytelnikowi, jak i jego koleżance. Wysokość tego dodatku została określona w tabeli w grupie 6 i może być ustalona do 110% najniższego wynagrodzenia zasadniczego.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Mikołaj Przywara

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »