| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > W jaki sposób przekazywać informacje o zmianach w firmie?

W jaki sposób przekazywać informacje o zmianach w firmie?

PROBLEMW naszej firmie została podjęta decyzja o zmianie prezesa. Kiedy powinniśmy podać tę informację do wiadomości publicznej?

ODPOWIEDŹ

Informacje dotyczące kluczowych spraw firmy - zmiany osób zarządzających, zmiany siedziby, zamknięcia oddziału - powinny być przekazywane pracownikom możliwie jak najszybciej. W momencie kiedy taka decyzja staje się faktem (uchwała zarządu), powinna zostać zakomunikowana pracownikom, zanim jeszcze zostanie podana do wiadomości publicznej. Nie ma nic bardziej szkodliwego dla wizerunku firmy jak pracownik, który dowiaduje się o zmianach w swojej organizacji z lektury porannej prasy.

Informacje o ważnym wydarzeniu można zakomunikować poprzez wydanie specjalnego numeru newslettera wewnętrznego (jeśli taki w firmie funkcjonuje), czy też, w przypadku mniejszych firm, w czasie spotkania firmowego z osobami zarządzającymi. Warto pamiętać, że w powyższym przypadku zmiana personalna może być przez załogę interpretowana jako zmiana strategii zarządzania lub zapowiedź zmian kadrowych, a nawet zwolnień. Aby zapobiec niedomówieniom i plotkom, warto podać pracownikom powody zmian, wytłumaczyć przyczyny decyzji.

W przypadku zmian kadrowych nowa osoba ma najczęściej przygotowaną nową wizję funkcjonowania i zarządzania firmą. Ta informacja powinna być w zasadzie przekazywana wraz z informacją o zmianie osoby zarządzającej. Dzięki temu uniknie się spekulacji, plotek, a przede wszystkim niepewności wśród pracowników. Wszelkie informacje, nawet takie, które wiążą się np. z zamknięciem oddziału lub jego przeniesieniem, powinny być podawane, uzupełnione opisem planowanych działań wobec pracowników. Chodzi o to, aby w firmie zminimalizować ryzyko niepewności i jednocześnie pokazać, że firma nie tylko myśli o sobie i swoim zysku, ale również o swoich pracownikach.

Katarzyna Gajda

Autorka jest konsultantem ds. PR.

Kontakt:

gajda.katarzyna@gmail.com

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Kobyliński

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »