| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Na blogu i przy kawie czyli kształtowanie wizerunku firmy konsultingowej – opis praktyki

Na blogu i przy kawie czyli kształtowanie wizerunku firmy konsultingowej – opis praktyki

W dziedzinie employer brandingu w PricewaterhouseCoopers w ciągu ostatniego roku zaszło kilka znaczących zmian. Firma postanowiła bardziej zacieśnić więzi z kandydatami, którzy przeszli selekcję, wprowadziła nowe elementy w komunikacji wewnętrznej z aktualnymi pracownikami, a dla potencjalnych kandydatów przygotowała film na YouTube, blog firmowy i nowe narzędzie Wirtualny Tydzień Pracy.

Korzyści z pracy w PwC

W budowaniu wizerunku pracodawcy duży nacisk położony został na awans wewnętrzny. W bardzo jasny sposób określone są ścieżki kariery oraz kompetencje, jakie należy posiadać, aby awansować. Sprzyja temu ocena roczna oparta na celach – zarówno biznesowych, jak i rozwojowych. Podczas rozmów oceniających pracownik wraz ze swoim przełożonym, coachem, podsumowuje miniony rok pracy oraz dokonuje analizy dalszego rozwoju zawodowego.

Możliwość awansu w PwC przeczy powszechnej opinii, że osoba, która trafi do działu audytu, zostaje tam na wiele lat. Pracodawca kładzie duży nacisk na współpracę między poszczególnymi liniami serwisowymi – audytem, doradztwem podatkowym i prawnym oraz gospodarczym, co sprzyja atmosferze dzielenia się wiedzą i pozwala na rozwój kompetencji i zdobywanie nowych umiejętności, to zaś przekłada się na możliwość awansu wewnątrz PwC.

Firma organizuje także wydarzenia mające wpływać na atmosferę sprzyjającą pozostawaniu w firmie. Są to wspólne wyjazdy zatrudnionych, bale oraz program rozwojowy o nazwie „5, 10, 15” dla pracowników, którzy są związani z firmą przez pięć, 10 czy 15 lat. Nagrodą dla pracowników w tym programie jest zazwyczaj wyjazd fundowany przez firmę. Warto podkreślić, że zatrudnieni, którzy przerwą współpracę z PwC, a później wrócą do firmy, mają zaliczany poprzedni staż w tym programie.

Exit interview

Działania wizerunkowe firmy dotyczą nie tylko kandydatów do pracy czy osób zatrudnionych. PwC przywiązuje też dużo uwagi do relacji z osobami opuszczającymi firmę. Badanie ich opinii, tzw. exit interview, ma na celu nie tylko przekazanie komunikatu, że są ważni dla firmy, mimo że zdecydowali się ją opuścić. Spostrzeżenia osób opuszczających organizację na temat pobytu w PwC mają dużą wartość poznawczą, ponieważ ludzie odchodzący wypowiadają się przeważnie szczerze, bez skrępowania. Dzięki temu można usłyszeć też więcej uwag krytycznych, pokazujących obszary wymagające poprawy, aniżeli w cyklicznych badaniach opinii pracowników. Exit interview był już wcześniej wykorzystywany w PwC, warto jednak wymienić tę praktykę, gdyż w Polsce niewiele firm ją stosuje.

Program alumnów

Również po opuszczeniu firmy pracownicy PwC mogą nadal pozostawać z nią w kontakcie. Zapewnia go funkcjonujący od dłuższego czasu program „Alumni PwC”, pomagający utrzymywać dobre relacje z byłymi pracownikami. W stale aktualizowanej bazie danych projektu znajduje się obecnie ponad 2 tys. osób. Niektóre z nich znalazły pracę u konkurencji, wiele też zajęło ważne stanowiska w firmach będących obecnie klientami PwC. Relacje, jakie wypracowano dzięki programowi, pomagają firmie współpracować z nimi jako partnerami w biznesie. Dodatkowo współpraca z alumnem może być sprawniejsza, ponieważ jest on zorientowany w pełnym spektrum usług firmy. Część z nich decyduje się po pewnym czasie na powrót do PwC. Analiza działań employer brandingowych przeprowadzona w 2009 r. sprawiała, że teraz będzie to wspierał dodatkowo specjalny program.

UWAGA

Artykuł powstał na podstawie prezentacji Piotra Ruszowskiego pt. „Różne rozwiązania – jeden cel – budowanie wizerunku pracodawcy na przykładzie PricewaterhouseCoopers” przedstawionej podczas konferencji HRCamp 18 lutego 2010 r. w Warszawie.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Smolińska-Wiśnioch

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »