| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Promacierzyński zmysł

Promacierzyński zmysł

Jak traktowane są pracujące mamy i na jakie udogodnienia mogą liczyć w miejscu zatrudnienia? Odpowiedzi na te pytania dostarczyło badanie przeprowadzone w ramach konkursu „Mama w pracy”. Wyniki tegorocznej edycji konkursu przedstawiono 25 czerwca podczas gali finałowej w Warszawie. W trakcie imprezy wręczono statuetki firmom, które wyróżniają się promacierzyńską postawą.

Organizatorem konkursu jest Fundacja Świętego Mikołaja, którą wsparł Instytut Badawczy MillwardBrown SMG/KRC. Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiło się 118 przedsiębiorstw, a do drugiego etapu zakwalifikowało się ich 107 – 83 duże oraz 24 małe firmy, z których cztery zostały wyróżnione zwycięskimi statuetkami. Ankiety wypełniły 3574 kobiety pracujące w zgłoszonych zakładach (udział mógł być anonimowy). „Personel i Zarządzanie” patronował wydarzeniu.

Perspektywa mam

Z ankiet wypełnionych przez respondentki wynika, że 84 proc. z nich czuje, że w miejscu pracy mogą liczyć na życzliwe traktowanie przez przełożonych, nie jest tak w przypadku 4 proc. Z życzliwym traktowaniem przez współpracowników spotyka się 91 proc. kobiet, jedynie 2 proc. doświadcza braku przychylności.

Wracające z urlopu macierzyńskiego i wychowawczego do pracy kobiety mają możliwość m.in.: korzystania z przerw na karmienie dziecka (69 proc.), pracy na pół lub 3/4 etatu (47 proc.), ustalenia ruchomych godzin pracy (46 proc.), stopniowego wracania do pracy (31 proc.), wykonywania całości lub części pracy w domu (24 proc.). Wśród udogodnień dla matek małych dzieci znalazły się: organizacja pikników rodzinnych i imprez dla dzieci (58 proc.), program opieki medycznej dla kobiet i dzieci (32 proc.), dodatki pieniężne na wyprawkę dla dziecka (23 proc.), pierwszeństwo przy planowaniu urlopów (22 proc.), dodatkowy urlop macierzyński ponad ustawowe 20 tygodni (19 proc.), możliwość przyjścia do pracy z dzieckiem (17 proc.).

W badaniu zapytano także, czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy ankietowane zauważyły zmiany, jeśli chodzi o sytuację kobiet mających dzieci. Zmiany na lepsze zauważyło 20 proc. zatrudnionych, zmiany na gorsze – 2 proc., według 51 proc. nic się nie zmieniło. Konkurs udowadnia, że aby być firmą przyjazną mamie, należy przede wszystkim zdiagnozować problemy.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Madejski Sasiński Starowicz radcowie prawni

spółka partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK