| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Promacierzyński zmysł

Promacierzyński zmysł

Jak traktowane są pracujące mamy i na jakie udogodnienia mogą liczyć w miejscu zatrudnienia? Odpowiedzi na te pytania dostarczyło badanie przeprowadzone w ramach konkursu „Mama w pracy”. Wyniki tegorocznej edycji konkursu przedstawiono 25 czerwca podczas gali finałowej w Warszawie. W trakcie imprezy wręczono statuetki firmom, które wyróżniają się promacierzyńską postawą.

Organizatorem konkursu jest Fundacja Świętego Mikołaja, którą wsparł Instytut Badawczy MillwardBrown SMG/KRC. Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiło się 118 przedsiębiorstw, a do drugiego etapu zakwalifikowało się ich 107 – 83 duże oraz 24 małe firmy, z których cztery zostały wyróżnione zwycięskimi statuetkami. Ankiety wypełniły 3574 kobiety pracujące w zgłoszonych zakładach (udział mógł być anonimowy). „Personel i Zarządzanie” patronował wydarzeniu.

Perspektywa mam

Z ankiet wypełnionych przez respondentki wynika, że 84 proc. z nich czuje, że w miejscu pracy mogą liczyć na życzliwe traktowanie przez przełożonych, nie jest tak w przypadku 4 proc. Z życzliwym traktowaniem przez współpracowników spotyka się 91 proc. kobiet, jedynie 2 proc. doświadcza braku przychylności.

Wracające z urlopu macierzyńskiego i wychowawczego do pracy kobiety mają możliwość m.in.: korzystania z przerw na karmienie dziecka (69 proc.), pracy na pół lub 3/4 etatu (47 proc.), ustalenia ruchomych godzin pracy (46 proc.), stopniowego wracania do pracy (31 proc.), wykonywania całości lub części pracy w domu (24 proc.). Wśród udogodnień dla matek małych dzieci znalazły się: organizacja pikników rodzinnych i imprez dla dzieci (58 proc.), program opieki medycznej dla kobiet i dzieci (32 proc.), dodatki pieniężne na wyprawkę dla dziecka (23 proc.), pierwszeństwo przy planowaniu urlopów (22 proc.), dodatkowy urlop macierzyński ponad ustawowe 20 tygodni (19 proc.), możliwość przyjścia do pracy z dzieckiem (17 proc.).

W badaniu zapytano także, czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy ankietowane zauważyły zmiany, jeśli chodzi o sytuację kobiet mających dzieci. Zmiany na lepsze zauważyło 20 proc. zatrudnionych, zmiany na gorsze – 2 proc., według 51 proc. nic się nie zmieniło. Konkurs udowadnia, że aby być firmą przyjazną mamie, należy przede wszystkim zdiagnozować problemy.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Marek Nienałtowski

Ekspert Domu Kredytowego Notus

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »