| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Rozwój poprzez innowacje – opis praktyk

Rozwój poprzez innowacje – opis praktyk

Innowacyjność odgrywa kluczową rolę we wszelkich sferach działalności firmy i nie ogranicza się tylko do produktów, usług czy rozwiązań technologicznych. Krytycznym zagadnieniem dla innowacyjnych organizacji są profesjonalne i nowatorskie rozwiązania w zakresie pozyskiwania i zarządzania ludźmi, będącymi zasobem spółki oraz jednym z głównych czynników decydujących o przewadze konkurencyjnej na rynku. W takich firmach jak JTI Polska czy Netia innowacyjność rozpatrywać można w kilku wymiarach.

JTI Polska Sp. z o.o. – część globalnego koncernu Japan Tobacco International, czwarty pod względem wielkości producent papierosów w Polsce, od 2007 roku nieustannie zwiększający swój udział w rynku, oraz Netia SA – największy polski alternatywny operator telekomunikacyjny oferujący szeroką gamę usług, który w 2007 roku zmienił swoją strategię – firmy z dwóch różnych branż, które łączy jednak to, że stawiają na rozwój poprzez innowacyjność. Termin innowacyjność wiąże się z wprowadzaniem czegoś nowego (produktu, usługi, nowej linii produktowej, zjawisk, wartości), nowatorstwem, ale też ulepszaniem np. narzędzi lub sposobu, w jaki się pracuje, czy komunikuje. Jak pokazują przykłady zarówno JTI Polska, jak i Netii, innowacyjność warunkuje rozwój i postrzeganie organizacji jako nowoczesnej.

Systemowe podejście

Punktem zwrotnym w rozwoju firmy JTI Polska, działającej wcześniej pod nazwą Gallaher Polska, było przejęcie w 2007 roku Grupy Gallaher przez koncern Japan Tobacco International. Wprowadzenie na polski rynek globalnych marek JTI, oparte na nowej, skutecznej strategii, popartej zmianami organizacyjnymi, zaowocowały sukcesem. Po wdrożeniu nowej strategii firma z roku na rok zwiększa swoją sprzedaż oraz udziały w rynku papierosów. – JTI, budując nową organizację, połączyła najlepsze elementy kultur dwóch firm. Jej podstawą jest międzynarodowy charakter – w korporacji można wyróżnić 90 narodowości. Silne są również wpływy kultury japońskiej, np. nastawienie na jakość, metodologię ciągłego doskonalenia, inwestycje w obszar badań i rozwoju – wyjaśnia Andrzej Skubiszewski, prezes zarządu, dyrektor generalny JTI Polska. – Do wspierania innowacyjności podchodzimy systemowo, np. funkcjonuje u nas system sugestii, a cała organizacja nastawiona jest na ciągłe doskonalenie. Nieustannie poprawiamy procesy i odpowiednio zarządzamy projektami. Opierając się na naszych firmowych wartościach, tworzymy narzędzia wspierające w pracownikach otwartość oraz myślenie w kategoriach innowacyjności. Z drugiej strony, zależy nam, by tworzyć kulturę, która będzie pomagała inspirować pracowników. Wymaga to budowania odpowiedniej atmosfery pracy i innowacyjnej struktury organizacyjnej, np. działu marketingu podzielonego na obszar zajmujący się działalnością operacyjną oraz strategiczną – dodaje.

Autor:

specjalizuje się w tematyce zarządzania zasobami ludzkimi, współpracuje z mediami elektronicznymi oraz Instytutem CRF

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Anna Mrugas

ekspert z zakresu prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »