| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Wykorzystywanie gier symulacyjnych w przedsiębiorstwie

Wykorzystywanie gier symulacyjnych w przedsiębiorstwie

Nel Berezowska

członek zarządu i współzałożycielka Pracowni Gier Szkoleniowych

Kiedy Pracownia Gier Szkoleniowych zaczynała swoją działalność, wiedza o tym, do czego można wykorzystać gry, była bardzo ograniczona. Dzisiaj wykorzystanie gier i symulacji w szkoleniach pracowników staje się coraz powszechniejsze. Coraz więcej firm jako warunek współpracy stawia zastosowanie tej metody podczas szkolenia. Gry pozwalają szybciej przyswoić określoną wiedzę, a także rozwijają takie umiejętności, jak myślenie strategiczne czy współpraca w zespole. Klienci doceniają również rolę, jaką mogą odegrać gry i symulacje w procesach zmian w firmie. Pracownia Gier wykorzystuje tę metodę na różnych etapach wdrażania zmiany, jej przygotowania, testowania, komunikowania. Gry pozwalają zwiększyć świadomość, zrozumienie i w konsekwencji akceptację zmiany.

Pracownia, wpisując się w światowe trendy, realizuje projekty, w których zastosowanie gier i symulacji jest coraz szersze. Między innymi zaprojektowała symulację, która pomaga przybliżyć klientom Microsoft Dynamics sposób funkcjonowania narzędzi CRM oraz zainspirować do poszukiwania nowych wyzwań. Dzisiaj marketing koncentruje się na interakcji z klientem i budowaniu jego doświadczenia, a gry to umożliwiają.

Strategia, marketing, sprzedaż, także systemy motywacyjne, oceny, wynagradzania – to początek listy obszarów, w których mechanizmy gier i symulacji mogą być wykorzystywane.

Kolejny niesłychanie ważny aspekt związany z grami to radość i zabawa, które budują zaangażowanie. A zaangażowanie jest kluczowe w realizacji zadań i celów firmy. Nie tylko dla pracowników, również dla klientów.

Podsumowując, poprzez wykorzystanie gier i symulacji możemy wpływać na poziom świadomości, rozwijać współpracę, innowacyjność i przywództwo. Budować zaangażowanie i motywację do realizacji celów. Jednocześnie mechanizmy te mogą być wykorzystywane do budowania systemów i procesów wewnątrz firmy.

Rafał Grabkowski

dyrektor obsługi klienta TBWA\PR

Gdy otrzymałem informację o możliwości zorganizowania biznesowej gry symulacyjnej angażującej cały zespół (12 osób), pomyślałem, że może to być doskonała alternatywa dla kolejnego tradycyjnego szkolenia.. Celem szkolenia było mocniejsze zintegrowanie zespołu i doskonalenie współdziałania. Nasza codzienna praca w agencji PR wymaga od konsultantów stałej współpracy. Pracujemy w teamach, które nierzadko wspierane są przez pozostałych pracowników agencji lub zewnętrznych partnerów. Chcieliśmy w ciekawy sposób uruchomić „nowe pokłady energii” oraz wyeliminować ewentualne błędy. Trenerzy Pracowni Gier Szkoleniowych zarekomendowali nam grę „Łowisko”.. Już w trakcie gry ukazała ona proste błędy, które popełnia się w komunikowaniu.

Po pierwsze, zaufanie: element podstawowy pracy zespołowej, jednak bywa różnie pojmowany przez uczestników. Gra pokazała, że nie zawsze dotrzymujemy deklaracji i zobowiązań...

Po drugie, praca zespołowa: niby chcemy pracować w drużynie, ale bardzo często nasze partykularne interesy biorą górę. Jak pokazała gra, w krótkim okresie przynosi to pozytywne efekty, jednak w dłuższym – bardzo negatywne konsekwencje. Nie przestrzegaliśmy norm połowowych ryb i doprowadziliśmy do wyginięcia kilku gatunków.

Po trzecie, strategia działania: jako rybacy musieliśmy maksymalizować zyski. Jednak niekiedy pochopnie podejmowane działania, zazwyczaj osadzone w krótkiej perspektywie, okazywały się błędne i rodziły niepożądane konsekwencje. Po czwarte, wnioski: gra szybko ukazuje mocne i słabe strony uczestników, wskazuje błędy w zarządzaniu, a także to, że pracując razem, nie zawsze przewidujemy motywy działania członka zespołu. Po piąte, dobra zabawa: tak nowatorska forma szkolenia daje uczestnikom wiele nowych i nieznanych dotąd z innych szkoleń doświadczeń, które w prosty i szybki sposób można przenieść na grunt codziennych obowiązków zawodowych.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCYJNE ZMIANY W UMOWACH ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

BlaBlaCar.pl

– wspólne przejazdy: oszczędności i ekologia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »