| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Program rozwoju utalentowanych pracowników – studium przypadku

Program rozwoju utalentowanych pracowników – studium przypadku

Realizację programu Talenty w Aster rozpoczęto na przełomie lat 2007 i 2008, czyli w czasie, gdy rynek pracy w Polsce był rynkiem pracownika. Chodziło więc o zatrzymanie kluczowych pracowników, rozchwytywanych przez inne firmy. W Aster uznano, że dobrym rozwiązaniem będzie projekt służący rozwojowi osobistemu najlepszych zatrudnionych kierowników, czyli tzw. talentów. Program zakładał kompleksowe szkolenie i wspieranie rozwoju i motywacji tych, którzy mieli niebawem wspierać działania managementu firmy.

Talent to pracownik, którego praca ma znaczący wpływ na realizację bieżących lub przyszłych celów organizacji, wyróżnia się potencjałem do dalszego rozwoju, więc w perspektywie może obejmować stanowiska kierownicze lub – jeżeli obecnie sprawuje stanowisko kierownicze – może zostać kierownikiem wyższego szczebla. Odejście takiego pracownika z organizacji może negatywnie wpłynąć na realizację celów biznesowych, a znalezienie godnego następcy będzie kosztownym i długotrwałym procesem. Wychodząc z takiego założenia, w Aster uruchomiono program Talenty.

Inteligencja emocjonalna na pierwszym planie

Uczestników programu Talenty wybierano spośród tych pracowników Aster, którzy wyróżniali się ponadprzeciętną realizacją celów biznesowych i mieli najwyższe wyniki ocen okresowych. Kandydaci do programu byli typowani przez przełożonych, a następnie zatwierdzani przez zarząd i Dział HR. Postanowiono, że program będzie cykliczny, co pozwoli objąć nim większą liczbę uczestników – również tych, którzy nie zakwalifikowali się do pierwszej edycji. Osoby te dostawały od swoich przełożonych wskazówki na temat kryteriów niezbędnych do spełnienia przed kolejnym naborem.

Wychodząc z założenia, że podstawową kwestią rozwoju pracownika jest poziom jego inteligencji emocjonalnej, kluczowym celem programu Talenty uczyniono uświadomienie powiązań między emocjami a zachowaniami w pracy. Łańcuch przyczynowo-skutkowy „emocje – myślenie – zachowanie” ma realny wpływ na sposób, w jaki działa menedżer. W edukacji kadry menedżerskiej w ramach programu Talenty uwzględniono zatem przede wszystkim temat znaczenia emocji w pracy zespołu i wpływu właściwego klimatu organizacyjnego na osiągane wyniki.

Badając poziom inteligencji emocjonalnej wytypowanych uczestników programu Talenty, zastosowano m.in. test motywów społecznych oraz metodę 360 stopni. Po testach następowały zajęcia warsztatowe.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Napolski

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »