| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Zostań atrakcyjnym pracodawcą, czyli wewnętrzny i zewnętrzny employer branding

Zostań atrakcyjnym pracodawcą, czyli wewnętrzny i zewnętrzny employer branding

Masz świadomość, że największym dobrem Twojej firmy są świetnie wykwalifikowani pracownicy? Brawo! Pierwszy krok z zakresu działań w ramach employer brandingu masz już za sobą. Spróbuj teraz przekonać profesjonalistów, że to właśnie Twoje przedsiębiorstwo będzie dla nich idealnym miejscem rozwoju.

Jeśli podjąłeś decyzję o wprowadzeniu w swojej firmie kampanii employer brandingowej, powinieneś zacząć nie tylko od gruntownej analizy stanu swojego przedsiębiorstwa, lecz także zastanowić się nad ogólną sytuacją ekonomiczną. Wpływa ona bowiem na oczekiwania Twoich potencjalnych pracowników.

Poszczególne branże różnie przeszły przez kryzys. W związku z tym sposoby dotarcia do kandydatów musiały ulec zmianie. – Firmy zastanawiają się, jak zapewnić swoim pracownikom poczucie bezpieczeństwa i pokazać, że można odbudować ścieżki karier, które w dobie kryzysu nagle się urwały – twierdzi Marek Kozłowski, szef employer brandingu w Grupie StepStone.pl. Już sam fakt tego typu obserwacji świadczy o tym, jak bardzo zmieniła się sytuacja na polskim rynku pracy wraz z przemianami ustrojowymi i przystąpieniem kraju do Unii Europejskiej. Obecnie pracodawca musi brać pod uwagę preferencje pracowników dotyczące komfortu pracy i perspektyw rozwoju – nie dzierży już wszystkich kart. Ogólna sytuacja ekonomiczna odgrywa więc bardzo znaczącą rolę.

Na dobór odpowiednich narzędzi wpływa także branża i wielkość firmy. Przykład mogą stanowić controlling i audyt, które bazują wyłącznie na specjalistycznej wiedzy, w ich wypadku więc wybór najlepszych z najlepszych jest gwarancją przyszłych sukcesów. W Polsce firmy te to najczęściej oddziały międzynarodowych korporacji. Nie budują zatem zupełnie nowatorskich strategii, ale przeszczepiają metody już sprawdzone na rynkach pracy w innych krajach.

Zacząć od środka

Marek Kozłowski twierdzi, że priorytet powinny stanowić przede wszystkim wewnętrzne elementy strategii ze szczególnym naciskiem na dział komunikacji. – Jeśli sprawnie działamy na tym polu, nasi dotychczasowi pracownicy stają się ambasadorami firmy. Musimy więc najpierw dobrze przemyśleć ścieżki karier i sposoby motywowania – podkreśla ekspert. Zadowolony pracownik chętnie opowie o tym kilku osobom, jeśli jednak ogólna atmosfera pracy nie będzie mu sprzyjała, z prędkością światła rozniosą się złe wieści o firmie i żaden świadom swojej wartości specjalista nie zapuka już do naszych drzwi. W tej kwestii palmę pierwszeństwa powinna dzierżyć kadra menedżerska. Jej stosunek do podwładnych może istotnie zaważyć na wizerunku firmy, dlatego też szkolenie menedżerów w zakresie tzw. kwalifikacji miękkich nie jest jedynie trendem, ale koniecznością. – W przeciwnym razie pracownicy, owszem, będą przychodzić do firmy ze względu na jej markę, ale odchodzić z powodu szefa i nawet satysfakcjonujące wynagrodzenie nie będzie w stanie ich zatrzymać – zaznacza Marek Kozłowski. Zyski firmy są niezwykle istotne, ale warto pokazać swoim kadrom, że to człowiek jest dla nas ważny z jego charyzmą i zaangażowaniem. Wartość organizacji budujemy wspólnymi siłami.

Wewnętrzna baza wyjściowa pozwoli nam skonstruować model komunikacji, który skierujemy do potencjalnych kandydatów. Można zacząć od studentów i w ten sposób wychować sobie przyszłych specjalistów. Ogłoszenia o praktykach i stażach w największych koncernach pojawiają się na prawie wszystkich uczelniach wyższych. W ten sposób ich marka na trwałe zapisuje się w świadomości osób, które za kilka lat poszukiwanie pracy zaczną najprawdopodobniej od tych firm.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Melonet

Agencja SEM zajmująca się marketingiem w Internecie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »