| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Szkolenie i rozwój kadr w Warsaw Marriot Hotel - studium przypadku

Szkolenie i rozwój kadr w Warsaw Marriot Hotel - studium przypadku

Umiejętność wyłaniania talentów oraz motywowania do rozwoju to kompetencje menedżerskie, które w międzynarodowej sieci Marriott uznaje się za kluczowe. Do doskonalenia ich służą takie programy szkoleniowe, jak Developing You – Developing Others czy Man in the Pocket, które realizowane są także w warszawskim hotelu Marriott.

Analizą kompetencji pracowników ma obowiązek zajmować się każdy dyrektor działu. To do niego należy wyłanianie talentów, czyli osób, które mogłyby awansować i które mają potencjał do rozwoju. Raz w roku dokonywana jest ocena pracownicza, w której pracownik razem ze swoim bezpośrednim szefem ustala kierunki i metody dalszego rozwoju w ciągu kolejnych 12 miesięcy.

– Każdy, kto zarządza u nas działem, musi dobrze poznać swoich pracowników. Musi z ludźmi blisko współpracować, znać ich problemy, pragnienia, wiedzieć, co sprawia im w pracy radość, a czego robić nie chcieliby. Ważne są oceny pracowników, ale przede wszystkim liczy się wiedza na temat zdolności pracownika. Traktujemy pracowników na zasadach partnerskich. Oznacza to, że mogą oni wykazywać własną inicjatywę w pracy. Nie ograniczają się tylko do wykonywania powierzonych im zadań. Jeżeli chcą, mogą wykonywać coś więcej, a zadaniem menedżera jest wspierać ich w tym i tworzyć ku temu możliwości, np. jeżeli pracownik mówi, że interesuje go praca w dziale księgowości, to szef powinien pokierować w odpowiedni sposób jego rozwojem. Bezpośredni i otwarty kontakt z pracownikiem jest więc podstawą – mówi Maryla Koralewska.

Co kilka miesięcy szef działu HR spotyka się z menedżerami, aby dowiedzieć się, co zrobili w kwestii wskazania swoich następców. Jeżeli uznaje, że działania były niewystarczające i pracownik nie został poinformowany, że firma jest zainteresowana jego rozwojem (a dotyczy to osoby mającej do tego predyspozycje), to wtedy organizowane są spotkania, w których biorą udział trzy strony: dyrektor HR, menedżer oraz jego podwładny. I w ten sposób wspólnie ustalany jest plan rozwoju pracownika.

Motywowanie do rozwoju

Podstawą motywacji pracowników hotelu Marriott do poszerzania swoich kompetencji jest świadomość, że firma ma wobec niego konkretne plany i w związku z tym inwestuje w jego rozwój. Metodą, która jest szczególnie skuteczna w całej sieci, w tym również w naszym kraju, jest udział w szkoleniach zagranicznych. Ale funkcja motywacyjna polega wtedy na tym, że osobą będącą trenerem jest pracownik hotelu. Nie on jest szkolony, tylko on szkoli innych. Dzieje się tak przy okazji otwarcia nowych hoteli, które potrzebują doświadczonych pracowników sieci do wdrożenia w obowiązki pracowników w świeżo otwieranych placówkach.

Stosowana w sieci Marriott metoda nosi nazwę Task Force. Daje silną motywację i jest szansą do rozwoju dla pracowników, którzy wyjeżdżają za granicę, pracują w nowym hotelu i w nowych dla siebie warunkach. Mają więc okazję sprawdzić siebie, przekonać się, w jakim stopniu znają swoje obowiązki i na ile dobrze mogą szkolić swoich kolegów, a zarazem nowych pracowników hotelu. Pracownicy z Polski są często trenerami w tak odległych geograficznie i kulturowo miejscach, jak np. na Arubie, w Indiach, Kazachstanie czy w Korei. Szkolą innych w nowym hotelu, a jednocześnie tam pracują i sami zdobywają nowe doświadczenia zawodowe.

reklama

Autor:

Autorka specjalizuje się w tematyce zarządzania przedsiębiorstwem i zarządzania kadrami; współpracuje z licznymi mediami prasowymi, elektronicznymi oraz wydawnictwami książkowymi; od 1999 roku jest związana z miesięcznikiem „Personel i Zarządzanie”.

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Wojtowicz-Janicka

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »