| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Szkolenie i rozwój kadr w Warsaw Marriot Hotel - studium przypadku

Szkolenie i rozwój kadr w Warsaw Marriot Hotel - studium przypadku

Umiejętność wyłaniania talentów oraz motywowania do rozwoju to kompetencje menedżerskie, które w międzynarodowej sieci Marriott uznaje się za kluczowe. Do doskonalenia ich służą takie programy szkoleniowe, jak Developing You – Developing Others czy Man in the Pocket, które realizowane są także w warszawskim hotelu Marriott.

Rozwijam siebie, rozwijam innych

Głównym wyznacznikiem działań w zakresie rozwoju pracowników są kompetencje menedżerskie uznawane w sieci Marriott za najważniejsze – to m.in. umiejętność wyłaniania szczególnie utalentowanych pracowników oraz zdolność inspirowania i motywowania do rozwoju. W obu tych kluczowych kompetencjach istotą jest dwustronna forma rozwoju, polegająca na ciągłym doskonaleniu przez menedżerów własnych kompetencji i osobowości, z drugiej strony – na rozwijaniu kompetencji i osobowości pracowników.

Do tej roli dokładnie przygotowujemy naszych menedżerów. Regularnie prowadzimy szkolenie pod nazwą „Developing You – Developing Others”, które koncentruje się na tym, w jaki sposób menedżer powinien pracować nad sobą i swoim rozwojem, a jednocześnie, jak powinien zadbać o rozwój swoich pracowników. Szkolenie jest realizowane zgodnie z zasadą, że dopiero wtedy można przejść do innego obszaru i awansować, jeżeli przygotuje się kogoś na swoje miejsce. Jest to zatem niekończący się proces. Jako dział HR aktywnie w nim uczestniczymy. Są menedżerowie, którzy potrafią bardzo szybko wyłowić najlepszych z grupy i skupić się nad ich rozwojem. Ale są też menedżerowie, którzy potrzebują pomocy z naszej strony. Staramy się razem z menedżerem ds. szkoleń w naszej firmie przekazać im jak najwięcej wiedzy i narzędzi, aby mogli podejmować trafne decyzje na temat kierunku rozwoju pracownika, co więcej – aby go do tego potrafili zachęcić i motywować – mówi Maryla Koralewska.

Warto dodać, że każdy menedżer jest przeszkolony w zakresie umiejętności podejmowania decyzji. Przy tym ważne jest, aby menedżerowie stosowali tę umiejętność nie tylko w stosunku do siebie, lecz także wobec pracowników – aby pozwalali im rozwijać się. W praktyce polega to na tym, że grupa osób w danym dziale ma prawo do podejmowania decyzji i rolą menedżera jest monitorowanie tego konkretnego procesu – wskazywanie pracownikom właściwej drogi bez decydowania za nich. Takie podejście pozwala wyłaniać przyszłych liderów. Ci pracownicy, którzy stosują empowerment, mogą skutecznie rozwijać kompetencje zarówno swoje, jak i innych pracowników hotelu.

Następca pod ręką

– Zawsze zwracamy uwagę na to, aby każdy dyrektor i kierownik przestrzegał zasad programu, który nazywa się u nas „Man in a Pocket”. Dotyczy wyłaniania osoby, która potencjalnie mogłaby zająć nasze stanowisko. Zgodnie z założeniem tego programu, każdy menedżer powinien zajmować się rozwijaniem kompetencji swoich podwładnych. I z tego jest też oceniany. Jeżeli ktoś zajmuje stanowisko dyrektora i uważa, że jest najważniejszy i wie wszystko najlepiej, to znaczy, że jest złym dyrektorem, ponieważ nie widzi wokół siebie ludzi. Dyrektor czy menedżer powinien wyłonić ze swojego zespołu osobę, która w każdym momencie jest w stanie go zastąpić, której poświęcił na tyle dużo czasu, aby poznała merytoryczne i techniczne sprawy związane z jego pracą – wyjaśnia Maryla Koralewska.

reklama

Autor:

Autorka specjalizuje się w tematyce zarządzania przedsiębiorstwem i zarządzania kadrami; współpracuje z licznymi mediami prasowymi, elektronicznymi oraz wydawnictwami książkowymi; od 1999 roku jest związana z miesięcznikiem „Personel i Zarządzanie”.

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Narkiewicz-Tarłowska

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »