| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Od przywództwa do negocjacji kupieckich

Od przywództwa do negocjacji kupieckich

W firmie Nomi SA został zakończony projekt pod nazwą Akademia Zarządzania. Przeszkolono łącznie 150 osób pełniących stanowiska menedżerskie zarówno wyższego, jak i średniego szczebla. Projekt składał się z pięciu modułów i trwał półtora roku.

Symulacje biznesowe

Symulacje biznesowe wykorzystywane w szkoleniu były oparte na realiach Nomi. – Zadbaliśmy o to już na samym początku, a House of Skills elastycznie dopasowywał program do rzeczywistości naszej firmy, zmieniał przykłady działań, jeżeli o to prosiliśmy, chcąc, aby treść szkolenia była jak najbliżej świata Nomi. Na przykład moduł związany z zarządzaniem jakością obsługi klienta był przyczynkiem do dyskusji o wewnętrznych standardach operacyjnych i obsłudze klienta w naszych sklepach. Od początku trwały więc dyskusje. Ich wynikiem było opracowanie po szkoleniu podręcznika standardów obsługi klienta. Podręcznika, który potem miał być wykorzystany przez trenera wewnętrznego firmy w szkoleniach pracowników prowadzonych bezpośrednio w sklepie, przy półce – mówi Anna Woźniak.

To był także sposób na budowanie poczucia zaangażowania pracowników w projekt szkoleniowy. Oni widzieli, że tworzą rozwiązania, które potem będą stosować na co dzień w firmie – wskazuje Małgorzata Majcherczyk.

Weryfikacja w połowie Akademii

W połowie realizacji projektu przeprowadzono weryfikację potrzeb w zakresie realizowanego szkolenia. W tym celu podjęte zostały takie działania, jak:

  • zebranie informacji od trenerów w postaci raportów poszkoleniowych i rozmów telefonicznych,
  • zebranie informacji o ocenie szkoleń od liderów projektu ze strony Nomi (przedstawiciele działu personalnego) oraz od wskazanych przełożonych i współpracowników uczestników Akademii,
  • analiza ilościowa i jakościowa ankiet wypełnianych przez uczestników na zakończenie szkoleń,
  • potwierdzenie trafności treści i metodologii szkoleń,
  • sformułowanie dodatkowych rekomendacji i potrzeb rozwojowych.

Przy symulacji biznesowej i negocjacjach zastosowano e-learningowe narzędzie do badania stylu negocjacyjnego przed szkoleniem i po szkoleniu. W ten sposób można było również przekonać się o postępach w rozwoju umiejętności uczestników.

W połowie Akademii postanowiliśmy sprawdzić, na ile treść szkoleń i ich forma jest efektywna, czy odpowiada potrzebom uczestników, czy oni oraz ich przełożeni widzą potrzebę zmian w programie. Ewaluacja w połowie projektu pokazała, że w zasadzie nic nie trzeba zmieniać czy modyfikować i że zakres i metoda prowadzonych szkoleń spełniają wstępne założenia oraz oczekiwania – mówi Małgorzata Majcherczyk.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Dr Irena Kamińska-Radomska

Trener etykiety biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »