| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Ocena pracy > Badanie kompetencji przedstawicieli handlowych

Badanie kompetencji przedstawicieli handlowych

Kompetencje przedstawicieli handlowych badamy w procesach rekrutacji oraz oceny potencjału, np. przy podejmowaniu decyzji o awansie, poszukiwaniu kadry high potential czy zmianach strukturalnych organizacji. Jak zatem stwierdzić, czy dana osoba będzie odpowiednia na dane stanowisko w firmie?

Komunikowanie się

WSKAŹNIKI BEHAWIORALNE KOMPETENCJI

● Wypowiada się w sposób zrozumiały dla innych

● Jego wypowiedź jest uporządkowana i celowa

● Upewnia się, czy został dobrze zrozumiany, np. zadając pytania czy odpowiadając na wątpliwości

● Jego mowa ciała jest spójna z przekazywaną treścią

● Stosuje argumentację, podkreślając ważniejsze treści do obrony

● Słucha uważnie, nie przerywając innym; słucha aktywnie, parafrazując i podsumowując

METODY BADANIA KOMPETENCJI

● Komunikowanie się badamy w każdym zadaniu, które jest związane z interakcją z innymi

● Z tego powodu komunikowanie nazywamy metakompetencją, czyli kompetencją ujawniającą się zawsze (w interakcji)

● Szczególnie wdzięczne w obserwacji są symulacje rozmów, wywiad i prezentacja

Orientacja na cel

WSKAŹNIKI BEHAWIORALNE KOMPETENCJI

● Potrafi sformułować i przedstawić cele, jakie realizuje

● Sam stawia przed sobą ambitne cele do osiągnięcia

● Działa tak, by osiągać wyznaczone mu cele

● Planuje sposób realizacji celu i modyfikuje go w sytuacji nowych argumentów

● Osiąga cele zgodnie z założeniami

● Zachęca innych do realizacji celów

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Łątkowski

Adwokat kościelny, Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »