| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Ocena pracy > Badanie kompetencji przedstawicieli handlowych

Badanie kompetencji przedstawicieli handlowych

Kompetencje przedstawicieli handlowych badamy w procesach rekrutacji oraz oceny potencjału, np. przy podejmowaniu decyzji o awansie, poszukiwaniu kadry high potential czy zmianach strukturalnych organizacji. Jak zatem stwierdzić, czy dana osoba będzie odpowiednia na dane stanowisko w firmie?

Komunikowanie się

WSKAŹNIKI BEHAWIORALNE KOMPETENCJI

● Wypowiada się w sposób zrozumiały dla innych

● Jego wypowiedź jest uporządkowana i celowa

● Upewnia się, czy został dobrze zrozumiany, np. zadając pytania czy odpowiadając na wątpliwości

● Jego mowa ciała jest spójna z przekazywaną treścią

● Stosuje argumentację, podkreślając ważniejsze treści do obrony

● Słucha uważnie, nie przerywając innym; słucha aktywnie, parafrazując i podsumowując

METODY BADANIA KOMPETENCJI

● Komunikowanie się badamy w każdym zadaniu, które jest związane z interakcją z innymi

● Z tego powodu komunikowanie nazywamy metakompetencją, czyli kompetencją ujawniającą się zawsze (w interakcji)

● Szczególnie wdzięczne w obserwacji są symulacje rozmów, wywiad i prezentacja

Orientacja na cel

WSKAŹNIKI BEHAWIORALNE KOMPETENCJI

● Potrafi sformułować i przedstawić cele, jakie realizuje

● Sam stawia przed sobą ambitne cele do osiągnięcia

● Działa tak, by osiągać wyznaczone mu cele

● Planuje sposób realizacji celu i modyfikuje go w sytuacji nowych argumentów

● Osiąga cele zgodnie z założeniami

● Zachęca innych do realizacji celów

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Forum Od-nowa

Organizacja non-profit

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »