| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Produkt z przyszłością - bony jako narzędzie wpływające na poprawę satysfakcji pracowników

Produkt z przyszłością - bony jako narzędzie wpływające na poprawę satysfakcji pracowników

Mimo że rynek bonów towarowych ustabilizował się na dobre, większość emitentów stara się modyfikować swoje oferty, by jak najlepiej dostosować je do zwiększających się wymagań klientów. Wyspecjalizowane firmy emitenckie przyczyniły się do zasadniczej zmiany jakościowej rynku, a pośrednio także do zmiany sposobu postrzegania tej formy wynagrodzeń pozapłacowych przez swoich klientów.

Pracownicy Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, która jest klientem Sodexho Pass, na początku współpracy korzystali przede wszystkim z bonów podarunkowych. Ze względu na zainteresowanie pracowników tą formą świadczeń oferta została rozszerzona.

- W ostatnim czasie zainteresowaliśmy się bonami żywieniowymi, a następnie kulturalno-rekreacyjnymi. Te formy świadczeń pozapłacowych są niezwykle cenione przez pracowników Giełdy. Zalety bonów dla pracowników to dodatkowe, poza funduszem wynagrodzeń, korzyści finansowe, dające możliwość elastycznego gospodarowania nimi. Zarówno pracownik, jak i pracodawca nie odprowadzają składek na ubezpieczenie społeczne, ponieważ kupony podarunkowe i kulturalno-rekreacyjne finansowane są z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych - wyjaśnia Katarzyna Jabłońska.

Kurort w SPA

Dążenie do różnicowania oferty bonów towarowych sprawia, że wzrastającym zainteresowaniem cieszą się obecne już od kilku lat na polskim rynku bony turystyczne lub podróżnicze. Uprawniają one do opłacania różnego rodzaju usług turystycznych oferowanych przez danego emitenta lub firmy, z którymi podpisał on umowy, np. wykupienia pobytu w hotelu w kraju lub za granicą z wyżywieniem i usługami dodatkowymi, wycieczkami, masażami, pobytem w hotelowym ośrodku SPA. Na polskim rynku firma TravelPass oferuje dwa produkty bonów turystycznych TravelPass Plus i SpaTravel. Bony TravelPass Plus mogą być zamienione na wszystkie wycieczki - krajowe i zagraniczne, bilety lotnicze i rezerwacje w hotelach w Polsce i za granicą. Z kolei bony SpaTravel, jak przyznaje Witold Szlachta, Corporate Business Manager TravelPass Polska, są tegoroczną nowością. - Moim zdaniem to rynkowy hit. Można je wydać na wszystkie usługi oferowane przez ponad 35 hoteli SPA w całym kraju, a dodatkowo na usługi w miejskich centrach DaySPA w największych polskich miastach. Rosnąca popularność bonów turystycznych zmienia obraz rynku. Pracownicy mniej już potrzebują wsparcia przed świętami w postaci bonów towarowych. - Znacznie bardziej pożądane są nagrody mające w sobie coś luksusowego, modnego - wycieczki, weekendowe wyjazdy po Polsce itp. - dodaje Witold Szlachta.

Dobry bon...

W ostatnim czasie notuje się wzrastające zainteresowanie bonami towarowymi różnych typów. Firmy, które dotychczas tradycyjnie obdarowywały swoich pracowników paczkami, dochodzą do wniosku, że o wiele lepszym i skuteczniejszym rozwiązaniem, które zapewni zadowolenie wszystkich zatrudnionych, są bony towarowe. Dlatego przedsiębiorcy chcą otrzymywać pełną ofertę, nie ograniczoną do jednego czy dwóch produktów. Liczą przede wszystkim na to, że wykorzystując wybrane rodzaje bonów - nie tylko żywieniowych - będą mogli w znaczący sposób podnieść motywację pracowników, wpłynąć na ich zadowolenie z pracy.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

SKŁADKI ZUS

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Pasierbek

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »