| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > BHP > Wypadki w pracy > Zgłoszenie wypadku przy pracy i w drodze do pracy

Zgłoszenie wypadku przy pracy i w drodze do pracy

Obowiązek zgłoszenia wypadku przy pracy ma każdy pracownik, który zauważył takie zdarzenie w zakładzie pracy. Ggłoszenie wypadku powinno być dokonane w formie pisemnej. 

Wypadek przy pracy to:

  • nagłe zdarzenie,
  • wywołane przyczyną zewnętrzną,
  • powodujące uraz lub śmierć,
  • które nastąpiło:
    • w związku z pracą,
    • podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika zwykłych czynności lub poleceń przełożonych,
    • podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika czynności na rzecz pracodawcy, nawet bez polecenia, w czasie pozostawania pracownika w dyspozycji pracodawcy w drodze między siedzibą pracodawcy a miejscem wykonywania obowiązku wynikającego ze stosunku pracy.

Przeczytaj również: Szkolenie wstępne w formie instruktażu ogólnego

59,00 złKodeks pracy 2014 z komentarzem

O wypadku przy pracy zawiadamia niezwłocznie pracodawcę:

  • osoba, która uległa wypadkowi przy pracy, jeżeli stan jej zdrowia na to pozwala,
  • inny podmiot, na rzecz którego wykonywała czynności, przy których doznała uraz.

Warunkiem podjęcia procedury postępowania powypadkowego jest zgłoszenie wypadku.

Obowiązkiem każdego pracownika jest zgłoszenie informacji o wypadku jeśli:

  • to on uległ wypadkowi,
  • był świadkiem wypadku,
  • dowiedział się o wypadku.

Pracodawca jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić właściwego inspektora pracy i prokuratora o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy oraz o każdym innym wypadku.

Zobacz serwis: Wypadki w pracy

Wzór zawiadomienia o wypadku przy pracy

.......................................... .........................dnia.................

imię i nazwisko pracownika

oznaczenie pracodawcy

lub osoby działającej w jego imieniu

Zgłoszenie wypadku przy pracy

Informuję, że w dniu ............ r. w miejscu ........................, o godz..............................uległem wypadkowi,

który nastąpił w następujących okolicznościach:

opis przebiegu zdarzenia

Wskutek wypadku zostałem poszkodowany w następujący sposób: ........................................................

wskazać obrażenia

Świadkami powyższego wypadku są:

1. ............................................................

imię i nazwisko, stanowisko

2. ............................................................

imię i nazwisko, stanowisko*

Potwierdzeniem zaistniałych uszkodzeń ciała są następujące dokumenty medyczne**:

1. ............................................................

2. ............................................................

podpis poszkodowanego

* w przypadku gdy świadkami wypadku są osoby postronne, należy wpisać ich adres zamieszkania

** należy wskazać, jeżeli dokumentacja taka jest

Aktualizacja: 27.09.2011

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Do kogo zgłasza się wystąpienie wypadku przy pracy?
Do kogo zgłasza się wystąpienie wypadku przy pracy?

Monitor prawa pracy i ubezpieczeń189,00 zł

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

PAŹ02
TydzieńPWŚCPSN
40293012345
416789101112
4213141516171819
4320212223242526
4427282930310102

Ostatnio na forum

Narzędzia kadrowego

Eksperci infor.pl

Pismo "Niebieska Linia"

Dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy

Zostań ekspertem Infor.pl »