REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PUE ZUS już działa

PUE ZUS, ePUAP, ZUS 2012/2013
PUE ZUS, ePUAP, ZUS 2012/2013
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Platforma Usług Elektronicznych ZUS już funkcjonuje. Za pośrednictwem PUE można m.in. sprawdzić przez internet swoje dane zapisane na indywidualnym koncie w ZUS, śledzić stan swoich spraw i otrzymywać powiadomienia e-mail lub sms, rezerwować wizyty w placówce ZUS.

15 czerwca 2012 roku Minister Pracy dokonał w Łodzi, w obecności Prezesa ZUS, symbolicznego pierwszego zalogowania do Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. A już 13 czerwca 2012 r. w Sejmie odbyła się oficjalna prezentacja PUE, podczas której posłowie i senatorowie mogli zaufać profil na rządowym e-PUAP-ie i założyć profil na portalu PUE.

REKLAMA

REKLAMA

PUE to zestaw nowoczesnych e-usług dla wszystkich klientów ZUS. Dzięki niemu wiele spraw klienci będą mogli zrealizować przez Internet, bez potrzeby wychodzenia z domu.

Chcesz otrzymywać więcej aktualnych informacji? Zapisz się na newsletter

Do czego przyda się PUE ZUS

REKLAMA

Każdy użytkownik po zalogowaniu do PUE ZUS może już:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • - sprawdzić swoje dane zapisane na indywidualnym koncie w ZUS,
  • - śledzić stan swoich spraw i otrzymywać powiadomienia e-mail lub sms,
  • - rezerwować wizyty w placówce ZUS.

Profil PUE został podzielony na poszczególne panele, które ułatwiają załatwienie spraw:

  • ubezpieczonych - gdzie można sprawdzić stan konta ubezpieczonego, informacje o ubezpieczeniach, do których został zgłoszony ubezpieczony i składkach, które wpłacił za niego pracodawca,
  • świadczeniobiorców - gdzie można sprawdzić informacje o przyznanych i wypłacanych świadczeniach (emeryturach, rentach, zasiłkach),
  • płatników składek - gdzie sprawdzimy należne składki i wpłaty oraz informacje o zgłoszonych do ubezpieczeń.

Polecamy: Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

Za pomocą dedykowanego małym i średnim przedsiębiorcom modułu e-płatnik można zgłaszać osoby do ubezpieczeń, rozliczyć składki za siebie i za pracowników, unikając przy tym błędów, gdyż e-płatnik będzie automatycznie zasilany danymi o płatniku składek, zgromadzonymi w ZUS.

PUE to także inne funkcjonalności tj.:

Centrum Obsługi Telefonicznej (numer 801400 987 oraz 22560 16 00) gdzie można zasięgnąć informacji, zarezerwować wizytę w placówce czy złożyć te wnioski, które nie wymagają podpisu elektronicznego,

oraz System Kierowania Ruchem - na salach obsługi klientów umieszczone zostały biletomaty, z których pobiera się bilet kierujący do właściwego stanowiska, dodatkowo na ścianach zamieszczone są ekrany multimedialne wskazujące i przyzywające klienta do określonego stanowiska. SKR daje też możliwość rezerwacji wizyty w placówce ZUS przez Internet.

Wkrótce w oddziałach ZUS pojawią się również specjalne „zusomaty”, za pomocą, których każdy klient niemający dostępu do komputera będzie miał dostęp do swojego profilu na portalu PUE. Zusomaty umożliwią też składanie wszelkich papierowych dokumentów już po zamknięciu placówki ZUS.

By móc skorzystać z tej formy usług, należy zarejestrować się na portalu www.pue.zus.pl i potwierdzić profil zaufany PUE lub profil zaufany e-PUAP, który przyda nam się dodatkowo w kontaktach z innymi urzędami.

Polecamy produkt: Kodeks pracy 2016 z komentarzem + poradnik w prezencie


Parlamentarzyści na PUE ZUS

Duża grupa parlamentarzystów założyła profil na Platformie Usług Elektronicznych podczas oficjalnej prezentacji PUE w Sejmie w środę, 13 czerwca 2012 r.

Posłowie i senatorowie mogli zaufać profil na rządowym e-PUAP-ie i założyć profil na portalu PUE. Chętnych do skorzystania z usług e-ZUS-u nie brakowało. Parlamentarzyści z nieskrywanym zaskoczeniem oglądali przez Internet swoje indywidualne konta w ZUS.

- Nie sądziłem, że to kiedyś będzie możliwe - komentowali niektórzy z nich z podziwem.

Parlamentarzystów zaskoczyła również liczba funkcjonalności jakie ma każdy indywidualny profil na portalu PUE. Możliwość przesyłania dokumentów, odbiór PIT-ów, rozliczanie składek - to tylko mały przykład usług, które oferuje nam Platforma Usług Elektronicznych.

Czy profil zaufany ePUAP można stosować w sprawach z zakresu podatków?

Źródło: ZUS

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Kiedy pracodawca musi zgodzić się na przesunięcie terminu urlopu, a kiedy nie? Jest kilka reguł, które trzeba zastosować

Czy termin raz zaplanowanego urlopu wypoczynkowego można zmienić? To zależy od kilku okoliczności. W jednych zakładach pracy nie ma z tym problemów, a w innych niezbędne jest spełnienie warunków wynikających z przepisów.

0,04 proc. wartości aktywów netto za udział w Portalu PPK. Czy będzie niższa stawka opłaty? Jest projekt rozporządzenia

Jest pomysł Ministerstwa Finansów, aby obniżyć stawkę opłaty za udział w Portalu PPK. Zamiast obecnych 0,05 proc. wartości aktywów netto zgromadzonych w programie byłoby 0,04 proc. Jest projekt rozporządzenia.

Czym jest pułapka rentowa i dlaczego trzeba ją zlikwidować? Dotyczy aż 40% osób z niepełnosprawnościami

Czym jest pułapka rentowa i dlaczego trzeba ją zlikwidować? To zjawisko społecznie niesprawiedliwe. Dotyczy aż 40% osób z niepełnosprawnościami. Kilkanaście organizacji apeluje do resortu finansów o likwidację pułapki.

Wniosek do 30 czerwca 2026 r. o przywrócenie uprawnień emerytalnych funkcjonariuszom przeniesionym do organów skarbowych. Sejm uchwalił ustawę

Sejm uchwalił ustawę dotyczącą przywrócenia uprawnień emerytalnych funkcjonariuszom przeniesionym do organów skarbowych. W tym celu trzeba będzie złożyć wniosek do właściwej jednostki KAS do 30 czerwca 2026 r. Ustawa ma wejść w życie z dniem 1 stycznia 2026 r.

REKLAMA

"Arogancja ministra pogrąża górnictwo". Hutek: "Grozi nam upadłość PGG, chaos w JSW i gorący styczeń"

18 listopada miało się odbyć posiedzenie sejmowej komisji do spraw energii, klimatu i aktywów państwowych, podczas którego miała być procedowana ustawa o funkcjonowaniu górnictwa. Następnie ta ustawa miała trafić na plenarne posiedzenie Sejmu. Posiedzenie komisji zostało w ostatniej chwili odwołane, bo minister energii Miłosz Motyka stwierdził, że nie może przyjść i przesunięto spotkanie komisji na terminy grudniowe.

3 niedziele handlowe w grudniu 2025 r. Co z pracownikami sklepów?

W tym roku weszły w życie przepisy, dające kupującym trzy niedziele handlowe przed Wigilią Bożego Narodzenia. Państwowa Inspekcja Pracy przypomina o prawach pracowników sklepów.

60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn: czy nierówny wiek emerytalny w Polsce to dyskryminacja?

W Polsce funkcjonuje nierówny wiek emerytalny dla kobiet i mężczyzn. Kobiety mogą przejść na emeryturę w wieku 60 lat, a mężczyźni w wieku 65 lat. Czy to nie jest dyskryminacja? Czy ustalony wiek emerytalny Polek i Polaków narusza zasadę równości wyrażoną w Konstytucji RP?

7 najważniejszych zmian w układach zbiorowych pracy. Parlament zakończył prace nad ustawą

Parlament zakończył prace nad ustawą dotyczącą układów zbiorowych. Będzie łatwiej zawrzeć układ, a więc i ustanowić przepisy bardziej korzystne dla pracowników, np. dodatkowe dni urlopu czy systematyczne podwyżki wynagrodzeń. Oto 7 najważniejszych zmian w ustawie.

REKLAMA

Podpisanie umowy o pracę w formie elektronicznej. Jak to zrobić zgodnie z przepisami prawa pracy

Współcześnie pracownicy bardzo często pracują zdalnie. Niekiedy łączy ich z pracodawcą znaczna odległość. W takich sytuacjach firmy proponują podpisanie umowy o pracę w formie elektronicznej. Jak można to zrobić zgodnie z przepisami prawa pracy? Czy kwalifikowany podpis elektroniczny to profil zaufany?

W 2035 r. na polskim rynku pracy ma brakować nawet 2,1 mln pracowników. Co roku ubywa od 150 do 200 tys. pracowników. Mamy poważne problemy demograficzne

Mamy poważne problemy demograficzne. W 2035 r. na polskim rynku pracy może brakować nawet 2,1 mln pracowników. Co roku ubywa od 150 do 200 tys. pracowników. Polska coraz bardziej zależna od imigracji zarobkowej. Co z nowymi przepisami o zatrudnianiu cudzoziemców i nowelizacją ustawy o PIP?

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA