Karty podarunkowe i inne świadczenia pozapłacowe – zatrzymaj pracownika, zadbaj o jego motywację
- Artykuł sponsorowany
To dlatego coraz więcej pracodawców decyduje się na zakup kart podarunkowych dla swoich pracowników. Dodatkowym benefitem dla obdarowanych może być fakt, że od takiej formy nagrody nie będą musieli odprowadzać podatku – pod pewnymi warunkami.
Co sprawia, że pracownicy odchodzą z pracy?
Istnieje wiele czynników wpływających na podejmowanie decyzji o odejściu z pracy. Według badania z 2022 r. realizowanego przez Monitor Rynku Pracy 48 proc. ankietowanych jako powód swojego odejścia wskazało wyższe wynagrodzenie u innego pracodawcy, a 34 proc. korzystniejszą formę zatrudnienia w innej firmie. Dane te wskazują, że warunki finansowe i potrzeba poczucia stabilizacji są priorytetowe i bardziej istotne niż np. możliwości rozwoju czy miła atmosfera w pracy. Taki trend może wynikać z trudnej sytuacji ekonomicznej w Polsce i bardzo wysokiej inflacji. Istnieje jednak kilka innych dobrych metod na zatrzymanie wartościowego pracownika w swoich szeregach. Można do nich zaliczyć na przykład dodatkowe benefity w postaci kart podarunkowych na zakupy lub usługi.
Budowanie dobrego PR-u w oczach zatrudnionych
Według raportu opublikowanego przez Antal aż 9 na 10 pracodawców finansuje lub współfinansuje swoim pracownikom różnego rodzaju usługi: opiekę medyczną, karty na siłownie, kursy językowe, szkolenia itp. Ponadto niemal 41% badanych wskazało benefity pozapłacowe jako jeden z ważniejszych czynników określających atrakcyjność pracodawcy.
Oferowanie okolicznościowych kart podarunkowych może okazać się zatem doskonałym sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy, motywowanie pracownika i tworzenie dobrego PR-u na zewnątrz firmy. Informacje o atrakcyjnych benefitach dla pracowników szybko roznoszą się pocztą pantoflową i motywują do wzięcia udziału w rekrutacji. Dla firmy oznacza to wymierne korzyści w postaci większego wyboru kandydatów podczas prowadzenia naboru na nowe stanowiska.
Karta podarunkowa a zwolnienie z podatku PIT
Dofinansowanie pracownika, czy to w postaci nagrody jubileuszowej, czy dodatkowych świadczeń z innych okazji, jak np. zbliżające się święta, w świetle prawa jest związane z obowiązkiem podatkowym. Warto jednak pamiętać, że jeżeli nagrody materialne i pozamaterialne są finansowane ze środków przeznaczonych na prowadzenie działalności lub z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, można potraktować je jako świadczenia socjalne, które do pewnej kwoty nie podlegają opodatkowaniu. Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT limit nieopodatkowanych świadczeń nie może jednak przekroczyć 1000 złotych. Jeżeli pracodawca zdecyduje się na wręczenie pracownikowi karty podarunkowej, której wartość przekroczy tę kwotę, nadwyżka będzie opodatkowana.
Aktualne trendy w świadczeniach pozapłacowych
Pandemia COVID-19 wpłynęła na propagowanie zdrowego trybu życia. Izolacja i praca zdalna dla wielu osób były jednocześnie okresem stagnacji fizycznej. To właśnie w tym czasie większą popularnością zaczęły się cieszyć usługi trenerów personalnych i zajęć fitness organizowanych online. Obecnie powszechny stał się model pracy hybrydowej. Pracodawcy przywiązują coraz większą wagę do efektywności pracy. Zapobieganie siedzącemu trybowi życia oraz dbanie o kondycję fizyczną i psychiczną pracowników dla wielu firm stało się priorytetem. Wiele działów HR decyduje się nie tylko na proponowanie rozszerzonych pakietów fitness, lecz także oferuje pracownikom karty podarunkowe do wykorzystania w sklepach sportowych.
Karta podarunkowa to również oszczędność na zwolnieniach
Bardzo ciekawych informacji dostarczają wyliczenia Benefit Systems z 2018 roku. Z zaprezentowanych w nich danych wynika, że propagowanie aktywności fizycznej wśród pracowników wpływa na poprawę ich zdrowia i, co za tym idzie, na oszczędności wynikające z braku zwolnień lekarskich. Według wyliczeń jest to kwota rzędu 2000 złotych na jedną osobę zatrudnioną.
Dlaczego warto wybrać – i jak zamówić – kartę podarunkową Decathlon?
Karta podarunkowa Decathlon dla pracowników jest dobrym pomysłem na zapewnienie dodatkowego benefitu z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Kartę honoruje ponad 60 sklepów stacjonarnych oraz sklep online. Środki z karty podarunkowej Decathlon są ważne przez dwa lata i można je wykorzystać na wszystkie produkty i usługi oferowane przez firmę. Marka w swoim asortymencie ma produkty przeznaczone do uprawiania aż 90 dyscyplin sportowych. Karty podarunkowe dostępne są online na stronie: kartapodarunkowadlabiznesu.decathlon.pl.
Ile kosztuje karta podarunkowa Decathlon?
Decathlon oferuje swobodny wybór wysokości zasilenia karty podarunkowej. Może to być kwota do wykorzystania w przedziale od 20 do 1000 złotych. W przypadku chęci sfinalizowania transakcji na wyższą kwotę różnicę dopłaca posiadacz karty.
Karta podarunkowa Decathlon dla firmy – zalety
Karta podarunkowa Decathlon jest kartą wielokrotnego użytku. Podczas jednej transakcji posiadacz karty może wykorzystać maksymalnie sześć kart podarunkowych. W gestii pracodawcy pozostaje limit przyznany na karcie. Można zdecydować się na wiele kart zasilanych tą samą kwotą i swobodnie przyznawać je pracownikom. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jeden pracownik otrzymał na przykład trzy karty podarunkowe o tej samej wartości, a inny jedną lub dwie. Można również zamówić karty o różnym limicie – w zależności od potrzeb pracodawcy. Istnieje też możliwość wyboru rodzaju karty podarunkowej Decathlon. Może to być dostępna w 24 godziny karta elektroniczna lub przesłana w ciągu trzech dni roboczych jej ekologiczna, fizyczna forma. Na specjalne życzenie karty są personalizowane – na przykład logotypem firmy lub imieniem i nazwiskiem obdarowywanego pracownika.
Rosnąca świadomość społeczeństwa w zakresie zdrowego stylu życia jest tym, co warto wykorzystać w praktyce. Inwestycja w kartę podarunkową Decathlon może być jednym z lepszych pomysłów na atrakcyjne i mile widziane pozapłacowe wynagradzanie pracowników – nie tylko na święta.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat