reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Łatwiejszy przepływ informacji pomiędzy polskim a australijskim ZUS-em

Łatwiejszy przepływ informacji pomiędzy polskim a australijskim ZUS-em

Zakład Ubezpieczeń Społecznych podpisał porozumienie ramowe z jego australijskim odpowiednikiem, na mocy którego poprawi się jakość usług i rozwój elektronicznej wymiany informacji między obiema instytucjami. W Australii żyje przeszło 200 tys. Polaków.

W ramach realizacji zapisów dotyczących koordynacji zabezpieczenia społecznego w krajach UE/EFTA oraz umów o zabezpieczeniu społecznym podpisanych przez Polskę z krajami spoza Unii Europejskiej, bardzo istotna jest dbałość o jakość współpracy pomiędzy poszczególnymi instytucjami przy obsłudze spraw emerytalno-rentowych.

Polecamy również: Przejście na emeryturę

Porozumienie podpisane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych z Australian Department of Human Services (Australijski Departament Służby Ludności) jest szczególnie cenne, przede wszystkim ze względu na odległość dzielącą oba kraje, a także biorąc pod uwagę liczebność tamtejszej Polonii. Dokument będzie podstawą do dalszych, bardziej szczegółowych uzgodnień dotyczących znoszenia kolejnych formalnych barier w obsłudze klientów.

- Rozpoczęliśmy już prace nad pierwszym z porozumień wykonawczych, dotyczącym elektronicznej wymiany informacji o zgonach świadczeniobiorców - mówi Andrzej Szybkie. Znacząco przyśpieszy to procedurę kontroli uprawnień, która obecnie prowadzona jest w formie papierowej oraz odciąży wielu klientów w potwierdzaniu dalszego prawa do świadczeń. Zmniejszy się więc również zakres spraw, w wyjaśnianie których ZUS musi angażować klientów zamieszkałych w Australii.

Polecamy serwis: Emerytury i renty

Kolejnym etapem będą ustalenia dotyczące wzajemnego przekazywania wniosków emerytalno-rentowych. Tu również liczymy, że pliki elektroniczne zastąpią dotychczas stosowane formularze papierowe. - Czas od złożenia przez klienta papierowego wniosku o świadczenia z ZUS w instytucji australijskiej, do momentu przekazania go do ZUS, jest dość długi i wynika m.in. ze znacznej odległości między krajami. Forma elektroniczna wyeliminuje ten problem - dodaje. Ponadto, jak podkreśla wicedyrektor Szybkie, dzięki porozumieniu sprawy emerytalno-rentowe będą załatwiane przy mniejszym zaangażowaniu samych Klientów.

Rezultatem planowanych projektów ma być również, w dalszej perspektywie, redukcja kosztów administracyjnych, a także zwiększenie wydajności współpracy. Oznacza to przyśpieszanie i usprawnienie obsługi świadczeniobiorców po obu stronach globu.

Zadaj pytanie na: Forum Kadry

Źródło: ZUS

reklama

Czytaj także

Źródło:

Własne
Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia kadrowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

Wszystko co musisz wiedzieć o PPK

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna "Świeca i Wspólnicy"

Kancelaria Prawna „Świeca i Wspólnicy” Sp. k. jest podmiotem intensywnie rozwijającym się na polskim oraz międzynarodowym rynku usług prawnych. Wyróżnia się przede wszystkim postępowym działaniem, które ma na celu zapewnienie kompleksowego wsparcia prawnego oraz biznesowego zarówno dla przedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama