Dofinansowanie z ZUS na poprawę BHP. Można dostać nawet 300000,00 zł dofinansowania!
REKLAMA
REKLAMA
- Dofinansowanie płatników składek
- Wysokość dofinansowania
- Kto może przystąpić do konkursu
- Nabór wniosków o dofinansowanie
Dofinansowanie płatników składek
ZUS ogłosił konkurs w ramach Programu dofinansowania płatników składek. Celem konkursu jest wybór projektów, które dotyczyć będą poprawy BHP, zmniejszenia zagrożenia wypadkami przy pracy lub chorobami zawodowymi oraz zredukowania niekorzystnego oddziaływania czynników ryzyka.
REKLAMA
Dofinansowaniu podlegają działania, które mieszczą się w następujących obszarach technicznych:
- bezpieczeństwo instalacji technicznych, maszyn, urządzeń i miejsc pracy;
- urządzenia chroniące przed hałasem i drganiami mechanicznymi oraz promieniowaniem elektromagnetycznym;
- oświetlenie miejsc i stanowisk pracy oraz ochrona przed promieniowaniem optycznym;
- ochrona przed energią elektryczną i elektrycznością statyczną;
- urządzenia oczyszczające i uzdatniające powietrze, urządzenia mechanicznej wentylacji powietrza;
- sprzęt i urządzenia służące poprawie bezpieczeństwa pracy na wysokości, w zagłębieniach i innych strefach pracy;
- sprzęt i urządzenia służące ograniczeniu obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego;
- sprzęt i urządzenia służące poprawie bezpieczeństwa pracy w przypadku narażenia na czynniki chemiczne i szkodliwe czynniki biologiczne;
- środki ochrony indywidualnej.
Wysokość dofinansowania
Maksymalna wysokość dofinansowania projektu wynosi 80% jego szacowanej wartości, nie więcej jednak niż 300000,00 zł w przypadku działań inwestycyjno-doradczych, w tym dla działań:
- inwestycyjnych – maksymalna kwota dofinansowania wynosi 299000,00 zł,
- doradczych – 1000,00 zł.
Kwoty dofinansowania są kwotami brutto.
Wnioskodawca musi posiadać wkład własny na pokrycie różnicy pomiędzy wartością projektu a kwotą dofinansowania. Ponadto musi dysponować środkami własnymi na realizację projektu w wysokości II transzy dofinansowania do czasu jej wypłaty.
Przegląd prasy i portali na INFOR.PL Subskrybuj nas na YOUTUBE!
Przykład:
Wartość inwestycji wynosi 100000,00 zł. Kwota otrzymanego dofinansowania to 100000,00 zł x 80% = 80000,00 zł. Kwota wypłaty I transzy wynosi 80000,00 zł x 60% = 48000,00 zł. 100000,00 zł – 48000,00 zł = 52000,00 zł. Wnioskodawca musi posiadać środki własne na realizację projektu w wysokości 52000,00 zł oraz środki na koszty związane z realizacją projektu, które nie podlegają dofinansowaniu. II transzę w wysokości 32000,00 zł wnioskodawca otrzyma w ciągu 30 dni po zatwierdzeniu odbioru projektu przez ZUS.
Kto może przystąpić do konkursu
Do konkursu może przystąpić płatnik składek, który:
- nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenia zdrowotne;
- nie zalega z opłacaniem podatków;
- nie znajduje się w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym, w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania układowego z wierzycielem;
- nie ubiega się o kolejne dofinansowanie przed upływem 3 lat od dnia wypłaty przez ZUS całości ostatniego dofinansowania;
- nie ubiega się o kolejne dofinansowanie przed upływem 3 lat od dnia zwrotu dofinansowania, do którego został zobowiązany.
Wszystkie powyższe warunki muszą być spełnione łącznie.
Nabór wniosków o dofinansowanie
Nabór wniosków w konkursie na projekty dotyczące utrzymania zdolności do pracy przez cały okres aktywności zawodowej realizowane w 2025 r. będzie prowadzony od 26 lutego 2024 r. do 27 marca 2024 r.
Formularz wniosku o dofinansowanie należy pobrać za pośrednictwem strony www.zus.pl. Wniosek wraz załącznikami należy złożyć wyłącznie w formie elektronicznej, za pośrednictwem strony prewencja.zus.pl z wykorzystaniem zakładki „Wysyłam wniosek”.
Złożenie wniosku będzie możliwe tylko w okresie naboru wniosku o dofinansowanie.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat