REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samopoczucie pracowników a reorganizacja pracy

Samopoczucie pracowników to główny powód reorganizacji pracy
Samopoczucie pracowników to główny powód reorganizacji pracy
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ostatnia ewolucja modelu pracy wywołała znaczną rewolucję w jej organizacji. Jesteśmy w centrum nieplanowanej i nieoczekiwanej transformacji, która nie tylko zmienia podejście do niej, ale wprowadza też nowy model współpracy.

Modyfikacja definicji pracy

Ta modyfikacja znanej wcześniej definicji pracy wymusza również serie zmian w sposobie myślenia, określania priorytetów organizacji i sposobu wykonywania służbowych obowiązków. Musimy pamiętać, że wraz z tymi przemianami pojawiają się nowe możliwości i wyzwania. Mamy do czynienia z zupełnie nowym krajobrazem biznesowym, który dynamicznie się zmienia i łączy ludzi bez względu na ich lokalizacje – jednak ta ewolucja wymaga od biznesu modernizacji przestrzeni oraz wsparcia rozwiązań technologicznych, aby sprostać ewoluującym oczekiwaniom pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Zdefiniowanie nowego pojęcia pracy nie jest tak proste, jak mogłoby się pozornie wydawać. Coraz więcej zatrudnionych, chce wykonywać swoje obowiązki z innego miejsca niż siedziba firmy. Warto zauważyć, że daje im to szeroki zakres nowych możliwości, w których mogą oni wyciągnąć szereg korzyści. Oszczędność czasu i środków na dojazdy do biura, większa swoboda w doborze lokalizacji pracy oraz elastyczność to tylko kilka atutów nowego modelu współpracy. Jednak przed zmianami związanymi z ograniczeniem kontaktów społecznych, w większości organizacji uważano, że rozwój kariery i budowanie sieci kontaktów zawodowych zależy wyłącznie od fizycznej obecności w miejscu pracy. W ostatnim badaniu przeprowadzonym przez Poly, 60% decydentów w firmach zgodziło się ze stwierdzeniem, że jeśli pracownicy nie będą przebywać w biurze, nie zbudują relacji niezbędnych przy rozwoju swojej kariery. Biznes czeka szereg wyzwań, aby znormalizować nową formę współpracy, tak aby każdy członek zespołu miał takie same szanse na wydajną pracę i samorozwój bez względu na swoją lokalizację. Warto zwrócić uwagę, że pracodawcy muszą zmierzyć się z zupełnie nowymi wyzwaniami i podejmować decyzje, których wcześniej nie musieli nawet brać pod uwagę. Szczególnie że cena jest wysoka – źle przeprowadzone transformacje w modelach pracy lub kulturze organizacji mogą powodować niezadowolenie zatrudnionych i prowadzić nawet do utraty talentów.

Zmiany w modelu pracy

Jednak dobrą wiadomością jest fakt, że właściwie przeprowadzone zmiany w modelu pracy w firmie mogą zwiększyć jej atrakcyjność rynkową. Aby jednak tak się stało, należy wziąć pod uwagę głos pracowników i ich aktualne potrzeby związane z preferencjami wykonywania obowiązków służbowych. Oczywiście, głosy zawsze będą podzielone i można spodziewać się rozbieżnych opinii w tej kwestii, jednak w rzeczywistości kompromis jest możliwy. W nowych realiach rynkowych obowiązkiem firm staje się zaspokojenie potrzeb pracowników, również tych hybrydowych, mimo że bardzo często mogą wydawać się one całkowicie od siebie odmienne. Należy jednak zauważyć, że zapewniając odpowiednie narzędzia i wsparcie jest to osiągalne. Nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania dla wszystkich, jeśli chodzi o politykę hybrydowych form pracy. Może to być po części spowodowane różnymi stopniami rozwoju firm, wielkością organizacji czy branżą. Jednak, kiedy pracownicy są naprawdę wysłuchani i wyposażani tak, aby mogli wykonywać swoją pracę najlepiej, jak potrafią – organizacja będzie mogła realnie odczuć poprawę ich wydajności i budować konkurencyjność oraz renomę biznesu na rynku.

Praca hybrydowa okazała się najlepszym rozwiązaniem i modelem współpracy, który dał pracownikom szereg nowych możliwości – jednak postawił też nowe wyzwania przed biznesem. Miejmy nadzieję, że minęły już najgorsze chwile pandemii, więc możemy pokusić się o ocenę tego, jak tak naprawdę ewoluowała praca, jaką znaliśmy. Przyszłość pracy jest pisana na nowo, a dobre samopoczucie pracowników – w również w hybrydowych konfiguracjach – staje się kluczowym czynnikiem sukcesu. W nowych realiach współpracy nie powinno mieć już znaczenia czy członkowie zespołu pracują w domowym biurze, czy może biorą udział w spotkaniu w sali konferencyjnej zarządu będąc w firmie lub łączą się online z innej lokalizacji.

REKLAMA

Jakub Abramczyk, Sales Director Eastern Europe w Poly

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zmiany w Karcie Nauczyciela od 13.12.2025 r. Najnowszą ustawę komentuje NSZZ „Solidarność” Krajowa Sekcja Oświaty i Wychowania. Koniec z jednostronnością w sprawie dodatków czy godzin ponadwymiarowych - od teraz w mocy UZP

Redakcja Infor zgłosiła się do Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” z prośbą o komentarz do najnowszych zmian wdrożonych w Karcie Nauczyciela. Zmiany wchodzą w życie 13 grudnia 2025 r. a same przepisy mają ogromny wpływ na sytuację prawną i zatrudnieniową nauczycieli. Poniżej prezentujemy odpowiedź, którą otrzymaliśmy bezpośrednio od NSZZ "Solidarność", z której wynika m.in., że wprowadzono nowy, znacznie silniejszy mechanizm kształtowania warunków pracy w oświacie, który w wielu miejscach może zastąpić lub ograniczyć znaczenie dotychczasowych regulaminów wynagradzania nauczycieli przyjętych przez JST lub ministerstwa. Czy w szkołach będzie więc rewolucja regulacji wewnętrznych (UZP) a nauczyciele będę mogli domagać się więcej?

Podwyżki dla pracowników od 2026 roku: duża sieć sklepów spożywczych podjęła decyzję. Nie tylko wynagrodzenie zasadnicze ale i konkretne benefity

Ponad 12 tys. pracowników Kaufland zatrudnionych na stanowisku sprzedawca/kasjer oraz pracownik porządkowy otrzyma od 1 stycznia 2026 roku wyższe wynagrodzenie. Od marca 2026 roku podwyżki otrzymają pracownicy na innych stanowiskach w marketach i logistyce.

Od 1 stycznia 2026 r. dla wszystkich na zleceniu czy JDG - 3 miesięczne okresy wypowiedzenia w związku z nową ustawą o stażach? Problematyka wypowiedzenia umowy o pracę na granicy wejścia rygoru 3-miesięczngo terminu wypowiedzenia

W praktyce biznesowej firm bardzo często pojawia się problem ustalenia prawidłowego okresu wypowiedzenia w sytuacji, gdy pracownik „wchodzi” w 3-letni staż zatrudnienia już w trakcie biegu wypowiedzenia. Powoduje to liczne wątpliwości po stronie zarówno pracodawców, jak i pracowników. Co więcej, od 1 stycznia 2026 r. dla niektórych zaczną obowiązywać dłuższe okresy wypowiedzenia w związku z nową ustawą o zaliczaniu okresów pracy na różnych podstawach do stażu pracy.

Ci rodzice mogą odzyskać utracone uprawnienia. Jest ważny krok Sejmowej Komisji w tej sprawie

W Sejmie zapadła ważna decyzja, która może odmienić sytuację wielu polskich rodzin. Komisja do Spraw Petycji podjęła działania dotyczące grupy rodziców, którzy przez lata czuli się pokrzywdzeni przez obowiązujące przepisy. Czy czekają nas istotne zmiany w prawie pracy? Ministerstwo Rodziny zostało wezwane do zajęcia stanowiska w tej sprawie.

REKLAMA

Co za profity dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny w 2026 r.

Przywykliśmy myśleć o Karcie Dużej Rodziny (KDR) głównie jako o katalogu ulg – tańsze bilety, rabaty na zakupy, ulgi czy bezpłatne wejścia do parków narodowych. W praktyce KDR działa jednak szerzej: w wielu miejscach daje pierwszeństwo w dostępie do usług publicznych, również w 2026 r. istotnie wpływa na sytuację posiadaczy KDR na rynku pracy.

Czy ZUS „konfiskuje” oszczędności emerytalne Polaków? RPO interweniuje w sprawie emerytur i rent do MRPiPS

W piśmie skierowanym do Minister Agnieszki Dziemianowicz-Bąk, Marcin Wiącek pyta wprost, czy resort dostrzega potrzebę nowelizacji przepisów, które obecnie narażają seniorów i nie tylk na utratę oszczędności życia z powodu biurokratycznych terminów i niejasnych interpretacji. Jak to możliwe, że emerytury czy renty są tak zaniżane? Czy ZUS może dalej tak postępować? Odpowiedź MRPiPS może zadecydować o losach tysięcy przyszłych emerytów.

Ewidencja czasu pracy online – jak raporty pomagają rozliczać nadgodziny i grafik

Menedżer, który próbuje ogarnąć zespół na podstawie arkuszy z grafikiem, papierowej listy obecności i maili o nadgodzinach, zwykle widzi tylko fragment prawdziwej sytuacji. Trudno wtedy odpowiedzieć na proste pytania: czy grafik pracy jest ułożony zgodnie z przepisami, kto faktycznie jest dziś dostępny, jak rozliczyć nadgodziny i czy ewidencja czasu pracy obroni się przy kontroli PIP. Nowe raporty czasu pracy w systemie RCPonline zbierają te informacje w jednym miejscu – w kolejnych częściach pokażemy pięć typowych problemów menedżera i konkretne widoki raportowe, które pomagają je rozwiązać bez żonglowania plikami.

Testy psychologiczne w rekrutacji pracowników. Co mierzą i jak pomagają tworzyć duże zespoły w krótkim czasie

W branży BPO (Business Process Outsourcing) rekrutacja często przyjmuje formę operacji masowej. Tworzenie zespołów liczących 8–10 osób w jednym procesie, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich standardów kompetencyjnych i kulturowych, to jedno z najtrudniejszych zadań HR w tej branży. W tym kontekście rośnie znaczenie testów psychologicznych i narzędzi diagnostycznych, które wspierają proces selekcji nie tylko pod kątem wiedzy czy doświadczenia, ale również – a może przede wszystkim – dopasowania do specyfiki pracy zespołowej i środowiska usługowego.

REKLAMA

Związki zawodowe z ogromnym wpływem na pracę nauczycieli od 13 grudnia 2025 (wynagrodzenia i dodatki, zarządzenie wiekiem, czas pracy, work-life balance, ZFŚS). Już za 2 dni zmiany w szkołach?

Czy nauczyciele, dyrektorzy i ZZ są świadome, że Związki Zawodowe Nauczycieli już od 13 grudnia 2025 r. zyskają szerszy zakres uprawnień i wpływ na polepszenie sytuacji nauczycieli. W jakim zakresie? No w zasadzie w każdym bo przepisy tworzą otwarty katalog. Najważniejsze jednak wydają się: wynagrodzenia i dodatki, zarządzenie wiekiem, czas pracy, work-life balance, ZFŚS.

Na co dzień i od święta - czyli o sztuce budowania stabilności w organizacjach

Rosnące koszty i ciągła zmienność sprawiają, że stabilność stała się dla pracowników najgłębszą potrzebą – finansową i emocjonalną. Potwierdzają to dane z „Pluxee Benefit Guidebook 2026”: 96 proc. pracowników oczekuje pewności zatrudnienia, a 94 proc. regularnego doceniania. Wynagrodzenie pozostaje głównym motywatorem, ale to niejedyny wymiar bezpieczeństwa. Dlatego tak ważna jest przestrzeń na drobne, odczuwalne elementy codzienności, które w sposób osobisty i wymierny finansowo mówią pracownikowi, że jest ważną częścią organizacji.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA