Bezrobotny może zostać zawodowym kierowcą ciężarówki
REKLAMA
Okazuje się, że nie wystarczy mieć prawo jazdy na autobus czy ciężarówkę, by zostać zawodowym kierowcą tych pojazdów.
REKLAMA
Przepisy wymagają dodatkowo wielogodzinnego kursu w ramach tzw. kwalifikacji wstępnej oraz obowiązek odbycia szkolenia okresowego. Taka kwalifikacja nie jest tania; kosztuje od 5,5 tys. zł do 8,5 tys. Szkolenie okresowe zaś to wydatek rzędu 600 - 800 zł. Wielu chętnych nie stać na poniesienie tak wysokich kosztów.
Pracodawca z inwestycji w pracownika odzyskuje prawie drugie tyle >>
W związku z tym, mimo że jest wiele ofert skierowanych do kierowców posiadających prawo jazdy z grupy kat. C i C+E, wielu z nich nie może podjąć pracy. Obecnie wśród lubuskich bezrobotnych jest ok. 1,3 tys. kierowców z tymi kategoriami. Tylko w tym roku prawo jazdy na ciężarówki zrobiło w tym regionie ponad 2 tys. osób.
WORD podpisze umowę dotyczącą realizacji projektu z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Zielonej Górze. Wsparciem zostanie objęta grupa 420 bezrobotnych kobiet i mężczyzn posiadających prawo jazdy kat. C i C+E.
Wartość projektu to blisko 2,3 mln zł. Jego realizacja potrwa od 1 stycznia 2010 roku do 30 czerwca 2011 roku.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat