reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Tempo wzrostu płac będzie systematycznie spadać

Tempo wzrostu płac będzie systematycznie spadać

W tym roku należy oczekiwać systematycznego spadku tempa wzrostu płac - powiedział główny ekonomista Business Centre Club prof. Stanisław Gomułka.

Ocenił, że w następnych kwartałach tempo wzrostu wynagrodzeń spadnie do 2-3 proc. rok do roku.

GUS podał we wtorek, że przeciętne wynagrodzenie w I kwartale 2009 roku wyniosło 3.185,61 zł, czyli wzrosło o 6,7 proc. rok do roku. W ujęciu kwartalnym przeciętne wynagrodzenie wzrosło o 2,8 proc.

"Informacja GUS dotycząca przeciętnego wynagrodzenia nie jest niespodzianką. Tempo wzrostu płac znacznie zmalało w porównaniu z ubiegłym rokiem, kiedy wynosiło 10-12 proc." - powiedział PAP główny ekonomista BCC.

Zaznaczył, że jeszcze nie widać w Polsce "załamania płac".

"W dalszym ciągu efekty kryzysu gospodarczego nie przekładają się na znaczący spadek wynagrodzeń. W najbliższym czasie oczekiwałbym, że jednak będą te efekty. To znaczy tempo wzrostu płac będzie w następnych miesiącach niższe, niż w pierwszym kwartale tego roku" - powiedział.

Dodał, że w tym roku nie należy oczekiwać spadku poziomu płac. "Nie jest jednak wykluczone, że przy oczekiwanym znacznym wzroście stopy bezrobocia w 2010 roku mógłby on nastąpić" - podkreślił.

reklama

Czytaj także

Źródło:

PAP
Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia kadrowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

Wszystko co musisz wiedzieć o PPK

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Duchnowska

certyfikowany psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu, mediator rodzinny, specjalista w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama