REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Protokół powypadkowy, świadczenia wypadkowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak prawidłowo sporządzić protokół wypadku przy pracy pracownika

Pracownik, który uległ wypadkowi przy pracy, ma obowiązek niezwłocznie powiadomić o tym zdarzeniu swojego przełożonego, jeżeli jego stan zdrowia na to pozwala. Wypadek należy zgłosić na piśmie. Obowiązek zgłoszenia wypadku mają również wszyscy pracownicy, którzy byli świadkami zdarzenia.

Czy ZUS jest związany protokołem powypadkowym

Jednym z obowiązków pracodawcy jest ustalanie okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy.

Czy ZUS jest związany protokołem powypadkowym

Jednym z obowiązków pracodawcy jest ustalanie okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy.

Wypadek przy pracy - co robić

W razie wypadku przy pracy pracodawca oprócz udzielenia poszkodowanym pierwszej pomocy musi ustalić okoliczności i przyczyny wypadku.

Prawo do świadczeń uzupełniających

Zatrudniony w spółdzielni mieszkaniowej elektryk podczas instalowania lampy oświetleniowej nie przestrzegał przepisów bhp (poślizgnął się na schodach) i uległ wypadkowi przy pracy. W związku z tym zdarzeniem domaga się od pracodawcy świadczeń uzupełniających, powołując się na jego odpowiedzialność opartą na zasadzie ryzyka. Czy ma prawo do świadczeń uzupełniających?

Obowiązki pracodawcy po zawiadomieniu o wypadku

Pracownik, który nie poinformuje przełożonego o wypadku bezpośrednio po nieszczęśliwym zdarzeniu nie traci prawa żądania ustalenia, że miało ono charakter wypadku przy pracy. Przepisy nie przewidują zwolnienia pracodawcy z obowiązku ustalenia związku wypadku z pracą.

Wypadek przy pracy - co robić

W razie wypadku przy pracy pracodawca oprócz udzielenia poszkodowanym pierwszej pomocy musi ustalić okoliczności i przyczyny wypadku.

Nie zawsze należy się odszkodowanie

Aby zdarzenie zostało uznane za wypadek przy pracy, musi zostać wywołane przyczyną zewnętrzną. Tylko wtedy poszkodowany może ubiegać się o odszkodowanie.

Odszkodowanie za wypadek dla telepracownika

Ustawą z 24 sierpnia 2007 r. o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (DzU nr 181, poz. 1288) dokonano nowelizacji przepisów Kodeksu pracy. Nowelizacja polega na wprowadzeniu do kodeksu telepracy jako nowej formy zatrudnienia.

Zadośćuczynienie za skutki wypadku przy pracy

Jeden z moich pracowników domaga się zadośćuczynienia za skutki spowodowane wypadkiem przy pracy w kwocie 10 000 zł. Twierdzi, że poniósł wysokie koszty leczenia, a także całkowitemu zniszczeniu - wskutek pożaru samochodu - uległa odzież i rzeczy stanowiące jego własność (w tym 3000 zł gotówki). Czy firma będzie musiała zapłacić?

Obowiązki pracodawcy w razie wypadku przy pracy

Tryb postępowania pracodawcy w razie wypadku przy pracy jest ściśle określony przez przepisy. Pracodawca, który nie reaguje na powstałe zdarzenie albo uchybia swoim obowiązkom, musi liczyć się z odpowiedzialnością wykroczeniową i karną.

Dokumentacja prawa do świadczeń z tytułu wypadku przy pracy

ZUS rozpatruje prawo do świadczeń z tytułu wypadku zaistniałego w czasie wykonywania pracy po udokumentowaniu okoliczności takiego zdarzenia kwalifikujących je jako wypadek przy pracy.

Świadczenia związane z wypadkiem przy pracy

Każdy wniosek w sprawie wypłacenia świadczeń w związku z wypadkiem przy pracy jest rozpatrywany w indywidualnym postępowaniu. W każdym przypadku należy przeanalizować wszystkie okoliczności zdarzenia biorąc pod uwagę protokół powypadkowy, kartę wypadku, zeznania świadków i inne dokumenty, które świadczą o tym, że zdarzenie było wypadkiem przy wykonywaniu pracy albo związanym z pracą.

Zasiłek chorobowy

Pracownik był niezdolny do pracy od 18 marca do 25 maja 2007 r. W okresie od 18 marca do 19 kwietnia 2007 r. pracownikowi wypłacono wynagrodzenie chorobowe. Od 20 kwietnia do 25 maja 2007 r. wypłacono zasiłek chorobowy z ubezpieczenia chorobowego w wysokości 80% podstawy wymiaru. Niezdolność do pracy była spowodowana wypadkiem, do którego doszło na terenie zakładu pracy. Nie można było jednoznacznie określić, czy był to wypadek przy pracy, dlatego powołaliśmy zespół ekspertów. Na podstawie uzgodnień w protokole powypadkowym stwierdziliśmy, że niezdolność do pracy od 18 marca 2007 r. była wynikiem wypadku przy pracy, któremu uległ pracownik. Czy należy wyrównać wysokość wypłaconych świadczeń? Czy wystarczy, że mamy protokół powypadkowy?

Obowiązki zakładu pracy w razie wypadku przy pracy

Pracownik uległ wypadkowi przy pracy, w wyniku którego złamał nogę. Jak wygląda postępowanie o przyznanie odszkodowania z tego tytułu, tzn. jaka jest tutaj rola zakładu pracy (zatrudniamy tylko 10 pracowników)?

Wypadek przy pracy pracownika młodocianego

W naszym zakładzie (drukarnia) zatrudniamy kilku pracowników młodocianych. Jeden z nich podczas obsługi maszyny uległ wypadkowi. Czy w przypadku pracowników młodocianych obowiązują takie same procedury postępowania jak w przypadku innych pracowników?

REKLAMA