Obowiązki pracodawcy
REKLAMA
Obowiązki pracodawcy – to zespół powinności, które spoczywają na pracodawcy w ramach stosunku pracy. Ich niewykonanie wiąże się z różnymi sankcjami cywilnymi, karnymi i administracyjnymi.
Obowiązki pracodawcy dzielimy na obowiązki kodeksowe (regulowane przepisami Kodeksu pracy) i obowiązki pozakodeksowe (regulowane przepisami innych ustaw, np. ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawy – Ordynacja podatkowa, ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy). Źródłem obowiązków pracodawcy mogą być również postanowienia przepisów zakładowych czy ponadzakładowych, regulaminów, statutów, a nawet poszczególne postanowienia umowy o pracę. Obowiązki pracodawcy mogą regulować wszystkie dokumenty uznawane za źródła prawa pracy.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat