Jakie składniki wynagrodzenia należy uwzględnić przy wystawianiu pracownikowi ZUS Rp-7
REKLAMA
Wystawiając zaświadczenie na druku ZUS Rp-7 powinni Państwo uwzględnić wszystkie składniki wynagrodzenia pracownika, od których był obowiązek opłacenia składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz kwoty wypłaconych świadczeń chorobowych. Składniki te należy podać w odniesieniu do wszystkich lat jego zatrudnienia, z wyłączeniem 2012 r., który nie będzie brany pod uwagę przy ustalaniu podstawy wymiaru emerytury.
Podstawowym dokumentem potwierdzającym wysokość osiągniętych przez pracownika wynagrodzeń wliczanych do podstawy wymiaru emerytury jest zaświadczenie pracodawcy. Obowiązujące przepisy nie przewidują urzędowego wzoru takiego zaświadczenia. Wskazane jest jednak, aby pracodawca skorzystał ze wzoru formularza opracowanego przez ZUS (ZUS Rp-7). Pozwoli to pracodawcy na przekazanie wszystkich danych niezbędnych do prawidłowego ustalenia podstawy wymiaru emerytury.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat