Pogotowie do pracy
REKLAMA
Pracownik pozostaje w gotowości do natychmiastowego podjęcia czynności składających się na jego pracę, gdy zaistnieje taka potrzeba (czyli na wezwanie pracodawcy lub bez takiego wezwania w przypadku wystąpienia okoliczności wymagających działania pracownika). Praca w pogotowiu stanowi okres oczekiwania na pracę – w ramach czasu pracy – w czasie i w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę. Przy tym rodzaju pracy zakłada się włączenie do czasu pracy stałych, z góry przewidzianych okresów niewykonywania pracy.
Praca w pogotowiu od zwykłego dyżuru różni się tym, że podczas dyżuru pracodawca może zobowiązać pracownika do pozostawania poza normalnymi godzinami pracy w gotowości do wykonywania pracy wynikającej z umowy o pracę w zakładzie pracy lub w innym wyznaczonym przez niego miejscu.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat