Komisja bezpieczeństwa i higieny pracy
REKLAMA
Pracodawcy zatrudniający powyżej 250 pracowników muszą powołać komisję bezpieczeństwa i higieny pracy.
REKLAMA
W skład komisji wchodzą:
- przedstawiciele pracodawcy,
- przedstawiciele pracowników, (w tym społeczny inspektor pracy).
Każde z przedstawicielstw ma prawo do równej liczby członków w komisji. Przewodniczącym komisji jest pracodawca lub osoba przez niego upoważniona. Natomiast wiceprzewodniczącym jest społeczny inspektor pracy lub przedstawiciel pracowników.
Da najważniejszych zadań komisji należy:
- przegląd warunków pracy w danym zakładzie pracy,
- okresowa ocena stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- przygotowywanie opinii podejmowanych przez pracodawcę środków zapobiegających wypadkom przy pracy i chorobom zawodowym,
- współdziałanie z pracodawcą w realizacji jego obowiązków w zakresie bhp.
Posiedzenia komisji bezpieczeństwa i higieny pracy odbywają się w godzinach pracy, nie rzadziej niż raz na kwartał. Komisja może korzystać z ekspertyz lub opinii specjalistów spoza zakładu pracy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat