Komisja bezpieczeństwa i higieny pracy
REKLAMA
Pracodawcy zatrudniający powyżej 250 pracowników muszą powołać komisję bezpieczeństwa i higieny pracy.
REKLAMA
REKLAMA
W skład komisji wchodzą:
- przedstawiciele pracodawcy,
 - przedstawiciele pracowników, (w tym społeczny inspektor pracy).
 
Każde z przedstawicielstw ma prawo do równej liczby członków w komisji. Przewodniczącym komisji jest pracodawca lub osoba przez niego upoważniona. Natomiast wiceprzewodniczącym jest społeczny inspektor pracy lub przedstawiciel pracowników.
Da najważniejszych zadań komisji należy:
REKLAMA
- przegląd warunków pracy w danym zakładzie pracy,
 - okresowa ocena stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
 - przygotowywanie opinii podejmowanych przez pracodawcę środków zapobiegających wypadkom przy pracy i chorobom zawodowym,
 - współdziałanie z pracodawcą w realizacji jego obowiązków w zakresie bhp.
 
Posiedzenia komisji bezpieczeństwa i higieny pracy odbywają się w godzinach pracy, nie rzadziej niż raz na kwartał. Komisja może korzystać z ekspertyz lub opinii specjalistów spoza zakładu pracy.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

- Czytaj artykuły
 - Rozwiązuj testy
 - Zdobądź certyfikat
 
REKLAMA