| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > BHP > Bezpieczeństwo pracy > Dobiega końca czas na uzupełnienie kwalifikacji bhp

Dobiega końca czas na uzupełnienie kwalifikacji bhp

Dobiega końca czas na uzupełnienie kwalifikacji bhp przez pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy. Ostateczny termin mija 30 czerwca tego roku.

Zmiany w kwalifikacjach, jakie spełniać muszą pracownicy służby bezpieczeństwa i higieny pracy, zostały wprowadzone rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2004 roku. Na jego mocy, pracownicy bhp zostali objęci ośmioletnim okresem przejściowym, który mija z końcem czerwca tego roku. W tym czasie pracownicy nieposiadający stosownych kwalifikacji mogli je uzupełnić. Niedostosowanie swoich kwalifikacji do wymaganych przez rozporządzenie, skutkuje utratą przez tych pracowników prawa do wykonywania zawodu pracownika bezpieczeństwa i higieny pracy lub wykonywania zadań tej służby.

Zobacz też: Wykaz chorób zawodowych

Rozporządzenie wprowadziło przepis, zgodnie z którym pracownikami bezpieczeństwa i higieny pracy mogą być osoby, które spełniają następujące wymagania kwalifikacyjne:
• inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba, posiadająca zawód technika bhp,
• starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca zawód technika bhp oraz co najmniej trzy letni staż pracy w służbie bhp lub wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bhp albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
• specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bhp albo studia podyplomowe w zakresie bhp oraz co najmniej jeden rok stażu pracy w służbie bezpieczeństwa i higieny pracy,
• starszym specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bhp albo studia podyplomowe w zakresie bhp oraz co najmniej trzy letni staż pracy w służbie bezpieczeństwa i higieny pracy,
• głównym specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bhp albo studia podyplomowe w zakresie bhp oraz co najmniej 5-letni staż pracy w służbie bezpieczeństwa i higieny pracy.

Polecamy serwis: Szkolenia BHP

Pamiętać należy, iż utrata kwalifikacji do wykonywania zawodu pracownika bezpieczeństwa i higieny pracy, stanowi podstawę do rozwiązania przez pracodawcę stosunku pracy.

Czytaj także

Narzędzia kadrowego

POLECANE

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Ostatnio na forum

Wszystko co musisz wiedzieć o PPK

Eksperci portalu infor.pl

Beata Kielar-Tammert

Radca prawny wpisany na Listę Radców Prawnych przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu. Właścicielka Kancelarii Prawnej www.bktkancelaria.pl, autorka wielu artykułów o tematyce prawniczej publikowanych w czasopismach, na blogu oraz w mediach społecznościowych, specjalizująca się w prawie Unii Europejskiej, prawie gospodarczym i prawach cudzoziemców.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »