| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > 75 proc. pracowników nie ma wpływu na otrzymywane benefity – raport Benefit Systems i HRNews

75 proc. pracowników nie ma wpływu na otrzymywane benefity – raport Benefit Systems i HRNews

Benefit Systems wspólnie z HRNews zbadał, jak naprawdę polskie firmy motywują zespół oraz co o świadczeniach pozapłacowych sądzą pracownicy. Wyniki ogólnopolskiego badania są dostępne w raporcie „Motywacja – jak wyjść poza standard”. Poza wynikami badania raport zawiera porady i opinie specjalistów HR, wypowiedzi praktyków biznesu oraz eksperta w dziedzinie motywacji – Briana Tracy.

W obecnych czasach wynagrodzenie nie jest już wystarczającym sposobem pozyskania i zatrzymania w organizacji wartościowych pracowników. Obecnie pracownicy są bardziej wymagający i oczekują od swoich pracodawców znacznie więcej. Potwierdzają to wyniki badania Benefit Systems i HRNews – zdaniem aż 61,5 proc. biorących udział w badaniu pracowników, świadczenia pozapłacowe są bardzo istotne.

Kto decyduje o rodzaju oferowanych świadczeń pozapłacowych?

Z założenia benefity pracownicze powinny zaspakajać potrzeby pracowników. Tymczasem 75 proc.  respondentów oświadczyło, że nie ma żadnego wpływu na wybór pozapłacowych dodatków oferowanych w ich miejscu pracy, a ich zdanie nie jest brane pod uwagę przy benefitów. „Zaangażowanie pracowników we wdrożenie systemu motywacyjnego jest bardzo ważne, gdyż tylko w ten sposób można mieć pewność, że świadczenia odpowiadają ich potrzebom, a co za tym idzie spełniają swoją zasadniczą – motywacyjną – funkcję. Chociaż przygotowanie ankiet, przeprowadzenie badania i opracowanie wyników to z pewnością dodatkowa praca i koszt dla pracodawcy, warto go ponieść, aby świadomie i efektywnie motywować swoich pracowników” – mówi Małgorzata Aleksandrow, Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich z Benefit Systems.

Co motywuje mężczyzn, a co kobiety?

Z badania wynika, że dodatkowa opieka medyczna oraz możliwość podniesienia kwalifikacji zawodowych są benefitami częściej wybieranymi przez kobiety. To również kobiety częściej wybierają elastyczne godziny pracy lub możliwość pracy z domu, korzystając z popularnego w ostatnim czasie rozwiązania w postaci home office. Mężczyzn częściej motywuje możliwość awansu oraz dodatkowe premie finansowe.

Jakie narzędzia można zastosować do obsługi świadczeń pozapłacowych?

Aż 55,6 proc. badanych organizacji byłoby zainteresowanych dostępem do platformy zakupowej. W ramach takiej platformy pracownik sam może zadecydować, na co chciałby przeznaczyć przyznaną mu kwotę z zakresu świadczeń pozapłacowych. Jeżeli na przykład chciałby podnosić swoje kwalifikacje, zamiast otrzymać bilet do kina, może wybrać finansowanie przez pracodawcę szkoleń i nauki. Taki system daje możliwość dostosowania świadczenia do indywidualnych preferencji i zainteresowań poszczególnych pracowników.

Jakimi świadczeniami byliby zainteresowani pracownicy w ramach platformy zakupowej?

Na pierwszym miejscu uplasowały się dwa benefity: szkolenia i kursy oraz dodatkowa prywatna opieka medyczna. Te benefity były wybierane przez 66,7 proc. respondentów. Na karty umożliwiające wstęp do obiektów sportowych wskazało 44,4 proc. pracowników oraz 75 proc. pracodawców. Pracownicy wskazywali również na atrakcyjność biletów do kina i na inne wydarzenia kulturalne, konsultacji z zakresu prawa, finansów, ubezpieczeń, wsparcia w remontach, prowadzeniu domu, utrzymaniu sprawności samochodu, wyjazdów, wakacji, weekendów oraz opieki nad dziećmi. Część pracowników, jeśli mogłaby korzystać z platformy zakupowej, wybrałaby dla siebie np. prasę fachową, zabiegi kosmetyczne oraz inne usługi (w tym np. porady psychologa).

Źródło:

Artykuł sponsorowany
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Brokerska CDS

CDS działa jako kancelaria doradcza, której misją jest ochrona interesów przewoźników i spedytorów poprzez świadczenie usług w zakresie obsługi ubezpieczeń transportowych (OC przewoźnika, OC spedytora i Cargo) oraz pozasądowej i sądowej obsługi roszczeń i szkód powstałych w transporcie. Świadczymy również usługi związane z zarządzaniem ryzykiem transportowym, a także przeprowadzamy audyty i szkolenia z zakresu prawa przewozowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »