| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Nowe zasady ustalania okoliczności i przyczyn wypadków policjantów

Nowe zasady ustalania okoliczności i przyczyn wypadków policjantów

Zdefiniowane zostały dotyczące wypadków w związku z pełnieniem służby w Policji m.in. takie pojęcia, jak „wypadek zbiorowy” czy „członkowie rodziny poszkodowanego”, co pozwoli na wyeliminowanie pojawiających się dotychczas wątpliwości interpretacyjnych.

W celu wyeliminowania wątpliwości w zakresie właściwości miejscowej komisji powypadkowej wprowadzono zapis, zgodnie z którym komisję powypadkową powołuje kierownik jednostki organizacyjnej Policji właściwy ze względu na stałe miejsce pełnienia służby przez poszkodowanego, a w stosunku do funkcjonariusza, który uległ wypadkowi na terenie szkoły Policji, podczas szkolenia lub doskonalenia zawodowego – komendant szkoły Policji.

Jeżeli w jednostce organizacyjnej Policji nie utworzono służby właściwej do spraw bezpieczeństwa i higieny służby i pracy, członkiem komisji powypadkowej jest osoba, której kierownik jednostki organizacyjnej Policji powierzył wykonywanie zadań w zakresie bezpieczeństwa i higieny służby i pracy.

Uregulowana została również kwestia wypadków policjantów, którzy ulegli wypadkom poza granicami kraju (kontyngenty, łącznicy, konferencje czy pościg i obserwacja transgraniczna) – dotychczasowe rozporządzenie nie uwzględniało trybu realizacji postępowań wyjaśniających w stosunku do ww. funkcjonariuszy, którzy ulegli wypadkowi.

Zmieniona została procedura zapoznawania poszkodowanego lub członka jego rodziny z protokołem powypadkowym (przed zatwierdzeniem protokołu przez kierownika jednostki organizacyjnej Policji), a także procedura wnoszenia przez poszkodowanego (lub członka jego rodziny) uwag i zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole powypadkowym oraz tryb ich rozpatrywania.

Ponadto dookreślono procedurę rozpatrywania uwag i zastrzeżeń wniesionych przez poszkodowanego do treści protokołu.

Powyższe zmiany zostały uwzględnione w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 10 października 2011 r. w sprawie trybu ustalania okoliczności i przyczyn wypadków pozostających w związku z pełnieniem służby w Policji (Dz.U. Nr 243, poz. 1453).

Rozporządzenie weszło w życie 30 listopada 2011 r.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Góralski&Goss Legal

Góralski&Goss Legal to butikowa kancelaria prawna, specjalizująca się w doradztwie transakcyjnym i procesowym na rzecz dużych podmiotów gospodarczych, w szczególności firm z sektora ubezpieczeniowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »